Πόση πρακτική αξία έχει το να είμαι δεξιός ή αριστερός σε ένα ολιγαρχικό κοινοβουλευτικό πολίτευμα σαν το δικό μας.


Καμμία. Δεν έχει απολύτως καμμία αξία.

Διότι, έτσι κι αλλιώς, ο απλός πολίτης, δεξιός ή αριστερός αδιάφορο, δεν έχει κανέναν θεσμικό πολιτικό ρόλο. Δεν έχει καμμία θεσπισμένη εξουσία και συμμετοχή στο πως παίρνονται οι αποφάσεις.

Το μόνο που έχει ο απλός πολίτης, δεξιός ή αριστερός αδιάφορο, είναι μια ρημάδα ψήφος στα τέσσερα χρόνια. Που την ρίχνει σε κείνον τον πολιτικό που του υποσχέθηκε τα δεξιά ή τα αριστερά μέτρα της αρεσκείας του. Κα αυτό στην καλύτερη περίπτωση. Οταν δηλαδή δεν έχουμε πολιτική διαφθορά και συναλλαγή πολίτη-πολιτικού.

Στην καλύτερη λοιπόν περίπτωση, σε ένα ολιγαρχικό κοινοβουλευτικό πολίτευμα σαν το δικό μας, ο απλός πολίτης δεν έχει παρά μια ψήφο. Την ρίχνει και ξαναγυρίζει, για τα επόμενα τέσσερα χρόνια, στον καναπέ και στην κανονική πολιτική του ειδικότητα: χειριστής τηλεκοντρόλ οικογενείας.

Δεν πρόκειται να τον ρωτήσει κανείς και για τίποτε για τα επόμενα τέσσερα χρόνια. Θα παρθούν βέβαια σημαντικές αποφάσεις από τους «αντιπροσώπους του λαού» που εξέλεξε με την ψήφο του αυτά τα τέσσερα χρόνια. Αποφάσεις που αφορούν τον ίδιο, την οικογένειά του, τα παιδιά του, την εργασία του, την περιουσία του, τους γέροντες γονείς του, την χώρα, την άμυνά της, το διεθνές της πρόσωπο, και χιλιάδες άλλες.

Αλλά για όλες αυτές τις σοβαρές αποφάσεις που θα παρθούν για λογαριασμό του, ο απλός πολίτης, αριστερός ή δεξιός αδιάφορο, δεν πρόκειται να ερωτηθεί. Από κανέναν. Το πολύ πολύ να τον θυμηθεί καμμιά εταιρία δημοσκοπήσεων για λογαριασμού κάποιου κόμματος. Η οδοντόκρεμας. Δεν έχει και μεγάλη διαφορά.

Οι ιδέες, δεξιές ή αριστερές, έχουν φυσικά αξία. Μεγάλη μάλιστα. Ο φορέας όμως αυτών των ιδεών, ο απλός πολίτης, δεξιός ή αριστερός αδιάφορο, δεν έχει κανέναν τρόπο σε ένα ολιγαρχικό κοινοβουλευτικό πολίτευμα σαν το δικό μας, και μάλιστα τραπεζικό πολίτευμα, να τις δει να γίνονται τμήμα μιας ευρύτερης πολιτικής συζήτησης, να γίνονται προτάσεις ή ακόμα περισσότερο αποφάσεις για το μέλλον του. Σε μια κοινοβουλευτική ολιγαρχία σαν την δική μας απουσιάζει ο κήρυκας που θα ρωτήσει στην γενική συνέλευση των πολιτών: «τις αγορεύειν βούλεται;»

Γιατί; Μα γιατί ο κοινοβουλευτισμός δεν είναι δημοκρατία. Είναι ολιγαρχία. Και σε μια ολιγαρχία ο πολίτης είναι σημαντικός μόνο για μια στιγμή στα τέσσερα χρόνια. Οσο διαρκεί η υποκλοπή της ψήφου του. Μετά είναι και πάλι ασήμαντος. Και αυτός και οι, δεξιές ή αριστερές αδιάφορο, ιδέες του.

Ακόμα κιαν πέσει θύμα εκλογικής εξαπάτησης (πχ «λεφτά υπάρχουν»), την οποία εξαπάτηση εκλογέα ο ποινικός κώδικας τιμωρεί βέβαια, δεν έχει καμμία πιθανότητα ο απλός πολίτης, δεξιός ή αριστερός αδιάφορο, να βρει το δίκιο του. Εχετε ακούσει πολλούς πολιτικούς να καταδικάστηκαν για «εξαπάτηση εκλογέα» που προβλέπει ο ποινικός κώδικας, από το 1843 που έχουμε κοινοβουλευτισμό; Δεν έχετε ακούσει.

Τα μνημόνια, οι δανειακές, οι εφαρμοστικοί και τα χαράτσια είναι συμφορές που μας βρίσκουν για έναν και μόνο λόγο: διότι σε ένα κοινοβουλευτικό καθεστώς, δεν έχει καμμία πρακτική αξία το να είσαι δεξιός ή αριστερός πολίτης. Διότι δεν υπάρχει διαδικασία, σώμα ή θεσμός, που να μπορεί ο απλός πολίτης, δεξιός ή αριστερός αδιάφορο, να καταθέσει προς συζήτηση τις δεξιές ή αριστερές του προτάσεις. Κι έτσι δεν έχει και μεγάλο νόημα να έχει και τέτοιες προτάσεις, πέρα από το να τις συζητά με τον περίγυρό του

Τα μνημόνια, οι δανειακές, οι εφαρμοστικοί και τα χαράτσια είναι συμφορές που μας βρίσκουν για έναν και μόνο λόγο: Δεν έχουμε δημοκρατία, ολιγαρχία έχουμε.

Και οι ολιγαρχικοί επαγγελματίες πολιτικοί που μας κυβερνάνε γράφουν εκεί που δεν πιάνει μελάνι και τον δεξιό και τον αριστερό πολίτη.

Εκτός κιαν είναι τραπεζίτης, μεγαλο-εργολάβος, στέλεχος πολυ-εθνικής ή υπάλληλος της πρεσβείας. Ξέρετε ποιας πρεσβείας.

Θραξ Αναρμόδιος

Advertisements
This entry was posted in Επικαιρότητα. Bookmark the permalink.

6 Responses to Πόση πρακτική αξία έχει το να είμαι δεξιός ή αριστερός σε ένα ολιγαρχικό κοινοβουλευτικό πολίτευμα σαν το δικό μας.

  1. Ο/Η archaeopteryxgr λέει:

    Το αριστερός-δεξιος αναφέρεται ίσως σε μοντέλα οικονομικής διαχείρισης (το αριστερός δεν υπάρχει άπό το 1990 περίπου) ή αναφέρεται σε ψυχροπολεμικά ή σοβιετόφοβα 1917-1989, Η γεωγραφία όμως δεν έχει αλλάξει και η κατάσταση τώρα μοιάζει πιο πολύ με 1900-1910, αλλά με την εμπειρία 1917-σήμερα..

    Σήμερα έχουμε ένα φιλογερμανικό κόμμα σε μπλε, πράσινη και ροζ-πορτοκαλί εκδοχή, με τους οργανωμένους οικολογους να είναι η «φυσική» εναλλακτική αλλά πάντα γερμανική λύση.

    Το ρωσικό κόμμα τραβάει τους τέως φιλο-σοβιετικούς αλλά και φιλο-ορθόδοξους, οι φιλοάγγλοι είναι μικρή μειοψηφία, οι φιλογάλλοι στην κοσμάρα τους (φαντάζονται συνασπισμό λατίνων ενάντια στους λουθηρανούς) κλπ κλπ. Δεν είμαι καθόλου μα καθόλου σίφουρος τι γίνεται με τους φιλοαμερικάνους. Αν μεν είναι φιλοΔημοκρατικοί έχουν Ευρωπαϊκό προσανατολισμό και εάν δεν είναι, δεν νομίζω ότι εκπροσωπούνται. Φιλελληνικό κόμμα πρέπει να ψάχνεις…

    Άρα μπορείς να ψηφίσεις ότι θες, φτάνει να είναι μνημονιακό και φιλο»ευρωπαϊκό».

  2. Ο/Η Πυκτης λέει:

    To προβλημα ειναι ο κοινοβουλευτισμος και ουδεμια σχεση εχει με την Δημοκρατια, οπως επανειλημενα τονιζει ο Θραξ. Οι αρχαιοι προγονοι μας ειχαν το Πολιτευμα της Δημοκρατιας και ειναι αδιανοητο εμεις οι απογονοι τους να εχουμε κοινοβουλευτικο πολιτευμα, που ειναι εφευρεση της αγγλοσαξωνικης ολιγαρχιας. Στην Δημοκρατια συμμετεχουν και αποφασιζουν ολοι. Στο κοινοβουλιο αποφασιζουν για τις ζωες μας και την Πατριδα 300 απατεωνες προδοτες με ασυλια. Την Δημοκρατια την αντιπροσωπευουν οι αριστοι του λαου. Στο κοινοβουλιο αντιπροσωπευουν τον λαο οι αρεστοι της ολιγαρχιας. Στο Πολιτευμα της Δημοκρατιας δεν υπαρχουν κομματα. Στο κοινοβουλευτικο πολιτευμα ομως υπαρχουν απο ολα τα ειδη , μην τυχον και ξεφυγει κανεις απο το μαντρι της ολιγαρχιας…..τα σεβη μου Θραξ

  3. Ο/Η stavros λέει:

    Συν-πατριώτη καλησπέρα,

    η καταξη Δεξιοι κ Αριστεροι = θλίψη, κατάθλιψη και θάνατος της πολιτείας.

    Δε ζούμε σε πολίτευμα που μοιάζει έστω και λίγο με δημοκρατία, το ξέρεις και συ και το ξέρουν και όσοι εχουν διαβάσει λίγο απο πολιτευματα ή μια στάλα Αριστοτέλη.

    Και οι εκλογες που θα γινουν ειμαστε νεκροι και πεθαμένοι όλοι εδώ, πάλι θα πληρωσουμε τις μιζες όλων όσων αυτοπροστατεύνται απο τους νόμους που έφτιαξαν.

    Πρεπει ν αλλαξουμε τους εαυτούς μας πρωτα και μετα τον κοσμο γυρω μας.

    Μεχρι τοτε, μεχρι να κανουμε τη δική μας «Αναγέννηση» σαν ατομα και σαν κοινωνία, θα ειμαστε ραγιάδες. Ας το παραδεχθούμε πρώτα (οτι ειμαστε δουλοι) για να δουμε τι και πως θ αλλάξουμε.

    Ν’ αλλαξουμε όμως φιλε, οπως και συ οπως και γω οπως και λίγοι ακομα γύρω μας. Πρώτα ομως ν αλλαξουμε εμεις, και μετά ο χώρος γύρω μας και η πολιτεια μας θ αλλαξει αυτόματα.

    Εγω δυσκολεύμαι να ζησω πλεόν εδώ αναρμοδιε.

    Ας ζήσω κάπου αλλού που τουλάχιστον θα εχω μια πολιτεία άλλων πιο δικαιη απο την εδώ. Γιατί πάλι Ελληνας θα είμαι, ραγιάς όπως εδω κ 2.500 χρόνια.

    Εχω φτάσει να πιστεύω (μη σου πω πως είμαι βέβαιος) πως Ελληνικό κράτος δεν πρέπει να υπάρχει, είναι αστοχο πλεόν. Η «ελληνική» ιδιότητα δεν είναι κατι που θα πρεπει να το οικοιοποιείται κάποιο κράτος. Ειναι «κοινό» αγαθό και μονο ετσι μπορει να επιβιώσει.

    Δεν εχουμε ορατές ή μετρίσημες πιθανοτητες σωτηρίας.

    Ακόμα οι περισσότεροι περιμενουν να πανε για αφισοκόλληση στο Πα-σοκ, μπας τους βολέψει σε καμια θεσούλα. Ειμαστε γελοια υποκείμενα με μηδενική σκέψη.

    Χαιρε

  4. Ο/Η anarmodios λέει:

    @Σταύρος: «Εγω δυσκολεύμαι να ζησω πλεόν εδώ αναρμοδιε.

    Ας ζήσω κάπου αλλού που τουλάχιστον θα εχω μια πολιτεία άλλων πιο δικαιη απο την εδώ. Γιατί πάλι Ελληνας θα είμαι, ραγιάς όπως εδω κ 2.500 χρόνια.»

    Σταύρε, δεν ξέρω πως το εννοείς, αλλά κι εγώ δυσκολεύομαι να ζήσω. Πολύ κιόλας. Αλλά δεν μπορώ κι ούτε θα φύγω. Θα το παλαίψω να κάνουμε μαι «πιο δίκαιη πολιτεία» εδώ.

    Και μαζί με μας δυσκολεύονται χιλιάδες άλλοι να τα φέρουν βόλτα και οι οικογένειές τους. Θέλω να πιστεύω ότι μετά από αυτή την καταστροφή θα δουν τα πράγματα αλλιώς, και δεν θα τρέχουν πια να αφισσοκολάνε για τον διορισμό και το βόλεμα.

    Θραξ Αναρμόδιος

  5. Ο/Η stavros λέει:

    Δεν ελπίζω τίποτα.
    Δεν φοβάμαι τίποτα.
    Είμαι λέφτερος.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s