Εχουμε ξεφύγει από την πολιτική και είμαστε πια στο κατ’ εξοχήν πεδίο αρμοδιότητας ενός ιερέα: στην ηθική.


Η ιεραρχία της εκκλησίας απευθύνθηκε «Προς το Λαό» με φυλλάδιο, το οποίο φυλλάδιο φέρεται να μοιράστηκε σήμερα Κυριακή στους ναούς, λένε διάφορα δημοσιεύματα.

Εφαγα τον τόπο να το βρω και δεν το βρήκα. Μόνο μια φωτογραφία του κατάφερα να εντοπίσω από την πρώτη του σελίδα. Θα παρακαλέσω αν το έχει κάποιος σε ηλεκτρονική μορφή να μου το στείλει. Η αν είναι σε έντυπο ας κάνει τον κόπο να το σκανάρει. Επειδή φαίνεται να λέει σημαντικά πράγματα και η τοποθέτηση αυτή της εκκλησίας σίγουρα θα γίνει θέμα συζήτησης τις επόμενες μέρες, θα ήθελα να ξέρω από πρώτο χέρι τι περιλαμβάνει το φυλλάδιο.

Προσπαθώ να αποφεύγω να θίξω θέματα που έχουν να κάνουν με την θρησκεία και την εκκλησία γιατί τόσα χρόνια στο διαδίκτυο έμαθα πως γρήγορα δημιουργούνται συρράξεις μεταξύ πιστών και μη-πιστών, όπου χάνει η μάνα το παιδί, και το παιδί τη μάνα, και χάνεται μαζί και η λογική. Και στο τέλος κερδίζει μόνο η εμπάθεια και η διχόνοια. Κι αντί να μονοιάζουμε, χωριζόμαστε. Αλλά επειδή το κείμενο του φυλλαδίου, από τις πληροφορίες που υπάρχουν, μοιάζει να παίρνει σοβαρές θέσεις υπέρ του λαού και να ασκεί σκληρή κριτική στους άρχοντες του τόπου, θα πω δυο πράγματα.

Πρώτα όμως να εξηγηθώ πως εμένα με ενδιαφέρουν τα πεπραγμένα των ανθρώπων στην ιστορία. Ετσι όταν αναφέρω εδώ τον όρο «Εκκλησία» δεν έχει το θεολογικό του περιεχόμενο, αλλά είναι μια λέξη που χρησιμοποιώ απλώς για να μην λέω συνέχεια οι επίσκοποι, οι ιεράρχες κλπ. Καμμία σχέση λοιπόν η χρήση που κάνει αυτό το ιστολόγιο της λέξης εκκλησία, με την εκκλησία όπως την εννοεί η δογματική και η θεολογία μας. Και όταν επίσης χρησιμοποιώ την λέξη θρησκεία πάλι την οργανωμένη θρησκεία εννοώ, τους ανθρώπους που απαρτίζουν μια ιεραρχία ιερέων, και όχι την πίστη που έχει ο κάθε καλοπροαίρετος άνθρωπος μέσα στην καρδιά του, συμπεριλαμβανομένων φυσικά και των ιερέων.

Εχω να πω λοιπόν πως άργησε πολύ η εκκλησία να πάρει θέση στα όσα γίνονται στην χώρα μας το τελευταίο δεκάμηνο. Και μια και όπως φαίνεται μοιάζει τώρα να παίρνει την θέση του λαού, και να επικρίνει τους άρχοντες («χώρα υπό κατοχή η ελλάδα», «Τα πρόσωπα στην πολιτική σκηνή του τόπου μας είναι, εδώ και δεκαετίες, τα ίδια»), έχω να παρατηρήσω πως η ιεραρχία της εκκλησίας γνώριζε πολύ καλά όλα αυτά τα 30-τόσα χρόνια τους άρχοντες και τους πολιτικούς μας. Και την διαφθορά του πολιτικού μας συστήματος γνώριζε. Ελπίζω να μην ισχυρίζεται η ιεραρχία, σε αυτό το φυλλάδιο, ότι τώρα μαθαίνει κάποια πράγματα για το πολιτικό μας σύστημα. Και για το ποιόν του. Εδώ μέχρι και οι ξένοι τα ξέρουν, και το ΔΝΤ. Διότι η εκκλησία, όχι δεν αρνήθηκε τον συγχρωτισμό με τους πολιτικούς, που τώρα περιλαμβάνει στον λόγο της, αλλά και τις χρηματοδοτήσεις τους δέχτηκε για τις οργανώσεις της, τις περίφημες ΜΚΟ, από το ΕΣΠΑ και άλλα προγράμματα και γενικά επωφελήθηκε από την σχέση της με το πολιτικό κατεστημένο για να ενισχύσει τα ιδρύματά της και τις οργανώσεις της.

Κι αφού γνώριζε θα έπρεπε να διαμαρτυρηθεί όταν την καλούσαν στην Βουλή να ορκίσει τους βουλευτές και τους υπουργούς, και να πει ότι έχει έστω την επιφύλαξη ή την υποψία, πως ανάμεσά τους βρίσκονται υποψήφιοι άρχοντες που μπορεί να είναι σοβαρά διεφθαρμένοι. Δεν λέω ότι έχει ευθύνη η εκκλησία για τους βρωμερούς αυτούς ανθρώπους, αλλά το ότι ο αρχιεπίσκοπος, χωρίς να το θέλει και χωρίς να το ξέρει, όρκισε αυτούς που τα πήραν για να αγοράσουμε υποβρύχια που γέρνουν και Απάτσι που πέφτουν, και φάρμακα της μισής δραχμής, δέκα χιλιάρικα, μου πέφτει βαρύ. Εμένα πατριώτες μου πέφτει βαρύ αυτό. Δεν το θέλω, κι ας είμαι αθεος. Διότι είμαι χριστιανός-άθεος, αν με πιάνεις.

Επίσης εκπρόσωποι της εκκλησίας έβλεπα να είναι συχνά παρόντες σε γιορτές, σε εγκαίνια, σε εκδηλώσεις πολιτικών προσώπων αυτού του εν γνώσει της διεφθαρμένου πολιτικού συστήματος. Και το αντίθετο. Πολλοί εκπρόσωποι (μπορεί θα μου πεις να ήταν οι καλοί αυτοί) του διεφθαρμένου αυτού πολιτικού συστήματος, κλήθηκαν στις δικές της αντίστοιχες εκδηλώσεις.

Κι αυτό που με σκάει πιο πολύ απόλα είναι ότι ενώ ξέρουμε πως οι δήμοι ήταν (είναι ακόμη, ποιος ξέρει;) προπύργιο της ρεμούλας και της διαφθοράς, δεν βρέθηκε ένας μητροπολίτης να καταγγείλει κάποιον δημοτικό άρχοντα της περιοχής του, για την κατασπατάληση των χρημάτων του λαού, όλα αυτά τα χρόνια. Δεν βρέθηκε. Και λέω μέσα μου, δεν μπορεί, δεν μπορεί να μην ήξερε, να μην του είχαν μεταφέρει κάτι. Εδώ τα ξέρουν οι πάντες.

Δεν θέλω την εκκλησία να ανακατώνεται με την πολιτική. Και πιστός να ήμουνα πάλι, νομίζω, αυτό θα ήθελα. Αλλά εδώ δεν έχουμε «πολιτική». Εδώ έχουμε ένα διαρκές έγκλημα καθοσιώσεως που έφερε την πατρίδα μας στο σημείο να πάρει δάνειο βάζοντας υποθήκη την εθνική μας κυριαρχία. Εχουμε δηλαδή ξεφύγει από την πολιτική και είμαστε πια αλλού. Εκεί που είναι το κατεξοχήν πεδίο αρμοδιότητας ενός θρησκευτικού λειτουργού. Η ηθική.

Αλλά η εκκλησία όλα αυτά τα χρόνια, σιώπησε.

Θραξ Αναρμόδιος

Ενημέρωση: Χάρη στον Φερώνυμο βρέθηκε link προς το φυλλάδιο.

Advertisements
This entry was posted in Επικαιρότητα and tagged . Bookmark the permalink.

14 Responses to Εχουμε ξεφύγει από την πολιτική και είμαστε πια στο κατ’ εξοχήν πεδίο αρμοδιότητας ενός ιερέα: στην ηθική.

  1. Ο/Η anarmodios λέει:

    Θα παρακαλέσω τους σχολιαστές να είναι ΠΟΛΥ προσεκτικοί και να μην θίξουν την πίστη και το θρησκευτικό συναίσθημα κανενός. Δεν είναι ώρα να ανοίγουμε πολέμους μεταξύ μας. Υπάρχει τρόπος να πούμε αυτό που θέλουμε, και κοφτερά μάλιστα, χωρίς να θίξουμε κανενός τις ιερότητες.

    Θραξ Αναρμόδιος

    • Ο/Η tsilivithras λέει:

      Συγνώμη φίλε αλλά θα στο πω.
      Μπορεί να λες ότι δεν θες να δημιουργήσεις «διχόνοια» λόγω θρησκείας (συμφωνώ)…μπορεί να παρατηρείς ευγενικά τους σχολιαστές σου να μην προσβάλλουν το αίσθημα του άλλου (πάλι συμφωνώ)…μπορεί να έχεις χίλια δίκια περιγράφοντας λάθη που έκανε η εκκλησία ως προς τις σχέσεις της με το πολιτικό προσωπικό (100% συμφωνώ)…

      …αλλά όλο το ύφος της ανάρτησης και ειδικά το τελείωμα αυτής είναι 100% αντίθετη στην γενναία πράξη αυτή της εκκλησίας που έστω και ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΜΕΝΑ είναι ο μόνος θεσμός του κράτους αυτού που είπε ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΜΑΣ…πιστοί και «άπιστοι»…ότι δλδ είμαστε μια ΧΩΡΑ ΥΠΟ ΞΕΝΗ ΚΑΤΟΧΗ.

      Κανένας άλλος δεν το είπε.
      Ούτε κόμμα ούτε πολιτικός ούτε δικαστικός ούτε κανένας επίσημος θεσμός…
      Και με συγχωρείς και πάλι αλλά έγραψες αυτήν την ανάρτηση για να κατηγορήσεις την εκκλησία και όχι για να πεις »μπράβο» για την πράξη.
      Αν ήθελες να πεις «μπράβο» θα ξεκινούσες ως εξής:
      «ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ένας θεσμός είπε την ΑΛΗΘΕΙΑ για την ΚΑΤΟΧΗ τη πατρίδας μας…».

      Λάθος το βλέπεις πατριώτη το πράγμα…

      • Ο/Η anarmodios λέει:

        @tsilivithras

        Εχουμε δει όλοι τον αρχιεπίσκοπο στο τραπέζι αυτού του υπουργικού συμβουλίου, που παρέδωσε την χώρα μας στο ΔΝΤ.

        Πως να πω μπράβο λοιπόν ο δύσπιστος, όταν τούτη τη στιγμή, μετά τα προχτεσινά επεισόδια, έρχεται η ιεραρχία (και όχι ο παπάς του χωριού μου), και λέει αυτά που λέει (διότι ακόμη δεν έχουμε διαβάσει και το φυλλάδιο), υπέρ του λαού;

        Να μην θεωρήσω ο δύσπιστος ότι ίσως η ιεραρχία προσπαθεί να αποτινάξει από πάνω της την όποια ευθύνη μπορεί να της αποδοθεί για τον συγχρωτισμό της με το διεφθαρμένο πολιτικό σύστημα; Τώρα που ο λαός αρχίζει και κοχλάζει;

        Δεν τα βάζω με την εκκλησία. Δεν κατηγορώ την εκκλησία. Τα εξήγησα αυτά στην ανάρτηση.

        Την πολιτική της ιεραρχίας ψέγω. Και κυρίως την αργοπορία της να συνταχτεί έγκαιρα και ανοιχτά με τον λαό.

        Είναι άραγε θάρρος όπως λες ή πολιτικός ελιγμός; Διότι αυτή η καθυστέρηση και η χρονική στιγμή…

        Θραξ Αναρμόδιος

        • Ο/Η tsilivithras λέει:

          Όλα αυτά που λες είναι γνωστά για όσους εκτός από ορθόδοξοι είναι και νοήμωνες πολίτες με κοινή λογική.
          Για την ώρα -κατά τη γνώμη μου- θα πρεπε να επικροτήσουμε την πράξη της εκκλησίας ως τον μοναδικό επίσημο θεμσό του κράτους χρησιμοποίησε λόγο καταγγελτικό και χαρακτήρισε τον τόπο μας «υπό ξένη κατοχή».
          Επίσης η στάση αναμονής εξηγείται για όποιον δεν αγνοεί τον ήπιο χαρακτήρα της εκκλησίας.
          Επίσης, αν η εκκλησία «τα χωνε» εξαρχής ΟΛΟΙ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ θα έβγαιναν να την κατηγορήσουν ότι παίρνει πολιτική θέση και τα γνωστά αντι-ιερατικά μπλα μπλα που ακούμε κάθε φορά.

          Όλα εξαρτώνται από το κίνητρο του καθενός.
          Αν το δεις κακοπροαίρετα τότε γράφεις αυτό που γράφεις.
          Αν το δεις καλοπροαίρετα τότε δίνεις το benefit of a doubt και πας παρακάτω.

          Κανένας δεν χρησιμοποίησε τα συγκεκριμένα λόγια εκτός από το διαδίκτυο.
          Και σήμερα η εκκλησία μοιράζοντας αυτό το φυλλάδιο βοήθησε πιθανότατα 100αδες ψυχές να διαβάσουν λόγια καταγγελτικά που ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ μπορείς να ακούσεις…ούτε στα κανάλια ούτε πουθενά.
          Αυτό από μόνο του θα ήταν ικανό να αναβάλει (αν όχι να αναιρέσει) τυχόν αμφιβολίες.

  2. Ο/Η tsilivithras λέει:

    Και για να μην ξεχνιόμαστε, άλλη η ατομική ηθική άλλη η χριστιανική ηθική και άλλη η κοινωνική ηθική.

    • Ο/Η skeptiki λέει:

      Τσιλι ο διαχωρισμός είναι κυρίως μεταξύ «ήθους» και «ηθικής» . Όμως δυσκολεύομαι να πω εύκολα μπράβο σε έναν πνευματικό φορέα με τέτοιο ιστορικό βάρος, που σιωπεί η και συμπορεύεται με την κατρακύλα της εξουσίας τα τελευταία 30 χρόνια που μπορώ να καταλάβω εγώ, επειδή επιτέλους θυμήθηκε να πει το αυτονόητο, να πει αυτό που ήταν υποχρέωσή του να λέει πάντα και να προστατεύει το «ποιμνίο» από κακοτοπιές.
      Έχεις δίκιο που επισημαίνεις: «και σήμερα η εκκλησία μοιράζοντας αυτό το φυλλάδιο βοήθησε πιθανότατα 100αδες ψυχές να διαβάσουν λόγια καταγγελτικά που ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ μπορείς να ακούσεις…ούτε στα κανάλια ούτε πουθενά.»
      Δεν ξέρω αν ο Θράκας έχει συνειδητοποιήσει τη δυναμική του φυλλαδίου στην Ελληνική κοινωνία όπως και την απήχηση των δηλώσεων από άμβωνος, είναι τεράστια, να θυμίσω τις 3.000.000 υπογραφές του Χριστόδουλου σαν επίδειξη δύναμης. Και επειδή η εκκλησία αυτή τη δυναμική την ξέρει το φυλλάδιο έχει μεγάλη σημασία όπως και η επιλογή του χρόνου. Και παραμένω επιφυλακτική για τον τελικό στόχο, σορρυ αλλά τα πρόσφατα δείγματα γραφής παραπέμπουν πιό πολύ σε «πολιτική» διαχείρηση της κρίσης.
      Αν πράγματι η εκκλησία αρχίζει να αναλαμβάνει ρόλο καθοδηγητή και υποστηρικτή του λαού και δεν συμμετέχει απλά στο πολιτικό παιχνίδι, αν αρχίσουν να εμφανίζονται σοβαρές φωνές ελέγχου της εξουσίας, σημαίνει ότι μπαίνουμε πολύ γρήγορα σε περιπέτειες, ιστορικά οι σοβαρές και γενναίες φωνές βγαίνουν από τη σκιά μόνο στις μεγάλες κρίσεις.

      • Ο/Η tsilivithras λέει:

        skeptiki

        Όταν όλοι οι θεσμοί είναι ένα κλικ πριν την κατάρευση τότε για μένα έχει σημασία μια τέτοια κίνηση ακριβώς επειδή τα «από πίσω» δεν μπορεί να τα ξέρει ο κόσμος.Ξέρει αυτό που βλέπει.
        Αυτό που «βλέπει» λοιπόν είναι ένας βουλευτής με ανοιγμένο κεφάλι και την εκκλησία να λέει «κράτος υπό κατοχή».
        Για μένα έχει μεγάλη σημασία.Έχει σημασία για τους ανθρώπους που δεν έχουν πρόσβαση στο ιντερνετ ή που δεν ασχολούνται με αυτό και με τέτοιες ενέργειες ακούν πράγματα που αλλιώς δεν θα άκουγαν πουθενά.

        Για τα περί αμφιβολιών και πιθανού παρασκηνίου συμφωνώ κι εγώ…δεν χρειάζεται να συζητάμε τα αυτονόητα.
        Χρειάζεται όμως να αποφεύγουμε την εμπάθεια τέτοιες ώρες.
        Αυτό ήθελα να πω.

        Ακόμα και μεταξύ ίσων η ευθύνη μετακυλίεται ιεραρχικά.
        Ακόμα και στο έγκλημα υπάρχει ηθικός αυτουργός, υλικός αυτουργός, συνένοχοι και απλοί θεατές.

  3. Ο/Η ΘΑΛΑΜΟΦΥΛΑΚΑΣ λέει:

    Αναρμόδιε,

    Συγχαρητήρια για το εξαιρετικό άρθρο.
    Με βρίσκεις απόλυτα σύμφωνο.

    Εύγε.

  4. Ο/Η cibus λέει:

    Χωρίς να θέλω να καταδικάσω συλλήβδην τους κληρικούς, συμφωνώ απόλυτα μαζί σου όσον αφορά στη στάση κάποιων »κορυφαίων» του είδους…
    Καλώς σε βρήκα, έστω και καθυστερημένα!

  5. Ο/Η Φερώνυμος λέει:

    Αγαπητέ Θράκα,
    Το κείμενο που ψάχνεις υπάρχει στη παρακάτω ιστοσελίδα:
    http://www.orthodoxia.gr/show.cfm?id=1525&obcatid=1

  6. Ο/Η Strange Attractor λέει:

    Άφησαν τον Μπίλυ Μπο και έπιασαν τον Τσε οι «άγιοι πατέρες;»

    • Ο/Η anarmodios λέει:

      Ε, αφού ένας επίσημος και αρμόδιος φορέας, δηλαδή η αξιωματική αντιπολίτευση, δεν βγαίνει να πει στον ελληνικό λαό τα αυτονόητα, περί κατοχής κλπ, είναι κακό να τα λέει η ιεραρχία της εκκλησίας;

      Ποιος περιμένουμε να πει ότι η ελλάδα είναι υπό κατοχή; Ο ΣΕΒ; Οι τράπεζες;

      Και μακάρι να το συνεχίσει η εκκλησία προς αυτή την κατεύθυνση.

      Ωστε να πειστούν και οι καχύποπτοι σαν και μένα ότι δεν είναι πολιτικός ελιγμός, αλλά αληθινή αλλαγή στάσης. Και να μην μετρήσει το κόστος της δυσαρέσκειας που θα προκαλέσει στο πολιτικό σύστημα. Το από παντού διεφθαρμένο εξάλλου.

      Θραξ Αναρμόδιος

  7. Ο/Η Vorias λέει:

    Επαναστάτες με σωφέρ!

    • Ο/Η anarmodios λέει:

      Εγινε επανάσταση και δεν το αντελήφθην; Από ένα φυλλάδιο δεν ξεκινάνε επαναστάσεις πατριώτη. Τόνους φυλλάδια θέλει.

      Θραξ Αναρμόδιος

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s