Το δημόσιο χρέος και πως καταλήγει να είναι ποινικό ζήτημα.


Ο κλασικός καπιταλισμός που ξέρουμε βγάζει κέρδος εκμεταλλευόμενος τον εργαζόμενο σε έναν παραδοσιακό κύκλο 1) επένδυσης χρήματος 2) παραγωγής εμπορευμάτων 3) πώλησης των εμπορευμάτων. Στο στάδιο δύο (2) εχουμε την παραγωγή υπεραξίας που καρπώνεται ο εκμεταλλευτής.

Επίσης στον κλασικό καπιταλισμό, ένας εθνικός καπιταλισμός (πχ Μεγ. Βρετανία) κατέχει δια των όπλων ένα άλλο εθνικό κράτος (πχ Ινδία, Κύπρος κλπ) δηλαδή έναν άλλον εθνικό καπιταλισμό. Και έτσι έχουμε την καταλήστευση των εθνικών πόρων ενός «υπό κατοχήν» εθνικού καπιταλισμού και την μεταφορά τους από την περιφέρεια προς ένα καπιταλιστικό κέντρο, με διάφορους τρόπους (πχ Εταιρία των Ινδιών κλπ). Κλασικός ιμπεριαλισμός δηλαδή.

Στην περίπτωση του δημόσιου χρέους, του δικού μας και άλλων λαών, ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ τέτοια πράγματα, τέτοιους μηχανισμούς. Είναι πολύ-πολύ διαφορετικά τα πράγματα. Και δεν τα περιγράφει σχεδόν κανένα κλασικό πολιτικό εγχειρίδιο.

Εδώ έχουμε …

1) Ουσιαστικά παράνομο έλεγχο του «εθνικού» νομίσματος, (που δεν είναι εθνικό), από ιδιώτες. Οι ιδιώτες αυτοί είναι συμπτωματικά εκείνοι που έχουν τις τράπεζες και τους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς. Δηλαδή το νόμισμα είναι ΙΔΙΩΤΙΚΟ και όχι δημόσιο. Οχι της κοινωνίας. Ωστε όταν η κοινωνία, δηλαδή το δημόσιο, χρειάζεται χρηματοδότηση να βρίσκεται στην ανάγκη να δανειστεί και να δημιουργήσει χρέος.

2) Κολάσιμη πολιτική και οικονομική διαφθορά. Εκείνοι που ελέγχουν τα εθνικά νομίσματα και τις διεθνείς πιστώσεις ΔΙΑΦΘΕΙΡΟΥΝ πολιτικά και οικονομικά τις ηγεσίες των χωρών. Κρίσιμο ρόλο παίζει εδώ το σύστημα της αντιπροσώπευσης, δηλαδή ο κοινοβουλευτισμός, και η έλλειψη δημοκρατίας. Ετσι οι ελεγχόμενοι πολιτικοί παίρνουν δάνεια στα κρυφά, από τους πρώτους κυρίους, και καταχρεώνουν το δημόσιο ταμείο με υπέρογκα χρέη.

3) Κολάσιμη πολιτική απάτη εκ μέρους των κυβερνήσεων, στην κρίσιμη στιγμή, και πώληση δημόσιων περιουσιακών στοιχειων αντί πινακίου φακής με φόβητρο προς τον λαό, το χρέος. Οι ελεγχόμενες κυβερνήσεις βγάζουν στο σφυρί σε εξευτελιστικές τιμές, δημόσιες επιχειρήσεις, που ΔΕΝ ξαναγίνονται, και που η κοινωνία τις έχει απόλυτη ανάγκη. Και δεν σταματούν ούτε μπροστά στην πώληση ακινήτων του δημοσίου καθώς και δημόσιας γης, δηλαδή εθνικού εδάφους.

Δηλαδή εδώ έχουμε ένα ξεκάθαρα ποινικό ζήτημα. Με τεράστιες και παγκόσμιες διαστάσεις. Αλλά πάντως ποινικό ζήτημα. Το οποίο δηλαδή θα μπορούσε να βρει την λύση του, ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΕΝΤΟΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ, αν οι κύριοι που ελέγχουν τα πράγματα δεν είχαν φροντίσει να διαφθείρουν ΚΑΙ τους ελεγκτικούς μηχανισμούς ΚΑΙ τους δικαστικούς μηχανισμούς. Δηλαδή αυτό που γίνεται «δεν προβλέπεται». Δεν είναι νόμιμο ούτε με το ΚΑΘΕΣΤΩΤΙΚΟ νομικό πλαίσιο.

Είναι ποινικό ζήτημα και αυτό φυσικά και ΔΕΝ αθωώνει τον καπιταλισμό, για απληστία, την εκμετάλλευση, την αδικία και απόγνωση αλλά και την καταστροφή του πλανήτη.

Θραξ Αναρμόδιος

ΥΓ. Οσοι μιλάνε εναντίον του καπιταλισμού δεν είναι αναγκαστικά αριστεροί ή κομμουνιστές. Μπορεί να είναι απλώς δημοκράτες…

Advertisements
This entry was posted in Πολιτική. Bookmark the permalink.

20 Responses to Το δημόσιο χρέος και πως καταλήγει να είναι ποινικό ζήτημα.

  1. Ο/Η tsilivithras λέει:

    Προσωπικά δεν έχω κανένα πρόβλημα με τον καπιταλισμό…τουναντίον μάλιστα.
    Αποτυπώνει (εν μέρει) μια φυσική σχέση που υπήρχε ΠΑΝΤΑ και θα υπάρχει ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ μέσα σε οργανωμένες κοινωνίες…κάποιος είναι από πάνω και κάποιος από κάτω…κάποιος έχει πολλά και κάποιος έχει λίγα…κάποιος προτιμάει να δουλεύει 8 ώρες και μετά να μην έχει σκοτούρες ενώ κάποιος δεν γουστάρει ωράριο και προτιμάει να εργάζεται ελεύθερα με ότι σκοτούρες αυτό συνεπάγεται…κάποιος είναι περισσότερο έξυπνος από κάποιους άλλους…κάποιος είναι καλύτερος έμπορος και κάποιος καλύτερος χειροτέχνης…κάποιος κατεβάζει 10ιδέες/δευτ και κάποιος πρέπει να κάνει «ζέσταμα» πρώτα προκειμένου να καταλάβει οως λειτουργεί μια μηχανή εσωτερικής καύσης…
    Είμαι οπαδός του ελεύθερου επαγγέλματος και της ελεύθερης αγοράς.
    Θεωρώ όμως ότι καπιταλισμός και ελεύθερη αγορά στην σύγχρονη Ελλάδα δεν υπήρξαν τα τελευταία 40 χρόνια όπου συστηματικά πολεμήθηκε και καταστράφηκε κάθε τι δημιουργικό και ιδιωτεύον στην Ελλάδα ώστε να ανθίσει ο κρατισμός, η κομματική μπίζνα, οι προμηθευτές του δημοσίου και τα κουμπαριλίκια.
    Θεωρώ τους περισσότερους από όλους αυτούς τους «επιχειρηματίες» στην καλύτερη περίπτωση μετριότητες και στην χειρότερη αγράμματους και ηλίθιους Ευκαιριακούς που δεν έχουν την παραμικρή γνώση περί επιχειρηματικότητας, δημιουργικότητας και προσφοράς στην κοινωνία.
    Βέβαια, όταν ολόκληρη Αμερική (το λίκνο του καπιταλισμού) λέει »sorry guys…they’re too big to fail» και μπεϊλάρει τους μεγαλόσχημους τοκογλύφους-απατεώνες τότε τι να πούμε κι εμείς οι φουκαράδες που θεωρούμε επιχειρηματίες τον Αναστασιάδη και τον Κωστόπουλο και το συνάφι των εργολάβων-εκδοτών…!
    Συν τοις άλλοις, έχουμε και το αριστερίστικο κοινωνικό υποπροιόν να σαμποτάρει κάθε έννοια που περιστρέφεται γύρω από την εργοδοσία, την επιχείρηση και την υπεραξία.
    Εκεί που ο κόσμος όλος γύρισε ανάποδα και προσπαθεί να αναδιοργανωθεί ολοσχερώς, εμείς ανεχόμαστε ακόμα τους τοτεμισμούς και τις αριστερίστικες μπουρδολογίες των ανεπάγγελτων σλογκανιάρηδων και σημαιοφόρων Τσε…

  2. Παράθεμα: Το δημόσιο χρέος και πως καταλήγει να είναι ποινικό ζήτημα

  3. Ο/Η spiral architect λέει:

    ΥΓ. Οσοι μιλάνε εναντίον του καπιταλισμού δεν είναι αναγκαστικά αριστεροί ή κομμουνιστές. Μπορεί να είναι απλώς δημοκράτες…

    Δηλαδή?

    • Ο/Η anarmodios λέει:

      @spiral architect

      Εδώ: https://anarmodios.wordpress.com/2010/11/24/7/

      Κιαν δεν βαριέσαι ρίξε και μια ματιά εδώ:
      https://anarmodios.wordpress.com/read-me-first/

    • Ο/Η anarmodios λέει:

      Κι αυτό: https://anarmodios.wordpress.com/2011/01/16/1-130/

      …τώρα που το ξαναδιάβασα καλούτσικο μου φάνηκε

      • Ο/Η spiral architect λέει:

        Kαλά είναι, τα έχω ξαναδιαβάσει (σε παρακολουθώ, χε, χε!) αλλά εκτός από το τελευταίο που είναι λίγο πιο συγκεκριμένο, τα υπόλοιπα εξαντλούνται στη (σωστή) καταγγελία ενός συστήματος που κυριαρχεί (αστικό κοινοβούλιο) και στην σταδιακή κατάντια του σε αντιπροσωπία του κεφαλαίου την τελευταία 20ετία.

        Από την άλλη μπάντα κατηγορείς ένα σύστημα (σοσιαλισμός) που δοκιμάστηκε πετυχημένα μεν στην αρχή, κατέρρευσε δε σταδιακά λόγω προσωπικών – αναθεωρητικών επιλογών συγκεκριμένων προσώπων (Χρουτσώφ, Γκορμπατσώφ)

        Ένα σύστημα πετυχαίνει το σκοπό του αν είναι προσανατολισμένο στις ανθρώπινες ανάγκες έχοντας τη δυνατότητα να προσαρμόζεται στις απαιτήσεις των ανθρώπων που αυτό υπηρετεί.

        Θέλω να ξεδιπλώσω τη σκέψη μου, αλλά κωλύομαι χρονικά.
        (δανεικές διακοπές στο μιτάτο φίλου γαρ!)

        Θα επανέλθω …

        • Ο/Η anarmodios λέει:

          @spiral architect

          Δεν κατηγορώ τον σοσιαλισμό.
          Κατηγορώ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ δεν έχει δημοκρατία. Και όπου την εξουσία την έχει μια ολιγαρχια.

          Τι «πετυχημένα στην αρχή»; Σε σχέση με την απάνθρωπη φεουδαρχία των τσάρων;

          Και αν ήταν πετυχημένα γιατί σκοτώναν ο ένας τον άλλον κατηγορώντας τον για προδότη του σοσιαλισμού; Και ο λαός πως την είχε δηλαδή την εξουσία; Αφού την είχε το κόμμα -> κεντρική επιτροπή -> πολιτικό γραφείο -> γραμματέας-αυτοκράτωρ-τσάρος. Και ο λαός ήτανε ΠΑΛΙ ο βαστάζος και ο δούλος. Χωρίς να μπορεί και να μιλήσει. Χωρίς να επιτρέπεται να έχει άποψη καν.

          Αυτά είναι επιτυχία;
          Αυτό είναι εφιάλτης (για μένα τουλάχιστον).

          Αυτά στο πολιτικό επίπεδο.

          Οικονομικά δε, αυτό που εφάρμοσαν σε κείνες τις χώρες, μικρή έως καμμία σχέση έχει με τον σοσιαλισμό. Μια στυγνή ολιγαρχία γραφειοκρατική εφάρμοσαν και έναν κρατικό καπιταλισμό. Με ολοκληρωτικά χαρακτηριστικά. Παρήγαγαν οτι αποφάσιζε ένα κέντρο, περίπου μυριζοντας τα δάχτυλά του…

          Λες: «εξαντλούνται στην καταγγελία ενός συστήματος…»
          Οκ, ενώ εγώ καταλαβαίνω πως σκέπτεσαι εσύ δεν κάνεις τον κόπο να δεις πως σκέπτομαι εγώ.

          Περιμένεις να τοποθετηθώ σε οικονομικά ζητήματα, έτσι δεν είναι;

          Δεν χρειάζεται να το κάνω (αν και το κάνω συχνότατα). Και δεν χρειάζεται διότι στην δημοκρατία ΔΕΝ υπάρχει ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ οικονομικό πλαίσιο. Παρά μόνο ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ: της ισοκρατίας (της ίσης πολιτικής ισχύος όλων). Αυτό μόνο υπάρχει.

          Ολα τα άλλα ρυθμίζονται μέσα από αυτό. Παίρνοντας το σύνολο τις αποφάσεις.

          Οταν λοιπόν και αν θα κάνουμε πραγματική δημοκρατία τοτε θα έχει πράγματι αξία να βγω και να πω και τις οικονομικές μου απόψεις: Στην γενική συνέλευση των πολιτών.

          Θραξ Αναρμόδιος

  4. Ο/Η tsilivithras λέει:

    Ο «σοσιαλισμός» (φτου γμτ) θα πρεπε να είναι πρακτικά η βάση ενός υγιούς καπιταλιστικού συστήματος.
    Το μινιμουμ δλδ…
    Μινιμουμ εισόδημα, μινιμουμ σύνταξη και περίθαλψη για όλους τους πολίτες, μινιμουμ προστατευτισμός ώστε η αγορά να λειτουργεί ανθρώπινα…κάποια όρια δλδ που να εξασφαλίζουν ανθρώπους και κοινωνία κατ’ελάχιστον.
    Ο φόρος εισοδήματος ΑΥΤΟ πρέπει να υπηρετεί και όχι τα τοκοχρεωλύσια των τοκογλυφικών δανείων του κράτους…

    Από κει και πέρα, καμμία δουλειά δεν έχει το κράτος να κάνει τον πατερούλη και να διαφεντεύει τις ζωές των ανθρώπων.
    Βάζει τους όρους ώστε να προστατεύσει τον αδύναμο και να φέρει το παιχνίδια όσο μπορεί στα ίσια.Από κει και πέρα, όποιος θέλει γίνεται υπάλληλος, όποιος θέλει γίνεται επενδυτής κοκ…

  5. Παράθεμα: Το δημόσιο χρέος και πως καταλήγει να είναι ποινικό ζήτημα | αἰέν ἀριστεύειν

  6. Ο/Η 42 λέει:

    Για ‘μένα πάλι το ΥΓ είναι κατανοητότατο και όλα τα λεφτά…

    • Ο/Η spiral architect λέει:

      Ολα τα λεφτά μπορεί να είναι, δεν παύει όμως να είναι μια έννοια «λάστιχο»

      • Ο/Η anarmodios λέει:

        @spiral architec

        «Λάστιχο» και βρακολάστιχο την έκαναν την έννοια της δημοκρατίας οι μεγαλύτεροι εχθροί της: οι ολιγαρχικοί κάθε πλευράς.

        Που παριστάνουν τους δημοκρατικούς σε κόμματα, σε χώρες, σε οργανισμούς και παντού.

        Μόνο που και μετά τόσα χρόνια «λαστιχοποίησης», δεν κατάφεραν και πολλά.

        Κι εσύ spiral architec σε βλέπω με χαρά να αποδέχεσαι αυτή την λαστιχοποίηση κι απορώ τι κάνεις σε αυτό εδώ το ιστολόγιο.

        Θραξ Αναρμόδιος

  7. Ο/Η spiral architect λέει:

    Περί άμεσης δημοκρατίας:


    Ψηφίσματα Λαϊκής Συνέλευσης
    Ημ/νία Συνέλευσης:
    Fri, 01/07/2011

    13.Να τραγουδήσουμε το “Πότε θα κάνει ξαστεριά” την Κυριακή.
    ΚΑΤΑ

    15.Ανοιχτό κάλεσμα στους κλάδους που πλήττονται από την εφαρμογή του μνημονίου για ενημέρωση και συνεργασία μαζί μας.
    ΚΑΤΑ

    18.Γλέντι το Σάββατο βράδυ με κρητική και ποντιακή μουσική με μάθημα χορού πριν το γλέντι στις 8. Η συνέλευση θα γίνει κανονικά στις 21:00, το γλέντι μετά τα μεσάνυχτα.
    ΥΠΕΡ

    21. Ο πρωθυπουργός είχε ζητήσει απ’ τα αφεντικά του λεφτά να σώσει το σύστημά του. Να στείλουμε κι εμείς μια επιστολή που να λέει ότι δεν αναγνωρίζουμε αυτή την κυβέρνηση, αυτό το σύστημα και το χρέος. Να ανοίξουν οι λογαριασμοί όσων έχουν περάσει απ’ τη Βουλή, για να ξέρουμε ποιος έφαγε και τι;
    ΥΠΕΡ

    http://real-democracy.gr/votes/2011-07-01-psifismata-laikis-syneleysis

    μετά πολλωωωωών επιφυλάξεων περί του «μοντέλου» αυτής!

    • Ο/Η anarmodios λέει:

      @spiral architect

      Είναι κάποιο επιχείρημα τώρα όλο αυτό κατά της δημοκρατίας νομίζεις;
      Αυτή η παράθεση ψηφισμάτων;

      Η θεωρείς πως μπορείς να φθείρεις την δημοκρατία με τέτοια φακιρικά;

      Σε γελάσανε φίλε.

      Εσύ σε τι πιστεύεις δηλαδή, για νά χουμε και καλό ρώτημα.

      Θραξ Αναρμόδιος

    • Ο/Η Φερώνυμος λέει:

      Υπάρχουν δύο ειδών κριτικές:
      1. Αυτή που εμβαθύνει, αποκαλύπτει αντιφάσεις και προτείνει λύσεις υπέρβασης,
      2. Αυτή που παραμένει σε ένα ρητορικό επίπεδο της λεγόμενης «λογομαγειρικής».
      Η πρώτη χρειάζεται αυστηρότητα, ορισμούς εννοιών, και λογική συνεπαγωγή.
      Η δεύτερη χρησιμοποιεί χαρακτηρισμούς κοσμητικά επίθετα και λογικά άλματα.
      Η πρώτη θέλει κόπο για τη στήριξή της και τη κατανόησή της.
      Η δεύτερη απευθύνεται βασικά στο συναισθηματικό μας μέρος, και γενικά γίνεται εύκολα
      κατανοητή.
      Ετσι αγαπητέ spiral architect διάλεξε τί είδους κριτική επιθυμείς. Αν λοιπόν αποφάσισες
      να ασχοληθείς με το θέμα που λέγεται Δημοκρατία, κάνε πρώτα το κόπο να μας
      ορίσεις τί ακριβώς σημαίνει για σένα αυτή η έννοια. Κατόπιν με βάση τον ορισμό σου, κρίνε ό,τι περιφέρεται και αυτοαποκαλείται «Δημοκρατικό».
      Περιμένω λοιπόν.

  8. Ο/Η konstantinoskanaris λέει:

    Τὰ «ψηφίσματα» αὐτῶν τῶν γελοίων συριζαίων ποὺ «ἀνακάλυψαν» τὴν Δημοκρατία στήν κάτω πλατεία γίνονταν γιὰ νὰ ἀποδυμαμώσουν τὸ κίνημα τῶν πολιτῶν. Οἱ γλοιώδεις οἰωνεὶ ἄχρηστοι, τὰ ἐμετικὰ σκουλήκια στὸ σῶμα τῆς Ἑλλάδας… Κανεὶς ἀπ`αὐτοὺς δέν εἶναι Δημοκράτης μὲ τὴν ἔννοια τῆς μοναδικῆς Δημοκρατίας ποὺ ὑπῆρξε στὸν πλανήτη· τῆς Ἀθηναικῆς Δημοκρατίας!! Ἡ Δημοκρατία ἔχει θεσμοὺς, αὐστηρότατους θεσμοὺς, ἀπαραβίαστους !!! Δὲν εἶναι παιχνιδάκι γιὰ παιδάκια στίς καφετέριες…
    Μὲ αὐτὲς τὶς γελοιότητες χάνουμε τὴν πατρίδα μας· ἦλθεν ὁ καιρὸς γιὰ ΔΡΑΣΗ !!
    ΚωνσταντῖνοςΚανάρης–Πυρπολητὴς

  9. Ο/Η anti-anti λέει:

    Κάποια άποψη για τις νέες εξελίξεις;

    • Ο/Η anarmodios λέει:

      @anti-anti

      Η δική μου άποψη είναι οτι η κυβέρνηση παρέδωσε την χώρα στην κατοχή των τραπεζών για τα επόμενα 30 χρόνια. Αξιος ο μισθός τους.

      Και αν οι οίκοι αξιολόγησης (και ανοχής) δεν αντιδράσουν εκτιμώντας τις εξελίξεις αυτές σαν κάποιου είδους χρεωκοπία ώστε να πληρωθούν τα cds, τότε σημαίνει οτι πήραν τις μίζες τους ΚΑΙ αυτοί.

      Διότι οι μίζες είναι πάρα πολλές. Δεν έγινε πουθενά τέτοιο πράγμα χωρίς χοντρές μίζες. Και ιδίως όταν ο σχεδιασμός περιλαμβάνει εκποίηση δημόσιας περιουσίας και επιχείρησεων. Οι ίδιοι οι του ΔΝΤ τα λένε.

      Πήραν όλοι τις μίζες τους. Ξένοι και δικοί μας. Και μας έκαναν όλους τους έλληνες δουλοπάροικους στις τράπεζες. Θα δουλεύουμε και θα πληρώνουμε φόρους που θα συλλέγει ως εισπράκτορας το κράτος και θα τους τα δίνει (πρακτικά θα τα μοιράζονται).

      Αυτή είναι η κατάστασή μας.

      Θραξ Αναρμόδιος

      • Ο/Η kiki λέει:

        Απολυτο δικιο Θρακα,
        δυστυχως για μας απολυτο δικιο.
        Σπαω το ρημαδι πως μπορουμε να τους την κανουμε και εμεις.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s