Την εξουσία το μόνο που την ενδιαφέρει είναι περισσότερη εξουσία


από σχόλιο του tsilivithras

Άμεση Δημοκρατία σήμερα δεν μπορεί να υπάρξει. Θα είναι σαν να παίρνεις έναν νυστεύοντα για 40 μέρες και τον βάλεις να φάει ένα γουρούνι στην καθισιά του.Το αποτέλεσμα θα ναι ιδιαίτερα δυσάρεστο.

Με τις παρούσες συνθήκες μόνο ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ θα δέχονταν να επιφορτιστούν το “βάρος” των Κοινών και προσωπικά δεν γνωρίζω κανέναν που θα φορτωνόταν το βάρος του να δικάσει έναν Μπομπ, έναν Θείο ή έναν Μιζοφοράκο.

Η αγγλοσαξωνική μορφή της ”δημοκρατίας” έχει λερώσει τις δυτικές κοινωνίες τόσο πολύ που οτιδήποτε πέραν του στενού προσωπικού βολέματος θεωρείται κοινωνικό βάρος και ευθύνη που κανείς δεν θέλει.

Αυτό που κάνει τη διαφορά είναι το διαδίκτυο. Το διαδίκτυο είναι ο βίαιος εκδημοκρατισμός της πληροφορίας.Αποστηθίστε την έκφραση για να την διαδώσετε.Βίαιος Εκδημοκρατισμός της Πληροφορίας.
Είναι ένα Θείο δώρο στα χέρια των κοινωνιών.

Είναι ο μόνος τρόπος που έχουν οι πολίτες να ανοίξει η ουσιαστική συζήτηση για το Σύνταγμα, την Δημοκρατία και τον ιδιοτελή τρόπο που διαπλέκεται και ρημάζει το παγκόσμιο πολιτικο-οικονομικό status quo.

Σε χώρες και οικονομίες μικρές όπως η δική μας βρίσκονται ενδογενείς οι καλύτερες συνθήκες για Δημοκρατικό πολίτευμα με συμμετοχή των πολιτών και οικονομικό σύστημα με μεγάλα ποσοστά μικρο-επιχειρηματικότητας και διάχυσης πλούτου.

Θέλει όμως Κανονιστικό Πλαίσιο (regulation) πολύ αυστηρό και -πάνω από όλα- ΕΘΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ η οποία θα αναγνωρίζει συμμάχους και εταίρους ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΟΚΥΠΤΕΙ ΠΟΤΕ σε υπερεθνικές νομοθεσίες και επιταγές.

Έχουμε μια ευκαιρία τα χρόνια που θα έρθουν να ξαναακουστούν σε αυτήν την χώρα έννοιες και όροι που εδώ γεννήθηκαν πριν 3000 χρόνια.

Έχουμε την ευκαιρία μέσω διαδικτύου να σπείρουμε τον σπόρο της Δημοκρατικής διοίκησης σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του κόσμου σε ανθρώπους και κοινωνίες που στενάζουν κάτω από τον ίδιο εναγκαλισμό πολιτικής και κεφαλαίου.

Πρέπει να πιστέψουμε σε αυτό και να το διαδώσουμε.Πρέπει να κάνουμε πολύ υπομονή γιατί ο αγώνας θα ναι μαραθώνιος και όχι 100αρι.Πρέπει να σκεφτούμε καλά μέσα μας αν είμαστε διατεθειμένοι να υποστούμε χλευασμό και γέλωτα απέναντι σε ιδέες ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΑΠΟ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΚΟΜΜΑΤΑ.

Πάνω από όλα πρέπει να σκεφτούμε αν είμαστε διατεθειμένοι να συγκρουστούμε σε επίπεδο Ιδεών με συμπολίτες μας που κοιμούνται ακόμα τον ύπνο τον ”συστεμικό”.

Πρέπει να πιστέψουμε ότι αν δεν πάμε να ΖΗΤΗΣΟΥΜΕ ποτέ και τίποτα δεν θα μας χαριστεί. Ξυπνήστε και καταλάβετε ότι την εξουσία το μόνο που την ενδιαφέρει είναι περισσότερη εξουσία.

tsilivithras

Advertisements
This entry was posted in Δημοκρατία and tagged . Bookmark the permalink.

29 Responses to Την εξουσία το μόνο που την ενδιαφέρει είναι περισσότερη εξουσία

  1. Ο/Η skeptiki λέει:

    «Πρέπει να σκεφτούμε καλά μέσα μας αν είμαστε διατεθειμένοι να υποστούμε χλευασμό και γέλωτα απέναντι σε ιδέες ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΑΠΟ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΚΟΜΜΑΤΑ.»
    Να κάνω ένα αισιόδοξο σχόλιο γιατί κάποιος με είπε εδώ μέσα πεσσιμίστρια? Μπορεί ακόμα ο κόσμος να κινείται «συστημικά» νομίζω πιά από αδράνεια, αλλά δεν χλευάζει πλέον τις πιό ανεξάρτητες ιδέες… Παλιά αν έλεγες κάτι τέτοιο θα σε ειρωνευόταν όλοι, αν μιλούσες για κόμματα, δημοκρατία, ολιγαρχία και την ανάγκη να αλλάξει κάτι σε κορόιδευαν, τώρα μπορεί να μην συμπορεύονται (από φόβο, και τι θα γίνουμε χωρίς τους βαρβάρους), μπορεί να προσπαθούν να σε αντικρούσουν αλλά δεν σε ειρωνεύονται… Ειρωνία θα ακούσεις πιά από κομματικούς παράγοντες μόνο για ευνόητους λόγους, ο κόσμος ακούει. Δεν ξέρω αν και πότε θα «μιλήσει» και τι θα πεί αλλά ακούει.

    • Ο/Η tsilivithras λέει:

      Πρέπει να φυτέψουμε σπόρους.
      Και ο σπόρος μέχρι να «πετάξει» φύλλα δεν φαίνεται, είναι μέσα στο χώμα.
      Οι απαισιόδοξοι το μόνο που κάνουν είναι να βλέπουν τα αγριόχορτα που φύτρωσαν τόσα χρόνια και να κλαίνε τη μοίρα τους.
      Οι δε «συστεμικοί» μας λένε να τα ποτίσουμε κιόλας…!!!!

      Ο πολύς ο κόσμος (ο «νοικοκύρης» που λέω εγώ) περιμένει να δει αντιδράσεις.
      Μέσα του «αυτοί» έχουν ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ.
      Περιμένει απλά να δει αν θα το πάνε για σύρραξη ή αν θα πέσουν οι τόνοι για να ακουστούν Ιδέες.

      Το πε ο Ιθαγενής πολύ σοφά και απλά:
      «μόνο ένας πολιτικός που θα καταθέσει ολοκληρωμένη πρόταση άμεσης απεμπλοκής από το μνημόνιο διώχνοντας και θυσιάζοντας και δικούς του ενόχους θα επιβιώσει. Οι υπόλοιποι θα ψυχορραγούν και θα είναι οι καταλληλότεροι της μειοψηφίας: του εκλογικού σώματος. »

      Αυτό είναι…
      Κι επειδή αυτό δεν πρόκειται να το κάνουν οι πολιτικοί ή θα πάμε για ολική ρήξη μεταπολιτευτική ή θα φοβηθούν τελευταία στιγμή και θα κάνουν πίσω.

      Σε κάθε περίπτωση η μεταπολίτευση μας τέλειωσε.
      Η πολιτική εξουσία στην χώρα έχει απονομιμοποιηθεί στα μάτια του πολίτη και όλα αυτά που λένε για τεμπέληδες και βαρεμένους είναι η προπαγάνδα του συστήματος.

      Πρέπει να κάνουμε δικές μας δημοσκοπήσεις.Δικές μας μετρήσεις.Με δικά μας «στημένα» ερωτήματα.Όμορφα κι ωραία.Ειρηνικά.Ήσυχα.
      Έτσι να κάνουμε μετρήσεις για τους πολιτικούς, τα ΜΜΕ, τους δημοσιογράφους, το δικαστικό σύστημα, τις τράπεζες, την ΕΕ, το ευρώ, το Σύνταγμα, την Δημοκρατία…
      Δεν έχουμε ανάγκη ΚΑΝΕΝΑΝ.
      Δεν έχουμε ανάγκη να ΠΡΟΒΛΗΘΟΥΝ οι απόψεις των πολιτών σε κανένα ΜΜΕ.
      Δεν έχει ανάγκη το κίνημα πολιτών από κανέναν μεγαλοδημοσιογράφο.
      Το διαδίκτυο είναι το Όπλο.
      Η Φάλαγγα θα στηθεί γύρω από αυτό.
      Ότι Ιδέα, ότι συμπέρασμα, ότι μέτρηση, ότι γκάλοπ, ότι προτάσεις βγάλουν οι πολίτες θα προβληθεί μέσω διαδικτύου και θα αναμεταδοθεί ΣΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΧΡΟΝΟ ΑΦΙΛΤΡΑΡΙΣΤΟ…!!!!

      Όσο αυτοί οι συστεμικοί «ποτίζουν αγριόχορτα» ΑΝΤΙ ΝΑ ΣΤΡΑΦΟΥΝ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ η προσοχή του κόσμου θα γυρνάει όλο και περισσότερο εκεί που θα βρει γόνιμο χώμα και σπόρο Ιδέας.

      Φτιάξτε λοιπόν τις Ιδέες σας.Φτιάξτε την αληθινή Δημοκρατία μέσα στο μυαλό σας και γράψτε τα.
      Μην κουράζετε με λόγια περιττά και επιστημονικίστικο ύφος.
      Πείτε τα καθαρά και στεντώρεια και απλά να τα καταλάβει κι η τελευταία γιαγιά στο τελευταίο ακριτικό χωριό.

      Η εξουσία σε αυτόν τον τόπο ΕΧΕΙ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΕΙ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ χρόοοοοονια τώρα.
      Ζουν εις βάρος μας.
      Εις βάρος μας…
      Πλουτίζουν εις βάρος της κοινωνίας και το μόνο που κάνουν είναι να μοιράζουν ενοχές, ψέμματα και δυστυχία.

      • Ο/Η anarmodios λέει:

        Τσίλι

        μου ‘βαλες ιδέες τώρα με τις μετρήσεις. Μάλλον πρέπει να το δοκιμάσουμε αυτό.

        Θραξ Αναρμόδιος

        • Ο/Η tsilivithras λέει:

          Γι αυτό το είπα…

        • Ο/Η skeptiki λέει:

          Θράκα και τσιλι, χρειάζονται προτάσεις, προτάσεις εξόδου, πρακτικές. Οι διαπιστώσεις οι θεωρίες και οι ευχές δεν είναι πρακτικές. Η δημοκρατία είναι καλή αλλά δεν τρώγεται. Δεν είναι αυτονόητο πέρα από το θεωρητικό μέρος σε τι εξυπηρετεί στην καθημερινότητα των εξόδων. Ειλικρινά σκεφτείτε το πέρα από τις συζητήσεις και τις τοποθετήσεις ο πολύς ο κόσμος πως θα καταλάβει άμεση ωφέλεια από τη Δημοκρατία? Μην ξεχνάμε πολλοί δεν θα είχαν και μεγάλο πρόβλημα να ασχολούνται άλλοι με τις αποφάσεις όσο οι ίδιοι έχουν άνεση οικονομική. Αυτό δεν είναι και το τρυκ της ολιγαρχίας? Γι αυτό συζήτηση γίνεται μόνο σε οικονομική στενότητα.
          Κοίτα ο κόσμος αναρωτιέται αν θα πάρει αύριο σύνταξη για να ζήσει, μισθό για να πληρώσει. Αυτό τον κρατάει, φοβάται ότι μιά αναταραχή του συστήματος θα του στερήσει τα βασικά. Κανείς δεν του λέει πως θα διασφαλιστεί η συνέχεια των δομών και πως θα αντισταθεί κάποιος στον πόλεμο των «βολεμένων». Με αυτό το φόβο επιβάλονται και τα ολοκληρωτικά καθεστώτα, για να «προστατέψουν» τα βασικά αγαθά. Με αυτό το φόβο κρατιούνται στις επιλογές των κομμάτων. Έχετε συνειδητοποιήσει πόσος κόσμος θα δεχότανε ολοκληρωτικό καθεστώς αν θεωρήσει ότι έτσι εξασφαλίζεται καλύτερα?
          Μήπως είναι ώρα να αρχίζουν να εκτίθενται και «πρακτικές» προτάσεις? Έξω από τα κόμματα ναι, αλλά πως?

        • Ο/Η anarmodios λέει:

          @skeptiki

          Οποιος θέλει είναι ελεύθερος να κάνει προτάσεις. Κι εδώ και αλλού. Και πιο επίσημα ακόμη, να τις στείλει στον ΠτΔ, στην Βουλή κλπ.

          Ο καθένας κάνει αυτό που τον κόβει και αυτό που μπορεί. Εγώ σαν Αναρμόδιος, ούτε όλα τα ξέρω, ούτε για όλα νιώθω υπεύθυνος. Ούτε καν άξιος. Αυτό που μπορώ κάνω και μάλιστα με έχει εξαντλήσει κιόλας προσωπικά.

          Ο δικός μου, ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΣ στόχος, είναι να ξαναρχίσουν να συζητιούνται η δημοκρατία και πέντε-έξι ακόμη ζητήματα. Κυρίως δηλαδή είναι διαφωτιστικός, για πράγματα που ξέραμε, μας τα μάθαν οι δασκάλοι μας στο δημοτικό, και μετά τα ξεχάσαμε. Μικρές είναι οι δυνάμεις μου, μικρά συνεισφέρω.

          Ιδέες, ναι, έχω. Χρόνο δεν έχω. Υποχρεώσεις έχω πολλές, όπως ο καθένας, και τσέπη άδεια. Αλλά το παλεύω και θα το παλέψω. Ετσι με είπε ο δάσκαλός μου, στο δημοτικό, να κάνω (το κάνω και θα συνεχίσω «κύριε»), έτσι προσπαθώ να κάνω.

          Να κάνουν κι άλλοι. Μικρά κι αυτοί. Τα μεγάλα μετά. Διότι όπως είπε κι ο στρ. Μακρυγιάννης, αυτή την πατρίδα την έχουμε όλοι μαζί (ήθελε νομίζω να πει εμείς όλοι είμαστε η πατρίδα)

          Ας πεταχτεί ένας να πει: «θα κάνω ένα site εγώ ρε παιδιά, να μαζευτούμε όλοι να καταστρώσουμε ένα Σύνταγμα Δημοκρατίας, άρθρο το άρθρο. Θα διαβάσω, θα προετοιμαστώ και με τη βοήθειά σας θα το φτιάξω». Κι ένας άλλος να πει: «Θα κάνω κι εγώ ένα site με δημοσκοπήσεις μόνο και θα σας ψοφήσω στα ερωτήματα και τις ψηφοφορίες». Να το κάνει.

          «Η δημοκρατία είναι καλή αλλά δεν τρώγεται.»
          χμμ, η δημοκρατία είναι πάντα καλή, τρώγεται δεν τρώγεται. Ελευθερία και δημοκρατία πάνε μαζί. Πακέτο, 1 σε 2. Δεν σε γεμίζει το στομάχι, αλλά σου δίνει την εξουσία να νοικοκυρέψεις το σπίτι και το βιος σου, και να κερδίσεις το ψωμί με το οποίο θα γεμίσεις και το στομάχι σου, χωρίς να αδικείς (δεν σε αφήνει να το κάνεις αυτό η δημοκρατία) και ΚΥΡΙΩΣ, χωρίς να σε αδικεί και κανένας άλλος.

          Αμεση ωφέλεια από τη δημοκρατία στο χάλι που είμαστε είναι να μην καταστραφούμε ολοσχερώς.

          Αμα βγούμε τώρα στους δρόμους, χωρίς οργάνωση, (χωρίς πυρήνες αφοσιωμένους στην οργανωτική επιτυχία δεν μπορείς να κατεβάσεις κόσμο ούτε για καφέ, όχι για πορεία, πίστεψέ με, ξέρω κάτι πάνω σ’ αυτό) και κυρίως χωρίς αιτήματα, το μόνο που θα κάνουμε, από την οργή μας, είναι να τα πάρουμε όλα παραμάζωμα.

          Και τι αιτήματα να έχουμε όταν σαν λαός δεν ξέρουμε την τύφλα μας για το τι είναι δημοκρατία; Και τι ΔΕΝ είναι. Και μπορεί ο κάθε ένας κομματικός, από ΟΠΟΙΟ ΚΟΜΜΑ, να ρθει και να μας ξεκουνήσει ψυχολογικά.

          Να μην κάνω τον Κοραή που έλεγε πριν τον ξεσηκωμό ότι «το γένος θέλει άλλα 30 χρόνια διαφωτισμό» και μετά η επανάσταση (κι ίσως νάχε και δίκιο ο άνθρωπος, μια και για δημοκρατία πηγαίναμε και βασιλεία και ξενοδουλεία μας προέκυψε), αλλά είμαστε πολύ μακριά ακόμα από το «τι να κάνουμε». Μα πολύ μακριά. Δεν ξέρουμε σαν λαός τι μας γίνεται για δυο πολιτικά απλά ζητήματα. Και φυσικά οι βιωτικές ανάγκες, ολουνών μας, τρέχουν. Και μας πιέζουν.

          Φίλη είσαι, σχώρα με για τον τόνο και την βία της απάντησής μου. Αλλά θέλω να με καταλάβεις πως νιώθω.

          Θραξ Αναρμόδιος

  2. Ο/Η tsilivithras λέει:

    skeptiki

    Η πρώτη αντίδραση ενός ανθρώπου μπροστά στον τρόμο είναι το σοκ…η άρνηση.
    Κατόπιν αυτού αρχίζει ο εγκέφαλος και αναλύει πληροφορίες ανάλογα με τον βαθμό του κινδύνου.
    Είμαστε ακόμα σε κατάσταση σοκ.
    Οι πολιτικοί μας έχουν υπογράψει ένα χαρτί που λέει ότι παραιτείται η Ελλάδα από την ασυλία της Εθνικής Γης και ότι αρμόδια δικαστήρια για την επίλυση διαφορών είναι τα ξένα (αγγλικό δίκαιο).
    Αυτό από μόνο του θα πρεπε να μας βγάλει όλους με μιας στο δρόμο.

    Τι έχουμε όμως;;
    Έχουμε απόκρυψη πληροφορίας από παντού (εκτός διαδικτύου), έχουμε αστυνομοκρατία στς πορείες, έχουμε προβοκάτσιες, έχουμε καταιγισμό αντικοινωνικών και απάνθρωπων «νομοσχεδίων» και συνεχή προπαγάνδα του συστήματος.
    Θέλει καιρό για να επεξεργαστεί ο εγκέφαλος τις πληροφορίες.
    Και κάποιος πρέπει να τον βοηθήσει να καταλάβει ΤΙ ΕΓΙΝΕ και ΠΩΣ ΦΤΑΣΑΜΕ ΩΣ ΕΔΩ.

    Αν μιλήσουμε ανοιχτά για άμεση δημοκρατία οι περισσότεορι από εμάς θα χ*στούμε πάνω μας.Γιατί;;Γιατί έχουμε αποκτήσει «αλλεργία» σε οτιδήποτε απαιτεί από εμάς ΓΝΩΣΗ και ΕΥΘΥΝΗ και ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ.
    Πρέπει να γίνει μια διαδικασία που σιγά σιγά θα εισάγει έννοιες δημοκρατικές ώστε να αρχίσει ο «οργανισμός» μας να γίνεται πιο δεκτικός.

    Άντε και του είπαμε για Κανονιστικό Πλαίσιο…και τι έγινε;;
    Άντε και είπαμε να αλλάξει αυτό που έχουμε…και τι έγινε;;
    Οι μισοί θα λένε «ναι ναι ναι» από οργή κι οι άλλοι μισοί θα κουνάνε τα κεφάλια τους ακαταλαβίστικα.
    Αν όμως εξηγήσεις τι είναι το Glass Steagal Act (για παράδειγμα) και τι έλεγε ο «βασικός μέτοχος» και πως συνδέεται η διαφθορά με την μη-ανάπτυξη θα αρχίσει να καταλαβαίνει ο κόσμος ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ το ολιγαρχικό σύστημα που μας διαφεντεύει.Πως παλαιότερες κοινωνίες προσπάθησαν να διαφυλάξουν δημοκρατικές προθέσεις μέσα στον κοινοβουλευτισμό και πως οι ολιγάρχες ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΔΟ ΕΤΩΝ κατάφεραν να ακυρώσουν τέτοια νομοθετήματα που λειτουργούσαν ΑΝΑΣΤΑΛΤΙΚΑ απέναντι στις προθέσεις των «εχόντων».

    Θέλει πολύ δουλειά το πράγμα…
    Πολύ υπομονή.
    Κι όπως λέει ο Θραξ ούτε τα ξέρουμε όλα ούτε τα μπορούμε όλα.
    Ο καθένας λέει την γνώμη του και μοιράζεται ιδέες.

    • Ο/Η anarmodios λέει:

      @tsilivithras: «έχουμε αποκτήσει «αλλεργία» σε οτιδήποτε απαιτεί από εμάς ΓΝΩΣΗ και ΕΥΘΥΝΗ και ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ.»

      A, ρε Τσίλι, τι ωραία το είπες, τι ωραία το είπες ρε γμτ μου. Ε, ζήλεψα τώρα.

      Αυτό έχουμε πάθει. Εχουμε ΟΛΟΙ ΜΑΣ αυτη την αλλεργία εμείς.

      Ενώ πολίτης είναι κάτι σαν εργασία «πλήρους απασχόλησης». Δεν είναι αστείο πράγμα να είσαι πολίτης. Αλλά κι αν δεν είσαι πολίτης και δεν θές να γίνεις πολίτης, ούτε ελεύθερος θα είσαι. Κι αν δεν είσαι και τυχερός ή βρωμιάρης, δεν θα περάσεις και πολύ καλά σ’ αυτή τη ζωή. Θα σε διαφεντεύουν άλλοι και θα ζεις στην απέξω. Κι όποτε θέλουν θα σου ρίχνουν μια και θα πηγαίνεις στην κόλαση, όπως τώρα.

      Εκτός κι αν είσαι από κείνους που πίστεψαν στις σειρήνες του καπιταλισμού ότι όλοι μπορούν να γίνουν πλούσιοι. Η από κείνους που πίστεψαν πως αρκεί να βρεις έναν γεναίο και έντιμο επαναστάτη για αρχηγό και να τον κάνεις Γενικό Γραμματέα για 100 χρόνια.

      Πολίτης είναι παίρνω μαζί με τους συμπατριώτες μου, την μοίρα ΜΑΣ, στα χέρια ΜΟΥ.

      Θραξ Αναρμόδιος

  3. Ο/Η skeptiki λέει:

    @ Θραξ… μωρέ καταλαβαίνω, λες δεν καταλαβαίνω? Κι ο Κοραής είχε μάλλον δίκιο, κι εσύ που θεωρείς τον προβληματισμό και τη γνώση ουσιαστική αρχή. Μαζί σου είμαι. Αλλά νιώθω ότι δεν έχουμε χρόνο, και πολύ σύντομα θα βρεθούμε μπροστά στην ερώτηση: και τώρα τι κάνουμε?
    Ελεύθερο χρόνο έτσι που το καταντήσαμε δεν έχει κανείς μας , όταν ξεκλέβουμε λίγο προσπαθούμε. Και δεν μου φτάνει εμένα το διαδίκτυο. Είναι ερέθισμα, είναι αρχή, αλλά πρέπει να οργανωθεί σιγά σιγά ο κόσμος σε παρέες, φίλους γνωστούς να αρχίσει να περνάει η αίσθηση ότι κάτι πρέπει να κάνουμε «εμείς» . Η αμεσότητα των προσώπων και της επικοινωνίας δεν μπορεί να ξεπεραστεί. Και η αίσθηση του εμείς δυναμώνει ακόμα και με αυτόν που διαφωνείς όταν συνειδητοποιήσεις τις κοινές αγωνίες.
    Το πιό θετικό από όλα που βλέπω και το πιό πρακτικό είναι η παρότρυνσή σου οργανωθείτε σε παρέες, μιλήστε, επικοινωνήστε, διαφωνείστε και βρείτε τα κοινά…
    Και αν νομίζεις ότι δεν λες πρακτικά πράγματα, κάνεις λάθος, απλά δεν ξεχωρίζουν εύκολα μέσα στα κείμενα.
    Απλά έλεγα μήπως αρχίζαμε να σκεπτόμαστε σε πιό πρακτική βάση σιγά σιγά, ίσως στα προφορικά ώστε να ωριμάσει και στα γραπτά :)
    Σαφώς και είναι πολύ πιό δύσκολο κομμάτι, και επικίνδυνο αν θες το πρακτικό…
    Ιδέες ρίχνω.
    Κι αν επιτρέπεις μια συμβουλή… Πολύ προσοχή στη διαφύλαξη της προσωπικής ισσοροπίας, χρόνου, δύναμης. Πολύ προσοχή, ξέρω πολύ καλά πόσο εύκολα παρασέρνεται κάποιος και στο τέλος χάνει τις δυνάμεις του και τη διαύγειά του. Τις χρειαζόμαστε όλες μας τις δυνάμεις, είναι βασικό να μην τις εξανλήσουμε. Ο σπόρος έχει πέσει στο λέω αν και πεσσιμίστρια, κι όσο μπορούμε και μιλάμε αρκετοί άνθρωποι έτσι κάτι θα καταφέρουμε στο τέλος. Μόνο να κρατάμε δυνάμεις ;)

  4. Ο/Η anarmodios λέει:

    Οσοι πήραμε χαμπάρι την σκλαβιά των οικονομικών συστημάτων (καπιταλισμός-σοσιαλισμός) στην οποία ρίχνουν οι κυβερνήσεις τον άνθρωπο με την ΠΑΝΤΑ ολιχαρχικών ροπών και τάσεων εξουσία τους πάνω στην κοινωνία, αγνοούμε ένα πολύ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ σημείο, που μας διαφοροποιεί από προηγούμενες ανάλογες ιστορικές περιστάσεις και μας δίνει ένα τεράστιο πλεονέκτημα.

    Εν ολίγοις, όπως λένε και οι ποδοσφαιρόφιλοι, εμείς πάμε «με γκολ από τα αποδυτήρια».

    Ποιο είναι το πλεονέκτημά μας; Το γκόλ μας; Η ταχύτητα με την οποία μπορούμε να διακινήσουμε τις ιδέες μας με την τεχνολογία: Ιντερνετ, κινητά κλπ κλπ.

    Για φανταστείτε τον Περραιβό, που έπρεπε να να βρει στη Βιέννη (δεν θυμάμαι) λεφτά από τους έλληνες της παροικίας, μετά να βρει τυπογραφείο για να τυπώσει τις προκυρήξεις, που ήταν παράνομες και η αστυνομία τον παρακολουθούσε, μετά να τις βγάλει από την χώρα, να ταξιδέψει με κίνδυνο την μισή ευρώπη, έχοντας πάντα την αυστριακή αστυνομία του Μέτερνιχ στο κατόπι του, για να φτάσει μετά από μήνες στην τότε Γαλλική, και γι’ αυτό καθόλου φιλική Κέρκυρα, να περάσει απέναντι στην Πάργα, και ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ να μοιράσει τις προκηρύξεις του. Φανταστείτε το. (Και τι χρωστάμε σε τέτοιους ανθρώπους ε, σαν αυτό το παλληκαράκι το τότε ακόμη σχεδόν αμούστακο).

    Εχουμε πλεονέκτημα μεγάλο λοιπόν.

    Θραξ Αναρμόδιος

  5. Θερμούς χαιρετισμούς στους πυρήνες άμεσης δημοκρατίας της Θεσαλλονίκης!
    Η άμεση δημοκρατία προφανώς και δεν μπορεί να υπάρξει.
    Αλλά η άμεση κοινότητα του διαδικτύου η οποία παραπάμπει στις κοινότητες των παπούδων μας υπάρχει. Και είναι πραγματικότητα. Γράφει, σχολιάζει, ξεσηκώνει, καταγγέλει, θυμώνει, ελπίζει, κάνει λάθη, ζει κάθε μέρα, κάθε ώρα. (Μέχρι την ώρα που θα μας το κλείσουνε το ρημάδι.)
    Αυτό που χρειαζόμεστε συνέλληνες είναι ένας νέος Διαφωτισμός με πρόταγμα την ελευθερία της σκέψης. Λέμε όχι στους -ισμούς που υποδουλώνουν το πνεύμα και δημιουργούν αγέλες ανθρώπων τις οποίες τις αφήνουν οι εξουσιαστές να σφάζονται «παραμένοντας συνεπείς στα ιδανικά τους».
    Την καλημέρα μου.

  6. Ο/Η Κλεισθένης λέει:

    Αγαπητοί φίλοι αναμασάμε τα ίδια πράγματα εδώ και ένα αιώνα.
    ————————————————————————————-
    Η Ελλάς, κατηνάλωσεν ολόκληρον τεσσαρακονταετίαν εις αγόνους συζητήσεις περί κομμάτων και κομματαρχών΄ άπαν σε το χρήμα, αντί έργων χρήσιμων προς πόλεμων ή προς ειρήνην, εδαπάνησεν εις συντήρησιν κοπαδίου κομματικών κηφήνων, χάριν των οποίων στέργει την πενίαν, την κακοπραγίαν, την ασημότητα και τους εμπαιγμούς του κόσμου όλου.
    Ομολογούμεν ότι λαός επί τοσούτον χρόνον τοιαύτα ανεχθείς είναι εν μέρει άξιος της τύχης του’ δεν αρνούμεθα ότι οι οπωσδήποτε αποκτήσαντες την πλειοψηφίαν είχον την συνταγματικήν αρμοδιότητα να διανείμωσι το αίμα και τον ιδρώτα του μέχρι τελευταίας σταγόνος εις τους οπαδούς των’ προθύμως αναγνωρίζομεν ότι και οι διαδοχοί των έχουσι το κοινοβουλευτικόν δικαίωμα να αξακολουθήσωσι την χαραχθείσαν αύλακα μέχρι παντελούς ολέθρου και χρεωκοπίας’ αλλά αν υπό τον αριστερόν μαστόν έχουσι καρδίαν και όχι πέτραν, νομίζομεν ότι καιρός είναι πλέον να παύσωσι σφαγιάζοντες ολόκληρον έθνος προς συστήρησιν αγέλης κατασκευαστών πλειοψηφίας.
    Εμμανουήλ Ροϊδης (1836-1904)

    • Ο/Η anarmodios λέει:

      Του Ροϊδη τον καιρό είχαμε αργήσει έναν αιώνα. Τώρα ξεπεράσαμε τους δύο. Αντε σιγά-σιγά…

      Θραξ Αναρμόδιος

      ΥΓ. Για το «άξιος της μοίρας του» θα διαφωνάω με όλους, να μου επιτρέψετε, ακόμη και με τον αγαπητό μου Ροϊδη. Τα ίδια τραβάνε όλοι οι λαοί. Δηλαδή ένας λαός άξιος δεν βρέθηκε; Κάτι άλλο συμβαίνει εδώ. Αν δεν πάρει ο λαός την μοίρα του στα χέρια του…

  7. Ο/Η thersitis λέει:

    ΑΚΟΜΑ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ

    ΥΠΗΡΧΑΝ ΚΟΜΜΑΤΑ. Η ΙΔΕΑ ΤΗΣ ΑΜΕΣΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΜΕ ΒΡΙΣΚΕΙ ΚΙ ΕΜΕΝΑ ΣΥΜΦΩΝΟ ΜΙΑ ΠΟΥ ΕΙΜΑΙ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΑΜΕΣΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΑΛΛΑ ΠΟΙΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΟΡΓΑΝΟ ΠΟΥ ΘΑ ΕΓΑΡΜΟΖΕΙ ΤΙΣ ΛΑΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ;
    ΚΑΙ ΤΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΥΒΟΛΑΙΟ ΘΑ ΥΠΟΓΡΑΦΕΙ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΛΑΟ;
    ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΔΗΛΑΔΗ.
    ΜΕΣΑ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟΣ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΗΣ ΑΜΕΣΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΥ Η ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΜΟΥ;
    ΚΑΙ ΠΟΙΟΙ ΘΑ ΕΧΟΥΝΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΨΗΦΟΥ; ΔΙΟΤΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ ΥΠΗΡΧΕ ΔΟΥΛΟΚΤΗΣΙΑ ΚΑΙ ΗΤΑΝ ΛΙΓΟΙ ΟΙ ΕΚΛΕΚΤΟΙ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΨΗΦΙΣΟΥΝ.

    ΓΕΙΑ ΣΑΣ

    • Ο/Η anarmodios λέει:

      Θερσίτη

      υπήρχε η δημοκρατική παράταξη και η αριστοκρατική-ολιγαρχική παράταξη. Οχι κόμματα με αρχηγούς, οργανώσεις, γραμματείς και βουλευτές κομματικοί. Οι βουλευτές ήταν του λαού, κληρωτοί μάλιστα. ΚΛΗΡΩΤΟΙ. Εχει πολυ μεγάλη σημασια αυτό.

      Η πρώτη δημοκρατική αρχή είναι μία: Η ΚΑΧΥΠΟΨΙΑ ότι θα «τα πάρεις». Αρα κοντές θητείες (ετήσιες), λογοδοσία ΔΡΑΚΟΝΤΕΙΑ πριν και μετά, και ποινές αυστηρές για κάθε ζημία βεβαιωμένη του δημοσίου («αυθημερόν τελευτησάτω») από δόλο, αμέλεια, βλακεία, μέχρι και λάθος πρόταση προς τον δήμο. Διότι εδώ ο καθένας προτείνει κι εφαρμόζει, ΧΩΡΙΣ να φοβάται τίποτε, ούτε τιμωρία ούτε τίποτε. Θα και θα και λόγια μεγάλα. Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα.

      Θα; Τι λες συμπολίτη; Τι θα; Για κάτσε τώρα στο σκαμνί. Που θες να αναλάβεις μόνο την πολιτική ευθύνη. Θα σου πω εγώ τώρα τι θα αναλαβεις. Που μας χαντάκωσες και θες να την σκαπουλάρεις κιόλας, με την πολιτική ευθύνη. Αλλον πιο έξυπνο γιο έχει η μάνα σου άρχοντά μου; Που μου στέλνεις και περαιώσεις τώρα να πληρώνω τα σπασμένα σου. Κι εσύ λάπτοπ δώρο και 90 χιλιάρικα. Ισα ρε, και φούντωσα.

      Ενας έλληνας δικαστής, ένας έλληνας εισαγγελέας. Ενας έλληνας…

      Θραξ Αναρμόδιος

  8. Ο/Η Κλεισθένης λέει:

    Πρέπει φίλοι μου να δεχτούμε ότι διακυβέρνηση μιας χώρας δεν γίνεται χωρίς κόμματα, είναι αναγκαίο κακό. Ικανή και αναγκαία συνθήκη για την σωστή διακυβέρνηση είναι η πολιτικοποίηση του λαού. Όσο οι λαοί μένουν αμμέτοχοι των πολιτικών εξελίξεων και του ελέγχου της εξουσίας θα γκρινιάζουμε και θα μας φταίνε τα κόμματα και οι -ισμοί.
    Η κοινωνία αποτελείται από ομάδες με μέλη κοινών συμφερόντων, υπάρχει συνεχής ανταγωνισμός για την εξυπηρέρηση των συμφερόντων αυτών των ομάδων, τα κόμματα σε σωστή λειτουργία αναλαμβάνουν την οργάνωση αυτών των ομάδων και την εκπροσώπησή τους στα κέντρα αποφάσεων. Τα δυο «μεγάλα» κόμματα, ΠΑΣΟΚ και ΝΔ είναι πολυσυλεκτικά δλδ έχουν στις τάξεις τους πολίτες από ομάδες που έχουν αντικρουόμενα συμφέροντα γιαυτό και δεν μπορούν ούτε θα μπορέσουν να διοικήσουν τον τόπο προς όφελος του λαού. Η όσο το δυνατό καλύτερη εκπροσώπηση των ομάδων και όσο το δυνατό περισσότερα κόμματα που να εδράζονται σ’ αυτές αποτελεί τη λύση στο πρόβλημα της σωστής λειτουργίας της δημοκρατίας. Όποιο τύπο δημοκρατίας και να έχουμε αν δεν υπάρχουν τα προηγούμενα θα καταλήγει κάθε φορά σε αδιέξοδο.

    • Ο/Η anarmodios λέει:

      Κλεισθένη

      μόνο κακό είναι τα κόμματα. Αναγκαίο δεν είναι.

      Σαφώς και δεν γίνεται να τα καταργήσουμε με τη μία. Ούτε σε επιστημονική φαντασία δεν γίνεται. Δεν είμαστε έτοιμοι οι πολίτες, ούτε παιδεία πολιτική έχουμε όπως πρέπει. Μπορούμε όμως να το προσπαθήσουμε να τα καταργήσουμε και να αρχίσουμε βάζοντας ΣΦΙΧΤΟ ΛΟΥΡΙ στην λειτουργία των κομμάτων και στενή λαιμαριά, ΡΥΘΜΙΖΟΝΤΑΣ ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ το πολίτευμα.

      Και σιγά σιγά και εμείς και τα κόμματά μας θα εκπαιδευτούμε. Τι ακριβώς να κάνουμε; Εχω 5-6 χιλιάδες ιδέες. Κι εσύ άλλες τόσες. Κι άλλος άλλες. Θα βρούμε τι να κάνουμε και τι να μην κάνουμε.

      Αλλά ας πάψουμε να πιστεύουμε ότι ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΖΩΗ ΧΩΡΙΣ ΚΟΜΜΑΤΑ, πρώτα.

      Ο ιδιοκτήτης της εξουσία είναι ο λαός. Δικιά του είναι η εξουσία. Οχι των κομμάτων.

      Θραξ Αναρμόδιος

  9. Ο/Η vasilopoulos λέει:

    Το άρθρο είναι πάρα πολύ καλό. Η λύση όμως μπορεί να προέλθει μόνο από τους Πολίτες, όταν είναι συνειδητοί και δραστήριοι, μέσα σε ένα περιβάλον άμεσης δημοκρατίας, με δμοψηφίσματα για όλα τα σημαντικά θέματα της χώρας τους (εσωτερικά και εξωτερικά).

    • Ο/Η tsilivithras λέει:

      Γι αυτό μιλάμε φίλε…όχι για την Άμεση Δημοκρατία ως ΑΥΤΟΣΚΟΠΟ αλλά ως τον «δρόμο» που θα μας δείξει ένα καλύτερο περιβάλλον κοινωνικής ευημερίας.Και στην πορεία θα αναγνωρίσουμε πολύ χρήσιμα πράγματα, όπως το τι κάναμε λάθος και γιατί ανεξαρτήτως κυβερνήσεως από την μεταπολίτευση και μετά είμαστε πάντα σε «λιτότητα»…γιατί συνέχεια χρωστάμε δάνεια που ποτέ δεν μας λένε γιατί τα πήραμε και που πήγαν τα λεφτά…πως είναι δυνατόν να μπει μια χώρα ολόκληρη σε καθεστώς ελέγχου από ξένες δυνάμεις όταν ποτέ δεν ρωτήθηκε και ποτέ δεν συναίνεσε ο λαός σε κάτι τέτοιο…

      Η Άμεση Δημοκρατία είναι στο 10 κι εμείς είμαστε στο -10.
      Έχουμε πάαααρα πολλά ενδιάμεσα στάδια για να την φτάσουμε και πολλά χρήσιμα πράγματα να μοιραστούμε στην πορεία.

  10. Ο/Η thersitis λέει:

    ΑΣΦΑΛΩΣ

    ΑΥΤΑ ΗΤΑΝ ΚΟΜΜΑΤΑ. ΕΙΧΑΝ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ, ΕΙΧΑΝ ΟΠΑΔΟΥΣ, ΕΙΧΑΝ ΕΚΛΟΓΕΣ. ΑΣΚΟΥΣΑΝ ΕΠΙΡΡΟΗ ΣΤΟ ΛΑΟ.
    Ο ΟΠΟΙΟΣ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΣΕ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΟΥ ΕΞΕΦΡΑΖΑΝ ΑΝΑΛΟΓΑ ΤΗΝ ΤΑΞΗ ΠΟΥ ΑΝΗΚΕ.
    ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΟΙ ΚΟΝΤΡΕΣ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΟΙ ΟΛΙΓΑΡΙΧΚΟΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥΣ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΣΥΜΜΑΧΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ Η ΤΙΣ ΠΟΛΕΜΙΚΕΣ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΕΣ ΟΤΑΝ ΔΕΧΟΤΑΝ ΕΠΙΘΕΣΗ ΑΠΟ ΠΕΡΣΕΣ Η ΑΛΛΟΥΣ.
    ΑΡΧΗΓΟΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΩΝ ΗΤΑΝ ΟΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΡΙΣΤΟΚΡΑΤΙΚΩΝ Ο ΑΡΣΤΕΙΔΗΣ.
    http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11956&subid=2&pubid=133211

    ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΙΚΟ ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΚΟΜΜΑΤΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΑΚΡΙΒΩΣ ΜΟΡΦΗ ΜΕ ΤΟΤΕ. ΕΧΟΥΝΕ ΠΕΡΑΣΕΙ ΚΑΙ 2500 ΧΡΟΝΙΑ.

    Η ΟΥΣΙΑ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ Η ΙΔΙΑ.

    ΑΛΛΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΕΞΕΦΡΑΖΑΝ ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΟΠΩΣ ΚΑ ΙΤΩΡΑ.

    ΓΕΙΑ ΣΑΣ

    ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΙΚΟ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ

  11. Ο/Η thersitis λέει:

    ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΛΑΟ ΕΚΛΕΓΟΝΤΑΙ. ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΟΤΕ.

    • Ο/Η anarmodios λέει:

      Θερσίτη

      αν θες για να προχωρήσει κι η συζήτηση να σου πω ότι είχαν κόμματα (δεν το λέω), να στο πω. Τι να κάνω;

      Αλλά και να είχαν κόμματα (που δεν είχαν), εγώ, εγώ λέω, ΔΕΝ θέλω να έχουμε εμείς κόμματα. Κι ας είχαν κι εκείνοι, κι όποιος θέλει. Την φέρνω την δημοκρατία τους σαν παράδειγμα, ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΙ ΑΛΛΟ ΔΗΛΑΔΗ, αλλά δεν θα την θεοποιήσω. Ούτε θα την εξιδανικεύσω.Δεν κάνω τέτοια. Μεγάλωσα κι έμαθα.

      Αλλωστε ούτε κι εκείνοι θα το ήθελαν να εξιδανικεύσω το ακριβές τους μοντέλο. Διότι και όλο το άλλαζαν λίγο λίγο. Διότι το καλύτερο που μας έμαθαν είναι πως η δημοκρατία είναι δυναμικά αυτοθεσμιζόμενο σύστημα. Συνεχώς δηλαδή πάει στο κομμωτήριο και φτιάχνεται. Ολη την ώρα. Δεν έρχεται να σου κάτσει μπουμ, αυτά είναι παρτα. Διάβασε τα ιερά μου βιβλία και μην παρεκκλίνεις. Δόγμα δεν έχει η δημοκρατία, ΕΚΤΟΣ από ΠΕΝΤΕ ΑΠΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

      Ούτε οικονομικό δόγμα έχει, ούτε σχέδιο οικονομικό να εφαρμόσει η δημοκρατία. Το τι θα εφαρμόσει οικονομικά το βρίσκουν οι πολίτες εν κινήσει. Με τις αποφάσεις τους. Παίρνουν μία ότι δεν τους συμφέρει να έχουν δημόσιο οργανισμό να μαζεύει σκουπίδια, και για οικονομία, μισθώνουν μια εταιρία. Και μετά από λίγο ανακαλύπτουν ότι δεν είναι αυτό που σκέφτηκαν και ο άλλος, με στόχο το κέρδος, δεν κάνει καλή δουλειά, δίνει χάλια μεροκάματα στους πολίτες, κλπ κλπ. Ποια λες θα είναι η επόμενη απόφαση των πολιτών; Διάβασέ με Θερσίτη. Διάβασέ με. Εγώ σε διαβάζω. Διάβασέ με προσεκτικά. Δεν τα βρίσκεις αυτά εύκολα αλλού. Δεν τα λένε και δεν τα γράφουν. 15 χρόνια οργώνω το ίντερνετ. Αμα τα βρεις στείλε μου λινκ. Η εκδοτικό οικο.

      Αλλά τους βουλευτές δεν τους εξέλεγαν. Τους κλήρωναν. Διάβασε την τελευταία ανάρτηση, και όλη την κατηγορία Μυστικά. Θα βρεις πολλά ενδιαφέροντα.

      Και να με συγχωρείς για το υπερβολικό πάθος καμμιά φορά.

      Θραξ Αναρμόδιος

  12. Ο/Η nina λέει:

    σωστά @ θερσίτη, τότε εξέφραζαν τάξεις. τώρα εκφράζουν μόνο μία τάξη όλα τα πολιτικά κόμματα ακόμη και του ΚΚΕ μη εξαιρουμένου( να βοηθησουμε μωρέ το γιό του Πέτρου). άρα έχουμε πολλά κόμματα που μαλώνουν μεταξύ τους πιό θα εξυπηρετήσει καλλύτερα την άρχουσα τάξη ελληνική, ευρωπαική, παγκόσμια. εμείς μόνοι μας.

  13. Ο/Η nina λέει:

    συγχωρήστε μου τα ορθογραφικά λάθη αλλά είμαι βιαστική.

  14. Ο/Η Κλεισθένης λέει:

    Αγαπητέ φίλε Θράκα η κλήρωση είναι που θα κάνει την αξιοκρατική επιλογή;
    Μήπως εννοείς ότι οι μετέχοντες στα κόμματα θα είναι και ότι καλύτερο υπάρχει στην κοινωνία;
    Ποιός θα το εγγυηθεί;
    Ποιός θα τους επιλέξει;
    Η κοινωνία της αρχαίας Αθήνας δεν έχει καμία σχέση με την σημερινή και τις ανάγκες της.
    Ακόμη και στην αρχαία Ελλάδα υπήρξαν δημοκρατικές εξουσίες που λειτούργησαν σε βάρος του λαού όπως υπήρξαν και απολυταρχικές με πολύ καλά αποτελέσματα.
    Το θέμα δεν είναι ο τρόπος διοίκησης αλλά ο έλεγχος. Έλεγχος διπλός δλδ στην τήρηση των εξαγγελομένων και στη σωστή διαχείριση των κρατικών χρημάτων.
    Η αμεσότητα στην διαδικασία λήψης των σημαντικών αποφάσεων είναι σωστή θέση αλλά έχει τόσες δυσκολίες και δυσλειτουργίες που την καθιστά αναποτελεσματική. Σε λίγες γραμμές σχολίου δεν γίνεται να αναπτυχθούν τέτοια θέματα.
    Επαναλαμβάνω η μορφή του πολιτεύματος δεν αποτελεί εγγύηση της καλής και χρηστής διαχείρισης της εξουσίας.
    Εγγύηση είναι μόνο η ενεργός συμμετοχή των πολιτών και όχι η επανάπαυσή τους για 4 χρόνια μετά τις εκλογές.
    Αν το δούμε σε επίπεδο επιχείρησης ο ιδιοκτήτης προσλαμβάνει ένα διευθυντή ελέγχοντας τα προσόντα του. Η επιτυχία του διευθυντή ελέγχεται απ’ τον επιχειρηματία καθημερινά και αν δεν πετυχαίνει τους στόχους που πρέπει τον αντικαθιστά. Η αντικατάσταση δεν γίνεται μετά από τέσσερα χρόνια όπως στα κράτη αλλά αμέσως.
    Αυτό είναι μπορετό σε ένα λαό και την κυβέρνησή του;
    Αν συνεχίσουμε έτσι δεν καταλήγουμε πουθενά.
    Η πολιτική δεν είναι διαχείριση είναι όραμα και πράξη, αποτέλεσμα και όχι καλή πρόθεση κτλ.

    • Ο/Η tsilivithras λέει:

      Λες:

      «Επαναλαμβάνω η μορφή του πολιτεύματος δεν αποτελεί εγγύηση της καλής και χρηστής διαχείρισης της εξουσίας.
      Εγγύηση είναι μόνο η ενεργός συμμετοχή των πολιτών και όχι η επανάπαυσή τους για 4 χρόνια μετά τις εκλογές.»

      Μα ρε φίλε το ένα θα φέρει το άλλο.
      Η ενεργός συμμετοχή πρέπει να συζητηθεί σήμερα που ζούμε αυτήν την φρίκη…είναι το σημείο 0 πλέον.
      Ποιος καλύτερος τρόπος από το να χρησιμοποιήσουμε σαν »μπούσουλα» την αρχαία συμμετοχική δημοκρατία ειδικά τώρα που πάνω από όλα ΚΑΝΕΙ ΜΠΑΜ Η ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΟΛΙΓΑΡΧΙΑΣ;;;
      Αφού θα πιάσουμε την Δημοκρατία δεν πιάνουμε και το Σύνταγμα μιας και η συζήτηση άνοιξε ήδη και -αν μη τι άλλο- το Σύνταγμα είναι ο καταστατικός χάρτης μια δημοκρατίας;;
      Αφού πιάσαμε το Σύνταγμα δεν αρχίζουμε να προσθέτουμε σιγά-σιγά ΚΟΜΜΑΤΑΚΙΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΕΚΕΙ ΜΕΣΑ μπας και κάνουμε την εξουσία λίγο πιο ελεγχόμενη και τον λαό λίγο πιο ενημερωμένο και ελέγχοντα;

      Δεν θέλει πολύ μυαλό.
      Χρησιμοποιούμε την Δημοκρατία σαν κύριο συστατικό συζήτησης.να περιστραφεί η κουβέντα γύρω από αυτήν αλλά και με άλλα χρήσιμα συστατικά.
      Ότι μπορεί ο καθένας.
      Αρκεί να ΕΙΝΑΙ δημοκρατία αυτό που θα προτείνει ο καθένας.

      ΥΓ
      Η κλήρωση δεν είναι πανάκεια.Πολλά μπορούν να πάνε λάθος μετά.Απλά αφαιρεί από τον Ευκαιριακό την ευκαιρία της Συναλλαγής.Το να ξέρει δλδ από πριν σε ποιον θα «τα χώσει» και για πόσο καιρό.
      Μεγάλη υπόθεση.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s