Οι εμπαθείς δεν είναι πολλοί. Αλλά είναι οι τελευταίοι που θα πάθουν κατάθλιψη


Ας ξαναπώ, κι ας ακουστεί σαν περιαυτολογία, ότι στο internet είμαι παλιός. Είναι και η δουλειά μου σχετική. Σε όσα forum, groups, news groups, mailing lists, blogs, chat rooms κλπ κλπ κλπ κι αν πήρα μέρος όλα αυτά τα χρόνια, συνάντησα αργά ή γρήγορα αυτή την εμπαθή κατηγορία συνανθρώπων μας, που δεν λογαριάζει ούτε ευγένεια, ούτε φιλοξενία, ούτε συζήτηση, ούτε τίποτε. Και με την πρώτη αφορμή, αλλά και κυρίως χωρίς καμμία αφορμή, κάνει ακριβώς το αντίθετο από αυτό που ζητάει η λαϊκή προτροπή: «μη γαμάς τη συζήτηση«.

Λοιδωρούν τον συνομιλητή τους, το γυρνάνε αμέσως επί προσωπικού και πριν δυνηθεί να τους προλάβει και το πιο απελπισμένο moderation, αρχίζουν τις βρισιές και τις απρέπειες, και εκτοξεύουν ειρωνίες, προσβολές και χαρακτηρισμούς, στον καθένα. Και κυρίως προς αυτόν που τους φιλοξενεί. Και οδηγούν την συζήτηση στην όξυνση και τελικά στο αδιέξοδο. Και στο ατελέσφορο (και δεν κατανοούν και τι σημαίνει ατελέσφορο). Και τελικά «γαμούν την συζήτηση«.

Γιατί;

Γιατί τους έθιξαν τον πίστη και τον χριστιανισμό τους, το Linux τους, το ΚΚΕ τους, τον Σαμαρά τους, το ΠαΣοΚ τους, την C++ ή την Java τους, την ομάδα τους, το ροκ συγκρότημά τους, την πατρίδα τους, το κόμμα τους, την ιδιαίτερη πατρίδα τους και τι άλλο τέλος πάντων έχουν ίνδαλμα, ιερότητα και είδωλο. Διότι έχουν είδωλα πάνω σε βάθρα. Και μάλιστα σε υψηλά βάθρα. Και σε εικονίσματα. Τόσο μεγάλα που δεν βλέπουν τίποτε πισω από αυτά. Μεγάλα βάθρα και και μεγάλα εικονίσματα που τους κρύβουν τον ορίζοντα. Και το μέλλον.

Διότι το βαρβαρικό μυαλό, σε αντίθεση με το ελληνικό, μαγεύεται από το ογκώδες και το υπερμεγέθες. Ακριβώς για να μην βλέπει την τύφλα του. Που να καταλάβει ένα τέτοιο μυαλό την ελληνική λεπτότητα;

Οποιος είχε ή έχει blog, στο wordpress τουλάχιστον, που σου δίνει μια καθαρή στατιστική εικόνα των επισκεπτών των αναρτήσεων ενός ιστολογίου, ξέρει ότι από τους 200, 300, 500 επισκέπτες μια ανάρτησης θα σχολιάσουν οι 5. Ναι οι 5 μόνο και πολλοί είναι.

Δηλαδή ο μέσος λογικός άνθρωπος, έρχεται διαβάζει αυτό που έχεις να του πεις, κουνάει το κεφάλι, ίσως το ξύσει κιόλας, το κεφάλι ή και άλλο όργανο αν δεν βρει του γούστου του τα γραφόμενα, προβληματίζεται, συμφωνεί ή διαφωνεί, και ΦΕΥΓΕΙ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝ ΝΑ ΣΧΟΛΙΑΣΕΙ. Ισως να το συζητήσει με τον φίλο του ή την γυναίκα του. Ισως ταχυδρομήσει το link σε κάποιον γνωστό του. Αλλά η πλειοψηφία, η συντριπτική και η μεγάλη, η απόλυτη πλειοψηφία, ΣΠΑΝΙΑ ΣΧΟΛΙΑΖΕΙ.

Ποιοι σχολιάζουν; Ορισμένες ευγενικές ψυχές που θέλουν να καταθέσουν την ευγενική συμφωνία ή διαφωνία τους, με στόχο να διευρύνουν τον αρχικό προβληματισμό της ανάρτησης και οι εμπαθείς. Ω, ναι, οι εμπαθείς. Αυτοί που «γαμούν την συζήτηση». Αυτοί που μπορούν με το μαύρο και κακό που κουβαλάνε μέσα στις ψυχές τους, ανεξάρτητα από το τι πιστεύουν, αν είναι γλώσσα προγραμματισμού, έθνος, κόμμα, πολιτική ιδεολογία ή θρησκεία, να παρασύρουν και τους άλλους συνανθρώπους τους, στο χειρότερο μονοπάτι. Της εμπάθειας.

Και να καταστρέψουν την μικρή κοινωνία που είχε δημιουργηθεί εστιασμένη γύρω από το πρόβλημα προσφέροντας την συλλογική νοημοσύνη της, τον προβληματισμό της, την αγωνία της, και τις αντικρουόμενες απόψεις της, μέχρι να βρει και να προκρίνει την βέλτιστη λύση.

Ουσιαστικά ο εμπαθής άνθρωπος ακυρώνει την διαδικασία εύρεσης της βέλτιστης άποψης και λύσης.

Και γι’ αυτό είναι και εχθρός της ανθρωπότητας. Εχθρός του ανθρώπου είναι ο εμπαθής. Οτιδήποτε κι αν υπερασπίζεται, όσο υψηλό, γενναίο, αληθές, σωστό, δίκαιο, ανθρώπινο κλπ κλπ, κι αν είναι αυτό που πρεσβεύει. Εμποδίζει την πρόοδο. Και ακυρώνει μαζί και το μέσο, το internet, αυτό το καταπληκτικό τεχνολογικό μέσο που έχουμε σαν κοινωνίες για να επικοινωνήσουμε, να συζητήσουμε ειρηνικά και να βρούμε λύσεις στα κοινά μας προβλήματα. Ο εμπαθής ακυρώνει την επικοινωνία.

Ο εμπαθής ακυρώνει την πρόοδο της κοινωνίας. Την αναζήτηση της συλλογικής ευτυχίας και ευημερίας. Διότι ακυρώνει την συζήτηση. Το μόνο μέσο αναζήτησης της βέλτιστης λύσης.

Ειλικρινά σας το λέω, από το Μνημόνιο και μετά, κινδυνεύω να πάθω κατάθλιψη. Θάναι πολλοί στην δική μου κατάσταση. Ε, σας λέω, επίσης ειλικρινά, τίποτε άλλο δεν μου κόβει τα φτερά, δεν μου στερεί την όρεξη για ζωή και τη αισιοδοξία, όσο αυτοί οι εμπαθείς και πρωτόγονοι άνθρωποι. Αυτοί και η ηχηρή βαρβαρότητά τους.

Κι ενώ όλοι εμείς, οι αγωνιούντες και ερευνούντες, κινδυνεύουμε να πάθουμε κατάθλιψη από τον τωρινό ζόφο, αυτοί οι «σίγουροι» για όλα εμπαθείς, οι κάτοχοι της απόλυτης αλήθειας και της ιερής γνώσης, που απαιτούν να μας την φορέσουν και με το ζόρι μάλιστα, δεν κινδυνεύουν να πάθουν τίποτε οι χοντρόπετσοι. Οι ρινόκεροι. Διότι η εμπάθεια και η βλακεία φροντίζει φαίνεται για την ανοσία τους.

Είμαι εμπαθής με τους εμπαθείς.

Θραξ Αναρμόδιος

This entry was posted in Επικαιρότητα and tagged . Bookmark the permalink.

20 Responses to Οι εμπαθείς δεν είναι πολλοί. Αλλά είναι οι τελευταίοι που θα πάθουν κατάθλιψη

  1. Ο/Η ενας Θράξ λέει:

    καταλαβαινω απολυτα αυτο που λες,αλλα εχω την αίσθηση οτι αυτοι που την …… τη συζητηση ειναι χρησιμοι.οι χρησιμοι ηλιθιοι?σαν το ΓΑΠ ενα πραγμα.επειδη ειμαι καινουργιος πραματευτης δεν παιρνω και ορκο….

    • Ο/Η tsilivithras λέει:

      Άνθρωποι σαν τον Τζεφρυ δεν δύνανται να γ*μουν οτιδήποτε…πολύ δε περισσότερο μια συζήτηση.
      Δύνανται μόνο να κρατάνε το φανάρι…

  2. Ο/Η tsilivithras λέει:

    Ο Έλληνας πολίτης πρέπει να καταλάβει ότι ζούμε σε οριακό σημείο και το άμεσο μέλλον μας θα αλλάζει συνέχεια προς το χειρότερο.
    Είναι Α-Μ-Ε-Σ-Η η ανάγκη να συζητήσουμε, να καταλάβουμε και να αντιληφθούμε τι πήγε στραβά και τι ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ να επαναλάβουμε.
    Για να γίνει αυτό πρέπει να δεχτούμε ότι ΑΥΤΗ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ δεν μοιάζει με οποιαδήποτε άλλη από την μεταπολίτευση και μετά.
    Για να αντιμετωπίσουμε λοιπόν μια «αχαρτογράφητη» κατάσταση πρέπει να βάλουμε στην άκρη (ο καθένας μας και όλοι μαζί) πεπαλαιωμένες αντιλήψεις και παρωχημένες απόψεις.
    Πρέπει να καταλάβουμε ότι τα «εργαλεία» που κρατάμε είναι είτε σάπια, είτε αποτυχημένα, είτε μας δοθηκάν εξαρχής προκειμένου να μας οδηγήσουν εδώ που είμαστε.
    Είναι η προσωπική θυσία που πρέπει να κάνουμε ΟΛΟΙ ΜΑΣ.
    Είναι η ελάχιστη προσωπική θυσία σαν υποχρέωση απέναντι στην πατρίδα.
    Κάτι από τον εαυτό μας να βάλουμε στην άκρη προκειμένου να στηθεί τράπεζα και να συζητηθούν οι λόγοι που φτάσαμε σε αυτήν την κατάσταση.

    Όποιος δεν μπορεί ας κάτσει στην άκρη.
    Όποιος δεν μπορεί ή δεν θέλει να βάλει στην άκρη τον «συστεμισμό» του ας αφήσει εμάς τους υπόλοιπους να προσπαθήσουμε χωρίς να μας ενοχλεί.

  3. Ο/Η danaos λέει:

    Θράκα μου μην εξοργίζεσαι και μην πέφτεις στο επίπεδο των ηλιθίων γιατί αυτοί στο επίπεδό τους έχουν εμπειρίες και κερδίζουν. Εξ άλλου όπως λέει και το Ευαγγέλιο : «Ιδών δε ο Πιλάτος ότι ουδέν ωφελεί αλλά μάλλον θόρυβος γίνεται λαβών ύδωρ απενίψατο τας χείρας απέναντι του όχλου». Γειά σου Τσίλι μου!Εδώ είμαι!Παρών!

  4. Ο/Η ενας Θράξ λέει:

    εξ αλλου η βλακεια ειναι ανικητη συμπατριωτη.ενας διασημος Θραξ μου ελεγε το ρητο»πας θραξ βλαξ,πας μακεδων ον».

  5. Ο/Η archaeopteryx λέει:

    ε μην χαλιέσαι, το κουμπάκι, για αυτό υπάρχει… Μην θυμώνεις (και αν θυμώνεις μην το δείχνεις – το καταλαβαίνει ο άλλος και έχει …κερδίσει)
    Χρόνια Πολλά

  6. Ο/Η skeptiki λέει:

    Καλησπέρα αναρμόδιε…. Δεν υπάρχει λόγος να γίνεσαι εμπαθής κι εσύ, φτάνουν τόσοι και τόσοι. Αναρωτιέμαι αν αντί για εμπαθής θα πρέπει να γίνεσαι καχύποπτος σε όποιους προσπαθούν να καταστρέψουν σχολιασμό και συζήτηση ενός επιπέδου που σπανίζει στο διαδίκτυο αυτή τη στιγμή… να μην αναφερθώ και στο περιεχόμενο που καλεί σε πραγματική αφύπνηση και όχι δήθεν…

  7. Ο/Η Παναγιώτης λέει:

    Κύριε, νομίζω ότι είστε εμπαθής με τους εμπαθείς!

  8. Οι πεποιθήσεις είναι πιο επικίνδυνοι εχθροί της αλήθειας από τα ψέματα, έλεγε ο Νίτσε. Οι εμπαθείς στους οποίους αναφέρεσαι είναι απλά φανατικοί ίσως λόγω απογνώσεως, δηλαδή μη γνώσεως. Εκτός νόησης. Δε έχουν μάθει να βάζουν το ρημάδι τους να δουλεύει, να αμφισβητεί, να αναζητά. . Γι’ αυτό είναι δούλοι της κάθε εξουσίας. Τα πιστά στρατιωτάκια. Η ικανότητα σκέψης είναι πολύ δύκολο πράγμα και δεν είναι αυτονόητη για κάθε άνρωπο.
    Θέλει δουλειά και μόχθο προσωπικό. Όπως λέει κι ο Δαναός, η ανθρώπινη βλακεία είναι ανίκητη.
    Αλλά μην απελπιζόμαστε. Εδώ είμαστε και δεν είμαστε λίγοι.

    Καλά Χριστούγεννα σε όλους!

  9. Ο/Η ο νοών...νοείτω λέει:

    Είμαι απαθής με τους εμπαθείς, εδώ και κάποιο καιρό.
    Μου είναι παντελώς αδιάφοροι, και τους προσπερνώ αφήνοντας το ρεύμα να τους παρασύρει στην ανυπαρξία τους.
    Τα κουμπάκια είναι λύση.

    Σου εύχομαι καλές εορτές, καλή ψυχική ανάπαυση και πολλή δύναμη για την συνέχεια.
    Επίσης τα ίδια εύχομαι και σε όλους τους αναγνώστες αλλά και στους εκλεκτούς σχολιαστές σου.

  10. Ο/Η αλλενάκι λέει:

    Empathy. Η λέξη εμπάθεια-εν πάθει-κινείται από το πάθος- έχει αρνητική χροιά στη «νεο»ελληνική, ενώ δεν θάπρεπε απαραίτητα.
    Στην αγγλική γλώσσα, empathy είναι κανα δυο κλικ πάνω από το sympathy στην κλίμακα συναισθημάτων, και δεν έχει απαραίτητα αρνητική χροιά.
    Το αντίθετο θα έλεγα.

    Τέλος πάντων, θα σχολιάσω πάνω στην αρνητική χροιά της λέξης.
    Έπρεπε να πάθεις για να μάθεις.
    Εγώ σε είχα προειδοποιήσει έγκαιρα, αμέσως θα έλεγα.
    Είσαι από τους τύπους που εκτός από τη θεωρητική απαιτούν και την πρακτική εμπέδωση.
    Αυτό έχει κόστος, σε χρόνο και σε πάθος [παθήματα…]
    Δεν πειράζει.
    Ίσως η απαίτηση για προσκόμιση αποδείξεων να είναι χαρακτηριστικό περισσότερο των αρσενικών.

    Οι γυναίκες εμπιστεύονται πιο πολύ το «γυναικείο» ένστικτο.

    Καλά Χριστούγεννα!

  11. Ο/Η danaos λέει:

    Καλά Χριστούγεννα!

  12. Ο/Η Στάθης Δ λέει:

    Θράκα
    Δυστυχώς για μένα, όλο και πιό συχνά συναντώ όχι εμπαθείς από (πνευματική) ανέπαρκεια, αλλά «εμπαθείς» από απτά αφέλη. Η διαφορά (και ο βαθμός) επικινδυνότητας μεταξύ τους (νομίζω ότι) είναι περισσότερο από εμφανής. Και η (αναπόφευκτη πολλές φορές) εξομοίωση τους πολύ βολική (για τους δεύτερους)

    Υ.Γ Καλές γιορτές, και να μην ξεχνάμε ότι μ’ ενα γέλιο μπορούμε να τους θάψουμε όλους

  13. Ο/Η χρηχα λέει:

    καλησπέρα….

    δεν πρέπει να εφήνουμε να επηρεάζουν την ψυχολογική μας κατάσταση οι ηλίθιοι ….
    γιατί ….ζούμε σε χώρο ηλιθίων….είναι η συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου αυτού……το πρώτο πράγμα που πρέπει να μαθάινουμε στα παιδιά μας είναι να μην επηρεάζονται απ’τους βλάκες……(εάν και εφ’όσον ούτε εμείς ούτε τα ίδια δεν είναι…)….

    όσο για το ότι είσαι σε κατάσταση μελαγχολίας….

    όλη η ελλάδα είναι….ένας λαός σε μελαγχολία…..παίρνοντάς το από καθαρά ψυχολογική άποψη είναι το πιό υγιές συναίσθημα για κάποιον που έχει χάσει μιά πραγματικότητα…..όποια κι αν είναι αυτή…..και στην θέα της νέας κατάστασης …και μέχρι να συνειδητοποιήσει την νέα κατάσταση και να προσαρμοστεί σε αυτήν …..κατάθλιψη…….

    κουράγιο φίλε…(φίλοι)…..

    καλές γιορτές

  14. Ο/Η ΘΑΛΑΜΟΦΥΛΑΚΑΣ λέει:

    Εκτός από εμπαθείς, το δίκτυο έχει και μεροκαματιάρηδες, που γαμούν τη συζήτηση όχι επειδή έχουν διαφορετικές πεποιθήσεις, αλλά γιατί πληρώνονται καλά.

    Προσωπικά δε σβήνω τα σχόλια των εμπαθών. Προτιμώ να τους γελοιοποιώ.

    Μη χαλιέσαι.

  15. Ο/Η palios λέει:

    Όσο πιο καλλιεργημένος είναι κανείς και όσο περισσότερο πελαγοδρομεί στα «υψηλά νοήματα», τόσο λιγότερες απαντήσεις έχει και αυτό αντανακλάτε αρνητικά στον αφ’ υψηλού τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούν κοινωνικά. Φοβούνται μη λερωθούν, μη μουτζουρωθούν με «ακλόνητες πεποιθήσεις». Τι να κάνουμε όμως που στη ζωή καμιά φορά –έως αρκετές- η ύπαρξη ακονίτων πεποιθήσεων και ισχυρού δόγματος είναι βοηθούν στην κοινωνικο-ιστορική εξέλιξη. Αλλιώς καταλήγεις απλώς να παρατηρείς τα τεκταινόμενα σαν να ίπτασαι. Θέλω ουσιαστικά να πω οτι η εμπαθείς άνθρωποι έχουν θεμελιώδη κοινωνική χρησιμότητα. Εφαρμόζουν αυτά που οι «εξαιρετικά καλλιεργημένοι» πρεσβεύουν αλλά εκ φύσεως αδυνατούν να επιβάλλουν. Κάποιος όμως πρέπει να κάνει την «βρόμικη δουλειά».

  16. Ο/Η netakias λέει:

    Οχι, κατηγορηματικά Οχι!

    Δεν πρέπει να είσαι εμπαθείς, με τους εμπαθείς! Δεν πρέπει να απασχολείς την φαιά ουσία σου, με αυτούς. Το ότι έκατσες κι έγραψες κι αυτά, είναι πολύ, μα πάρα πολύ.

    Δεν μιλώ για τις αρνητικές κριτικές! Ακόμη κι ΄»εξαλλες» τις δέχομαι. Ενας μου σχολιάσε πολύ προκλητικά ένα άρθρο, αλλά τελικά είχε δίκιο, του το είπα, άλλαξα την φράση στο κείμενο μου, έγινα καλύτερος εγώ, βρήκαμε την αλήθεια.

    Με τους εμπαθείς τι να βρεις; Αφου είσαι παλαιό στο Ιντερνετ, θα ξέρεις ότι πριν από μερικά μόλις χρόνια έβλεπες ακραία site να σπάνε τα κοντέρ, ελλείψει λογικών «γραφίδων» (ή πληκτρολογίων) όπως εσύ. Οι ακραίοι ξέρουν να αντιλαμβάνονται πρώτοι (δυστυχώς), τα μέσα που πρέπει να εκμεταλλευτούν. Πχ Ιndy ή της Χ.Α. χτυπούσαν πρωτιές κι έλεγε κάποιος μα που είναι οι άλλοι.

    Σήμερα βλέπω ότι είμαστε σε σωστό δρόμο, αυτός που θέλει να ¨ανοιξεί τα μάτια¨του είτε Δεξιός ή Αριστερός θα βρεί αυτό που θέλει. Οι ακραίοι έχουν περιθωριοποιηθεί από την ίδια την Δημοκρατική Φύση του Ιντερνετ. Οι γιαλαντζί πατριώτες, η αριστεροί του κώλου ξεσκεπάζονται εύκολα. Το πιο αισιόδοξο είναι ότι βλέπω άρθρα της μιας πλευρά να αναδημοσιεύονται στην άλλη και τούμπαλιν, γιατί ολοι μας τελικά για την Ελλάδα που αγαπάμε, αγωνιζόμαστε.

    Αυτό είναι που δεν πρόκειται να γίνει ποτέ στην «επισημη» Πολιτική Σκηνή! Ποτέ, μα Ποτέ! Γιατί εκεί τηρούν τα προσχήματα κι όχι την αλήθεια! Δεν προκειται ποτέ Η Παπαρήγα να δεχτεί κάτι ορθό που είπε ο Σαμαράς ή το αντίθετο. Δεν υπάρχει δημοκρατία. Στα ΜΜΕ….άστα!

    Οι εμπαθείς δεν έχουν χώρο, εκτός αν τους τον δώσουμε.

    Μην ασχολείσαι, έχει πολλά να μας πείς, μην απασχολείσαι, εγώ περιμένω πάντα το επόμενο άρθρο σου να σκεφτώ λίγο περισσότερο, άσε τους άλλους,

  17. Ο/Η Kos λέει:

    Θα ήθελα να δώσω και εικόνα στον άνθρωπο που αναφέρεις, αυτόν που @@μαει τη συζήτηση (και όχι μόνο). Πάμε οικογενειακώς για κάποια ψώνια σε μεγάλο εμπορικό πάρκο πριν μερικές μέρες. Κοιμάτε στο δρόμο ο μικρός και περιμένω στο αμάξι για να τον προσέχω. Συμπτωματικά έχω παρκάρει ακριβώς δίπλα στις θέσεις που είναι μαρκαρισμένες για άτομα με κινητικές δυσκολίες. Μεγάλες ταμπέλες και κώνοι μόνο φωτεινή επιγραφή δεν είχε . Όση ώρα λοιπόν είμαι εκεί παρατηρώ ότι έρχονται και παρκάρουν 3 αμάξια (είχε κι άλλες θέσεις αλλά μη κουραστούμε τώρα, ε?) και τα 3 είναι πάνω από το μέσο αυτοκίνητο σε κόστος και με επιβάτες «γενιάς πολυτεχνείου». Στα 2 βγαίνουν ζευγάρια με κοινό χαρακτηριστικό των γυναικών το ψιλοτάκουνο. Στο 3 βγαίνει μια κυρία. Μπήκα στο πειρασμό να ρωτήσω πως άτομα με κινητικές δυσκολίες φοράνε ψιλοτάκουνο. Δεν το έκανα. Την ώρα που φεύγαμε επιστρέφει η 3η κυρία με τσάντες και κυπελο καφέ το οποίο ξεφορτώνεται από τα παράθυρο καθώς φεύγει. Θα ήθελα να της το τοποθετήσω εκεί που δε φτάνει ο ήλιος αλλά συγκρατούμε. Αναφονώ ότι αυτός ο λαός δεν έχει πολλές ελπίδες γιατί έχουμε πολλά σάπια μήλα που «τη δουλειά μου να κάνω κι ας παν οι άλλοι να γ@@@@ουν» και το ξεχνάω μέχρι σήμερα. Συγνώμη για το άσχετο αλλά διάβαζα την ανάρτηση και το μυαλό μου κόλησε σε εκείνες τις εικόνες για τον εμπαθή που αναφέρεις…..αυτό το πρόσωπο έχει για μένα

  18. Ο/Η sonora λέει:

    κουράγιο φίλε…(φίλοι)…..

    καλές γιορτές

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.