Οσο απομακρυνόμαστε από την νομιμότητα τόσο ζυγώνουμε προς τον εφιάλτη του ολοκληρωτισμού


Ο λαός έχει μια τεράστια δύναμη, λόγω αριθμού. Η τεράστια αυτή δύναμη θα μπορούσε να επιβάλλει λύσεις προς την κατεύθυνση των συμφερόντων του. Αρκεί

  1. να μπορέσει ο λαός να αντιληφθεί την πραγματικότητα με πολιτικούς όρους («η μισή νίκη είναι η σωστή ανάλυση της πραγματικότητας»)
  2. να συναινέσει το μεγαλύτερο τμήμα του, πάνω σε ένα μίνιμουμ λύσης, χωρίς διχασμούς και παραταξιακούς ή άλλους διαχωρισμούς (https://anarmodios.wordpress.com/2011/04/14/1-280/)

Τώρα λοιπόν που ΠΑΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΕΙ και το ένα και το άλλο, σε έναν μετρήσιμο βαθμό, βλέπουμε να στήνεται ένα σκηνικό «ένοπλης» σύγκρουσης, το οποίο αυτή την δεδομένη στιγμή δεν θα έπρεπε να έχει καμμία μα καμμία σχέση με την δική μας «ελληνική» περίπτωση. Καθώς το μόνο που κάνει είναι να ζημιώνει τα λαϊκά συμφέροντα.

Αυτοί που στήνουν το σκηνικό αυτό έχουν σαν στόχο

  • την πολιτική σύγχιση και παραζάλη του λαού
  • τον διχασμό και την τρομοκράτησή του
  • την ώθησή του προς ΑΚΡΑΙΕΣ σκέψεις, λόγω οργής, φόβου και απελπισίας
  • την σιωπηλή συναίνεσή του για σκλήρυνση της καταστολής
  • την δημιουργία αφορμών για συντήρηση του κλίματος του φόβου και της καταστολής

Είναι φανερό τίνος τα συμφέροντα ευνοεί αυτό το κλίμα που δημιουργείται. Οπως είναι φανερό πως το κλίμα αυτό στόχο έχει να αποτρέψει τον απλό άνθρωπο και πολίτη από το να κατέβει στον δρόμο και να απαιτήσει το δίκιο του, μέσα στα πλαίσια της νομιμότητας.

Ο απλός άνθρωπος, παρά τα «ξέρεις ποιος είμαι γω ρε», συναισθάνεται την αδυναμία του απέναντι στο οργανωμένο κράτος, σε τέτοιες περιπτώσεις. Σε τέτοιες περιπτώσεις λοιπόν, ενστικτωδώς αντιλαμβάνεται, πως η νομιμότητα, αυτή η διάτρητη νομιμότητα, λειτουργεί προς όφελός του, σαν ασπίδα του. Και σαν όπλο του.

Η μόνιμη επωδός, ιστορικά, των κυβερνήσεων σε τέτοιες περιόδους και καταστάσεις είναι: «ο λαός μας εξέλεξε ως εγγυητή της νομιμότητας, και μπλα μπλα…». Ωστε να αναστείλουν λαϊκές ελευθερίες και να σκληρύνουν την καταστολή.

Εκείνοι που αγωνίζονται για την άρση της αδικίας και τον μετασχηματισμό των κοινωνιών σε ανθρώπινες θα πρέπει να θυμούνται πως όσο ισχύει η νομιμότητα, έχουν συγκεκριμένα καθήκοντα και συγκεκριμένα μέσα. Και όταν παύσει να ισχύει η νομιμότητα, έχουν, διαφορετικά καθήκοντα και διαφορετικά μέσα.

Ομως εκείνοι που αγωνίζονται για την άρση της αδικίας και τον μετασχηματισμό των κοινωνιών σε ανθρώπινες, ποτέ δεν φθείρουν οι ίδιοι στην νομιμότητα, διότι η νομιμότητα είναι το μεγαλύτερό τους όπλο. Ισα-ίσα που την επικαλούνται και την ενισχύουν. Την στηρίζουν και την περιφρουρούν.

Διότι γνωρίζουν πως υπάρχει πάντα μια οπλισμένη κυρίαρχη εξουσία απέναντι σε έναν λαό μόνιμα ανοργάνωτο, σκόπιμα παραζαλισμένο και διχασμένο πολιτικά. Και η νομιμότητα είναι το μόνο αμυντικό και επιθετικό μέσο.

Από την στιγμή που αυτή η κουρελού νομιμότητα δεν έχει καταπέσει ακόμη, είναι το πιο μεγάλο μας όπλο. Που σε συνδυασμό με την πάντα τρομακτική αριθμητική υπεροχή του λαού μπορεί να επιβάλλει τις λύσεις που απαιτούνται.

Ο αγώνας λοιπόν στην παρούσα περίοδο, σύμφωνα με την παραπάνω ανάλυση, πρέπει να έχει τα εξής χαρακτηριστικά

  • διαφωτισμός του λαού για την πολιτική κατάσταση και γενικώτερα θεσμικά ζητήματα (γνήσια δημοκρατία, χρηματοπιστωτικό σύστημα, κοινοβουλευτισμός)
  • προώθηση του μίνιμουμ των προτάσεων και των λύσεων που ανταποκρίνονται στα λαϊκά συμφέροντα, ένα μίνιμουμ συναίνεσης δηλαδή
  • ανηλεής καταγγελία κάθε απόπειρας παραβίασης της νομιμότητας από την πλευρά του καθεστώτος
  • αυστηρός έλεγχο, κριτική και καταδίκη σε κάθε πράξη που βάζει την νομιμότητα σε κίνδυνο και από την δική μας ή την «δική» μας πλευρά
  • άγρυπνη περιφρούρηση των πορειών και των συγκεντρώσεων και έγκαιρη απομόνωση όσων δίνουν αφορμή στο καθεστώς για επιθέσεις και διασπάσεις
  • και φυσικά προώθηση της πολιτικής ομόνοιας και ενότητας και αποτροπή των διχασμών (που είναι πάγιο καθήκον έτσι κι αλλιώς)

Η νομιμότητα είναι το πλαίσιο.

Αν χαθεί το πλαίσιο αυτό τότε οι όροι της σύγκρουσης, που ακόμη ΔΕΝ ευνοούν τα λαϊκά συμφέροντα, είναι τέτοιοι που θα μας φέρουν κοντά στον εφιάλτη του ολοκληρωτισμού, που μας προετοιμάζουν ως μία από τις εναλλακτικές τους.

Κι όχι δεν χρειάζεται να κάνουν στρατιωτική χούντα. Απλώς θα θεσμοθετήσουν μια νέα νομιμότητα, πιο κοντά στα συμφέροντά τους.

Θραξ Αναρμόδιος

This entry was posted in Πολιτική. Bookmark the permalink.

8 Responses to Οσο απομακρυνόμαστε από την νομιμότητα τόσο ζυγώνουμε προς τον εφιάλτη του ολοκληρωτισμού

  1. Ο/Η george λέει:

    Λογαριάζουν χωρίς τον ξενοδόχο Θράκα! Η βία είναι η μαμή της Ιστορίας.

    • Ο/Η anarmodios λέει:

      @george

      Δεν το πιστεύω αυτό, οτι η βία είναι η μαμή της ιστορίας. Η βία χρησιμοποιείται έντεχνα από κάποιους ώστε να εξυπηρετηθούν οι σκοποί της μειοψηφίας που αντιπροσωπεύουν.

      Ο πραγματικός κινητήρας της ιστορίας είναι ο πολιτικά συνειδητοποιημένος άνθρωπος. Ο σοφός πολιτικά και ο συναισθηματικά ώριμος.

      Κι όσο δεν έχουμε πολιτική κοινωνία τόσο θα μεταμορφωνόμασε σε αγέλη.

      Κοινωνία εναντίον αγέλης είναι η σύγκρουση. Η βία προέρχεται από την αγέλη. Η πολιτική κοινωνία αν συγκροτηθεί, θα αντιληφθεί την τεράστια δύναμή της που απορρέει από την αριθμητική της υπεροχή. Δεν έχει ανάγκη την βία μια τέτοια συγκρότηση. Τον διαφωτισμό και τη συνειδητοποίηση έχει ανάγκη.

      Οι βίαιες και αιματηρές επαναστάσεις είδαμε που καταλήγουν. Κερδίζει η βιαιότερη και αιματηρώτερη πλευρά και συνήθως επιβάλλει ένα καθεστώς χειρότερο από το προηγούμενο.

      Θραξ Αναρμόδιος

  2. Ο/Η kiki λέει:

    Η θεωρια οτι οι καταπιεζομενες εργατικες ταξεις στρεφονται προς την αριστερα ειναι λαθος αποδεδειγμενο απο πολλα παραδειγματα στην ιστορια.
    Π.χ. Ισπανια εμφυλιος, Πορτογαλια, Ελλαδα, εμφυλιος, και το τελευταιο και πιο τρανταχτο παραδειγμα η Γαλλια, οπου με το σφυξιμο του ζωναριου, επι Μιτεραν εσκασε μυτη το ακροδεξιο κομμα του Λεπεν, και μεγαλο ποσοστο των ψηφοφορων του ηταν πρωην μελη του ΚΚΓ.Ταυτογχρονα τα βαλανε και με τους μαγκρεπιτες μεταναστες που εχουν βεβαια κατακλυσει την Γαλλια.
    Απο την στιγμη που στην χωρα μας δεν υπαρχει νομιμη κυβερνηση, ο κοσμος ψαχνεται και δεν τον εκφραζει τιποτα απο τα υπαρχοντα κομματα , πολυ λογικο, οχι συνετο, ειναι να βρει καταφυγιο σε ακραιες θεσεις που να νομιζει οτι αυτες θα του λυσουν το προβλημα.Στον κατα παραδοση εκφραστη της εργατικης ταξης, ΚΚΕ μονο ενα μικρο μερος θα στραφει και να μου το θυμηθητε οτι η εκπροσωπουμενη πλεον παραταξη της Χρυσης Αυγης, λογω των κοινωνικοπολιτικων συνθηκων θα παρει τα πανω της με τεραστιο κινδυνο να φασιστικοποιηθει ολη η ελληνικη κοινωνια.
    Δυστυχως τα αστικα κομματα καμμια τετοια πιθανοτητα δεν βλεπουν , γιαυτο βαυκαλιζονται σε ανταλλαγη αψιμαχιων, μικρου βεληνεκους, κατι για να περναει η ωρα, να εχουμε να λεμε.
    Ενα σημειο που παντοτε υποστηριζα ειναι οτι Πασοκ- Ακρα Δεξια ειναι αλληλοτροφοδοτουμενα κομματα , λογω ταξικης προελευσης, χαμηλου πολιτιστικου επιπεδου, χαμηλης παιδειας, [ οι Αυριανιστες] παλαιοτερα , που μπορει στην προκειμενη απογοητευμενοι απο το πασοκ να μετακινηθουν στην ακρα δεξια.
    Συμπερασμα , την βαψαμε.

    • Ο/Η bill λέει:

      Κικη αυτο που συμβαινει στην γαλια με την λεπεν δεν ειναι παραξενο γιατι η λαικη ταξη αγαπα την πατριδα του γιατι την ζει και για αυτο τον λογο ψηφιζει την λεπεν .
      Πρεπει να καταλαβουν οι Ελληνες οτι κανενα απο τα υπαρχοντα κοματα δεν αγαπα τη χωρα του . Γι αυτο πιστευω οτι καποια στιγμη στο εγγυς μελλον πρεπει να υπαρξει και νεο.ι

  3. Ο/Η Κλεισθένης λέει:

    Αγαπητέ φίλε Θράκα, χρησιμοποιείς τον όρο «νομιμότητα», επειδή δεν θέλω να σε προβοκάρω πιστεύω ότι εννοείς «δίκαιο».
    Έχω ξαναγράψει και πιστεύω ότι συμφωνείς ότι το Σωκρατικό «ο νόμος υπεράνω όλων» πρέπει να αντικατασταθεί με το «το δίκαιο υπεράνω όλων».
    Νομιμότητα σημαίνει υπακοή στους υπάρχοντες νόμους χωρίς να ξεχωρίζει τους νόμους σε δίκαιους και μη.
    Επί Τουρκοκρατίας νομιμότητα σήμαινε η υπακοή στους νόμους του κατακτητή. Αν δεχτούμε ότι η δράση των επαναστατών του 1821 ήταν απομάκρυνση απ’ την νομιμότητα τότε οι επαναστάτες ήσαν παράνομοι, και φυσικά όλες οι επαναστάσεις θα χαρακτηριστούν παράνομες.
    Την νομιμότητα την ορίζει ο εκάστοτε εξουσιαστής. Η άρνηση της εξουσιαστικής νομιμότητας όταν αυτή είναι σε σύγκρουση με το «δίκαιο» είναι πατριωτική πράξη και δεν οδηγεί σε ολοκληρωτισμό.
    Τα ολοκληρωτικά καθεστώτα προπαγανδίζουν την νομιμότητα γιατί τυχούσα αρνησή της θα σήμαινε και την πτώση τους, προτάσσουν πάντα το «ο νόμος είναι υπεράνω όλων».
    Συμφωνώ με τον george ότι η βία είναι η μαμά της ιστορίας.
    Το θέμα είναι να ορίσουμε ποια βία, από ποιον και για ποιο σκοπό.
    Πιστεύω να μην παρερμήνευσα τα γραφόμενά σου.
    Αν ναι, τότε αυτό δεν έγινε σκόπιμα. Νάσαι καλά.

  4. Ο/Η Νίκος Τανάλιας λέει:

    Πριν από όλα πρέπει να αποδείξουμε πως ο Jeffrey μας είπε ψέματα. Ότι δηλαδή δεν υπάχουν θεσμοί στην Ελλάδα, αλλά υπάρχει μόνον λαός.

    Ξεχάστε τον Αντώνη Σαμαρά και την ελπίδα της Πανδώρας. Μόνον όταν ο ελληνικός λαός οργανωθεί θεσμικά σε δήμο πολιτών, μόνο τότε θα σταματήσουμε την ελεύθερη πτώση μας.

    Άλλως πως ο Jeffrey δεν μας είπε ψέματα. Μένουμε ένας μη οργανωμένος θεσμικά λαός και συνεχίζουμε την ελεύθερη πτώση μας προς την ελπίδα της Πανδώρας και την μετά θάνατον ζωή, με ηγέτη βέβαια τον Αντώνη Σαμαρά.

  5. Ο/Η Νίκος Τανάλιας λέει:

    Ναι, οργανωμένος θεσμικά λαός, αλλά με προσοχή:

    Γιατί οι Έλληνες δε θα βγουν ποτέ από την κρίση -όταν η αλήθεια πονάει…

    http://www.newstrap.gr/m-episimainoume/mek-episimainoume/7251–giati-oi-ellines-de-tha-bgoyn–pote-apo-tin-krisi–otan-i-alitheia-ponaei….html

  6. Παράθεμα: Οσο απομακρυνόμαστε από την νομιμότητα τόσο ζυγώνουμε προς τον εφιάλτη του ολοκληρωτισμού | αἰέν ἀριστεύειν

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.