Μεχρι τι δικαιολογεί, η δικαιολογημένη οργή;


Οκ, είμαστε οργισμένοι. Κι εγώ οργισμένος είμαι. Κι έχουμε οι περισσότεροι από μας, που καθημερινά αγκομαχάμε στην ανηφόρα, κάθε δίκιο να είμαστε οργισμένοι. Ναι, είναι δικαιολογημένη η οργή μας. Παραδικαιολογημένη μάλιστα. Λέω κι εγώ μες το θυμό μου ότι θα πάρω σανίδα βρεμένη, στυλιάρι απ’ το Καπάνι και χίλια δυο. Αλλά…

Αλλά μέχρι τι δικαιολογεί η δικαιολογημένη οργή; Ποιος θα το απαντήσει αυτό;

Φανταστείτε την εικόνα: Βλέπουμε έναν να περνάει αμέριμνος στον δρόμο. Και είναι ένας από αυτούς που τόσα χρόνια μας λένε τα ίδια ψέμματα, μας παίρνουν την ψήφο, και κάνουν τα αντίθετα από αυτά που μας υποσχέθηκαν και τους ζητήσαμε. Που μας έχουν λιώσει στην λιτότητα (από τότε που ήμουνα 15 χρονών, ε, αμάν ρε παιδιά), μας έχουν πήξει στον φόρο και στην περαίωση. Που πέρνουν δάνεια κρυφά από μας και μας στέλνουν τώρα τον λογαριασμό. Που ενώ ξέρουν ποιοι είναι οι βρωμιάρηδες μεταξύ τους, δεν έστειλαν κανέναν στον εισαγγελέα. Που τους πληρώνουμε μισθούς και συντάξεις για τέσσερα χρόνια δουλειά, πλουσιοπάροχες. Που ενώ, τούτη την έσχατη στιγμή, καμώνονται στις τηλεοράσεις μας ότι συναισθάνονται την τεράστια ευθύνη τους διαχρονικά για το χάλι στο οποίο οδήγησαν μια κοινωνία, μια οικονομία και έναν λαό, πάλι τα ίδια και τα ίδια κόλπα κοιτάνε να κάνουν. Να μας πάρουν την ψήφο και μετά …μην τον είδατε τον Παναή. Αγύριστα μυαλά.

Ναι λοιπόν, ένας από αυτούς. Και τον βλέπουμε να περνάει αμέριμνος τον δρόμο. Και γυρίζει το μάτι μας.

Ε, και;

Τι θαρρούμε δηλαδή ότι νομιμοποιούμαστε να κάνουμε; Να πάμε και να του ανοίξουμε το κεφάλι; Μήπως να κάνουμε τίποτε χειρότερο;

Σωπάτε πατριώτες. Ποιος μας δικαιολογεί; Η οργή μας; Από πότε;

Και ποιος αποφάσισε ότι ο εν λόγω είναι ένοχος;
Μόνος του ένας δικαιλογημένος οργισμένος το αποφάσισε;
Μήπως ήταν και τα κολλητάρια του μαζί;
Δικάσανε τον άνθρωπο και βγάλανε απόφαση;
Κι επιμετρήσανε και την ποινή;

Δηλαδή, αν εμένα αυτός ο οργισμένος δεν με χωνεύει, λέω αν, διότι είμαι πολύ συμπαθής άνθρωπος (lol), και με δει να περνάω εγώ τον δρόμο, θα μπορεί να με δικάσει εν μέσει οδώ, και να εκτελέσει και την απόφαση, έτσι γιατί θέλει και του κάπνισε; Θα είμαι στο έλεος της οργής του;

Θά ‘θελες νά ‘σουν εσύ αναγνώστη μου στο έλεος της οργής κάποιου; Θα ‘θελες; Το σπίτι σου; Η γυναίκα σου; Τα παιδιά σου;

(ξανα)-Σωπάτε πατριώτες. Ποιος τα λέει αυτά; Σε ποιο εγχειρίδιο δημοκρατίας τους βρήκαμε γραμμένους τέτοιους πρωτογονισμούς; Εχουμε σταθεί να σκεφτούμε που οδηγεί αυτή η δικαιολόγηση της δικαιολογημένης οργής, μέχρις αυτού του σημείου;

Στην ζούγκλα οδηγεί. Οπου ο κάθε εμπαθής θα βαφτίζει αυτόν ή αυτούς που δεν χωνεύει, ως μέλος αυτής της ολέθριας παρέας που κατέστρεψε την πατρίδα μας, θα τον δικάζει και θα εκτελεί και την απόφαση. Κι ενώ μπορεί να πρόκειται για κάποιον ΑΘΩΟ που απλώς είναι ανταγωνιστής του που του ‘φαγε μια καλή δουλειά προχθές ή καμμιά ωραία γκόμενα όταν ήταν νέοι. Κατρακύλα χωρίς χειρόφρενο δηλαδή.

Είναι άλλο πράμα να σταθείς ακλόνητος μαζί με χίλιους πατριώτες σου μέσα στο κρύο και στα χημικά της ΕΛΑΣ (λίγο κράττει παιδιά, εργαζόμενοι και έλληνες είσαστε κι εσείς, λίγο κράττει γιατί και ασθματικούς έχουμε και καρδιακούς έχουμε που θέλουν κι αυτοί να διαμαρτυρηθούν, από την οποία διαμαρτυρία θα βγείτε κι εσείς κερδισμένοι, ήρεμα, όλοι έλληνες είμαστε), και να φωνάξεις μέχρι να σου βγουν οι αμυγδαλές, ότι ξέρεις την φαυλότητα του συστήματος και απαιτείς να κάνει το δικό σου και όχι το δικό του. Να απαιτήσεις αλλαγές.

Και είναι άλλο πράμα να ανοίξεις του κεφάλι ενός αφελούς, όποιος κι αν είναι, κι απροστάτευτου ουσιαστικά συνανθρώπου μας. Κι ας είναι κι ο χειρότερος μεταξύ μας.

Δεν είναι καν αντρίκιο.

Και στο κάτω κάτω, η δικαιολογημένη οργή δεν μπορεί να δικαιολογήσει την κατάλυση δυο τριών νόμων και δυο τριών απλών σκέψεων, πάνω στην οποία βασίζεται η λειτουργία μας σαν κοινωνία, για να μην γίνει η ζούγκλα του θυμωμένου ζώου.

Δεν πρέπει να γίνουμε θυμωμένα ζώα. Πολίτες που απαιτούν πρέπει να γίνουμε.

Θραξ Αναρμόδιος

Advertisements
This entry was posted in Επικαιρότητα and tagged . Bookmark the permalink.

31 Responses to Μεχρι τι δικαιολογεί, η δικαιολογημένη οργή;

  1. Ο/Η tsilivithras λέει:

    Violence escalates (η βία κλιμακώνεται).Δεν είναι ποτέ φαινόμενο που εμφανίζεται ξαφνικά και απροειδοποίητα. Ακόμα και στην περίπτωση κοινωνιοπαθών υπάρχουν «σημάδια» που την υποδεικνύουν. Στην ελληνική κοινωνία η βία κλιμακώνεται εδώ και πάρα πολλά χρόνια από την στιγμή που οι πολιτικοί εθελούσια προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στο κεφάλαιο αδιαφορώντας για τις επιθυμίες και το συμφέρον του λαού που τους ψήφισε. Είναι η αισχρότερη μορφή βίας αυτή που ενδύεται τον μανδύα της νομιμοφάνειας και της απόκρυψης από το οπτικό σου πεδίο. Αυτή η οποία όχι μόνο σου επιβάλει επίπονες συνθήκες διαβίωσης (ενώ υπάρχουν άλλες επιλογές που σου αποκρύπτουν) αλλά επίσης σου παρουσιάζεται μεταμφιεσμένη ως νομιμότητα και σε βγάζει και τρελό αν πας να την αποκαλύψεις.

    Το ελληνικό πολιτικό σύστημα έχει χάσει κάθε έννοια νομιμότητας απέναντι στον λαό τον οποίο βιάζει παντοιοτρόπως.
    Η βία που αρχίζει να αχνοφαίνεται δεν είναι τίποτα μπροστά σε αυτά που έχει πληρώσει ο Έλληνας πολίτης τόσα χρόνια. Και πλέον ο Έλληνας αισθάνεται ότι το τελευταίο φρούριο ηθικής μέσα του πέφτει και αυτό όταν δεν του επιτρέπουν ούτε καν να διαδηλώσει την διαφωνία του για τον μαρασμό του.
    Και θα την πληρώσουν όλοι.
    Αν το βλέπεις ηθικοπλαστικά το θέμα κάνεις λάθος.
    Και μην συγκρίνεις ανόμοια πράγματα. Ένας τυχαίος περαστικός που «απλά δεν γουστάρεις» δεν είναι το ίδιο με έναν εκπρόσωπο του πολιτικού συστήματος.
    Δεν είναι θέμα συνειδητότητας ή μη.
    Δεν είναι κάτι που μπορεί να ελεγχθεί.
    Οι πολιτικοί είναι οι ΑΠΟΛΥΤΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ της κοινωνικής ρήξης.
    Οι απόλυτα υπεύθυνοι.

    Κάνε το εξής.
    Φαντάσου κάποιον να βιάζει το παιδί του γείτονά του κάθε μέρα επί 10 χρόνια.
    Μετά φαντάσου τον πατέρα του παιδιού με ένα μπαλτά στο χέρι.
    Και μετά έλα να μιλήσεις για ηθική και αυτοδικία και αυτοσυγκράτηση.

    Είναι οι απόλυτα υπεύθυνοι Θράκα.
    Για ότι συμβεί.
    Γιατί ο κόσμος έχει σαλτάρει.
    Και η Ύβρις πληρώνεται πολύυυυ άσχημα.

  2. Ο/Η palios λέει:

    Καταλαβαίνω τι λές αλλά Θράκα μου, νομίζω οτι οφείλεις να παραδεχθείς πως φωνές, γκρίνιες και ιαχές χωρίς στέρεο εξουσιαστικό υπόβαθρο, δεν πιάνουν τόπο απέναντι σε ανθρώπους που έχουν επιτελεία «επικοινωνιολόγονε», «ιματζ μέικερζ και δυο αυγά τουρκίας». Όσο και να φωνάξεις, όσο και να ξελαρυγγιαστείς, από τη στιγμή που έχει επιβληθεί ένα σύστημα ευνουχισμένης και στρεβλής δημοκρατίας που σου έχει αφαιρέσει την «εξουσία» από τα χέρια σου ως λαό, αν δεν έχουν κάτι να φοβηθούν σε τέτοιες κρίσιμες για την πατρίδα στιγμές, θα συνεχίσουν απτόητοι αφού βγάλουν μια χαμογελαστή ανακοίνωση «συμπάθιας και αλληλεγγύης προς τον ελληνικό λαό».
    Τον σεβασμό δεν τον απαιτείς, τον κερδίζεις. Μας έδειξαν οτι δεν τον έχουν ανάγκη από εμάς. Έρχονται κάποιες στιγμές λοιπόν που σε ορισμένες ψευδαισθήσεις πρέπει να μπαίνει ένα τέλος. Αν όχι με το καλό, σε τούτη τη ζωή υπάρχει και το άγριο.
    Τελευταία έχουν μπει τα προσχήματα στην άκρη, τα στοιχειώδη βασικά προσχήματα από πλευράς τους. Αφού έχουν επιτελεία διαχείρισης της δημόσιας εικόνας τους και «επικοινωνίας» (ο θεός να την κάνει) με τον λαό που κυβερνούν ή αντιπολιτεύονται την κυβέρνησή του, το βάρος της ψύχραιμης και μελετημένης συμπεριφοράς βαραίνει πρωτίστως αυτούς. Όχι τις χιλιάδες εξοργισμένου όχλου.
    Να συμφωνήσουμε οτι στην συγκεκριμένη περίπτωση αυτός που δέχθηκε την βιαιοπραγία δεν την άξιζε, τουλάχιστον όχι σε τέτοιο βαθμό. Από εκεί και πέρα, μπορεί σε θεωριτικό επίπεδο να υπάρχουν πολλές οπτικές να το εξετάσει κανείς, αλλά στο εμπράγματο δίκαιο ορισμένα πράγματα είναι ιστορικά και κοινωνιολογικά αιτιολογημένα και έχουν περιγραφεί από την λαική σοφία των παροιμιών. Μια εξ’ αυτών λέει οτι σε περίπτωση πυρκαγιάς, «μαζί με τα ξερά καίγονται και χλωρά». Σκληρό, αλλά έτσι είναι σε αυτή τη ζωή. Ας κάνουν τα κουμάντα τους οι 300 της βουλής πάνω σε αυτό το αξίωμα. Και καλά θα κάνουν αρκετοί από αυτούς, όταν ανεβαίνουν στο βήμα της βουλής, ύστερα από το «καλησπέρα σας κυρίες και κύριοι συνάδελφοι» να κολλάνε στο καπάκι την υπενθύμιση οτι μπορεί ο λαός να τους πάρει με τις πέτρες. Αν δεν μας σέβονται, το τελευταίο χαρτί που έχουμε στα χέρια μας ως μέγεθος «λαός» είναι το να μας φοβούνται.

    • Ο/Η palios λέει:

      Και για την αντιπολίτευση, την εκάστοτε αντιπολίτευση, χρησιμοποιώ τη φράση «αντιπολιτεύονται τον λαό» γιατί απευθύνομαι σε έναν άνθρωπο που έχει τον κυνισμό να περιγράψει στην σωστή της διάσταση την εταιρική μορφή του πολιτικού μας συστήματος και φαντάζομαι θα συμφωνούσε πως στην ουσία η αντιπολίτευση αντιπολιτεύεται την λαϊκή ετυμηγορία σε εκλογές που έχουν προηγηθεί, προσπαθώντας να του δώσει να καταλάβει πως έκανε λάθος για την κυβέρνηση που έχει επιλέξει και στις επόμενες καλά θα κάνει ο λαός για να δεί προκοπή να εκλέξει εκείνους. Κι αν ο λαός μέσω ακραίων συμπεριφορών των πιο «μαχητικών και εξοργισμένων του τμημάτων»* φέρεται έτσι σε μέλος της αντιπολίτευσης, αν μη τι άλλο δίνει ένα μήνυμα σε κάποιους άλλους παχυδερμους (ονόματα δεν λέμε) τι έχει να γίνει αν επιδείξουν την αμετροέπεια να περάσουν καμαρωτοί-καμαρωτοί μέσα από συγκεντρωμένο πλήθος που διαμαρτύρεται απεγνωσμένα. Δεν τον σώζει καμία αστυνομική συνοδεία. Δεν μιλάμε για περίπατο σε πλατεία της Εκάλης, αλλά για περατζάδα από το κεντρικότερο σημείο του «τόπου του εγκλήματος».

      *Είναι η αιώνια πρακτική του «μέσου ανθρώπου». Κάθεται ήσυχος σε μια γωνιά και αφήνει τα ακραία στοιχεία της οποιασδήποτε πλευράς και παράταξης να βγάλουν τα κάστανα από τη φωτιά και να κονταροχτυπηθούν μεταξύ τους. Αφού λοιπόν είχε κρυφτεί καλά-καλά, όταν στο τέλος κατακάτσει η σκόνη βγαίνει από το καβούκι του να δρέψει λάφυρα και να χτίσει πάνω στο αίμα «ακραίων» που χύθηκε, αφού πάρει τις απαραίτητες αποστάσεις από την «ακρότητα του συμβάντος που προηγήθηκε» νίπτοντας τας χείρας του.

  3. Παράθεμα: Μεχρι τι δικαιολογεί, η δικαιολογημένη οργή; | αἰέν ἀριστεύειν

  4. Ο/Η Λενιώ λέει:

    Αυτο το blog ειναι πολυ δημοκρατικο και μου αρέσει. Κατά την ταπεινή γνώμη μου η οργή δικαιολογείται μέχρι μερικές(αρκετες) ψιλές καμια βρισιά καμια ανοιγμένη μυτη. Το οριο για μενα είναι το λυντσάρισμα, ο φόνος. Αλλωστε η δικαιοσύνη μας εχει διαβαθμισμένα αυτά τα εγκλήματα και είναι όλα πολύ πιο ελαφρά απο τα εγκλήματα για τα οποία θα επρεπε να πανε φυλακή αυτοί οι ανθρωποι, ασχετα αν αυτο δεν εχει γινει. Το οτι δεν έχει γίνει συνιστά ακόμη ένα έγκλημα…Σε λιγο θα ειμαστε πολυ χειροτερα απο θυμωμενα ζωα. Ηδη τρωμε ο ενας τις σαρκες του αλλου. Πρέπει να φοβούνται να βγουν εξω, για να μην ξαναπατήσουν στη βουλή, να μην ξανανομοθετήσουν ποτέ, να μην ξαναπαραβούν τους νόμους που οι ιδιοι εφτιαξαν για όλους τους υπόλοιπους. Να φοβούνται, γιατι πρωτα θα πιάσουμε τους πολιτικούς, μετα τους αστυνομικούς, μετα τους δικαστικούς και μετα τον διπλανό που μας πήρε τη σειρά στο σουπερμαρκετ. Δυστυχώς δεν ξερω αν μετα απο όλα αυτά θα βρεθούν πολίτες να φτιάξουν κρατος…

  5. Ο/Η egersis λέει:

    H Eλλάς τελεί υπό κατοχή.
    Το κατοχικό καθεστώς δεν έχει τέτοιους ενδιασμούς.
    Σε ταπεινώνει, σε λοιδωρεί,σε βιάζει, σε σκοτώνει.
    Λες ότι θα γίνουμε ζούγκλα.
    Είμαστε ζούγκλα.
    Κι αυτοί που μας έφεραν εδώ δεν είναι καθόλου αφελείς.
    Εγκληματίες και προδότες είναι.
    Και η τιμωρία τους θα είναι αυτή που πρέπει.

  6. Ο/Η yannidakis λέει:

    ειναι προφανες πως η βια ουδεποτε προσεφερε καποια πολιτισμενη λυση.
    Αν καποιοι διαμαρτυρονται για καταλυση της δημοκρατιας απο τους πολιτικους, τοτε συγγνωμη, αλλα αυτου του ειδους της δημοκρατιας (της βιας) που πρεσβευουν ειναι χειροτερη. Χειροτερη και απο χουντα :[

  7. Ο/Η Minnie λέει:

    Θρακα, μια ενσταση εχω.

    Η χρηση της λεξης «ζουγκλα» αδικει τα ζωα που ζουν εκει.
    Το αγριο ζωο επιτιθεται η/και σκοτωνει 1) για να τραφει και 2) για να αμυνθει οταν απειλειται ευθεως αυτο και τα μικρα του.
    Δεν μισει τα αλλα ζωα, δεν εκδικειται, δεν εξαπατα, δεν υπονομευει, δεν χλευαζει, δεν πουλαει τζαμπα μαγκια.
    Αυτα ειναι κινητρα μονο για το «ευγενες» ειδος ημων των νοημονων… τρομαρα μας!

    Οσο για το ερωτημα του τιτλου… χμμ, εχετε μετρησει αυτοκτονιες τα τελευταια 1-2 χρονια?
    Οταν η απελπισια εχει ηδη οδηγησει τοσους ανθρωπους στο να αφαιρεσουν την ιδια τους την ζωη, τι μπορουμε να περιμενουμε απο τον επομενο απελπισμενο που θα ειναι επιπλεον τυφλωμενος απο οργη?

    Παντως, κατα την ταπεινη μου αποψη, την ασκηση βιας δεν την δικαιολογει τιποτα.
    Αιτιολογικο υπαρχει αλλα δικαιολογια καμμια.

    • Ο/Η anarmodios λέει:

      @Minnie

      διάβασα πρόσφατα ότι έχουμε κι άλλη αύξηση των αυτοκτονιών το τελευταίο εξάμηνο, δυστυχώς. Πρέπει να χουμε γύρω στις 2 και κάτι αυτοκτονίες ημερησίως. Είναι θλιβερό.

      Θραξ Αναρμόδιος

      • Ο/Η Minnie λέει:

        Ειναι τρομακτικο!

        Θα τα δουμε ολα απο δω και περα… και θα πρεπει να αυτοσχεδιασουμε για να προστατευθουμε και να επιβιωσουμε.

        Δεν εχουμε να περιμενουμε τιποτα απο τους δειλους και αναξιους που αποτελουν το πολιτικο σιστημα.
        Και εννοω ΟΛΟΥΣ!
        Και αυτους που ενεργα συνεβαλαν στο σημερινο χαλι και οσους εκαναν τις παπιτς κοιτωντας αλλου και σφυριζοντας ανεμελα.

    • Ο/Η tsilivithras λέει:

      Μinnie την βία την γεννά η αδικία.
      Η βία είναι ενδογενής στο ανθρώπινο είδος.Ας μην κάνουμε σαν να μόλις ανακαλύψαμε τον τροχό.Χρειάστηκαν πολλά χρόνια και πολλή εξελικτική διαδικασία για να πειστεί το ανθρώπινο είδος να «αποκηρύξει» την μικρο-βία (όχι σε μεγάλη κλίμακα φυσικά, εκεί το μονοπώλιο το χουν οι κυβερνήσεις) ως μέσο επίλυσης διαφορών.
      Αυτοί οι ίδιοι λοιπόν που νομοθετούν κατά της βίας και μιλούν κατά της βίας είναι ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΥΤΟΙ οι οποίοι την Π-Ρ-Ο-Κ-Α-Λ-Ο-Υ-Ν.
      Απλά πράγματα και ας μην κάνουμε σαν μωρές παρθένες.

      Μέχρι κι ο νόμος αναγνωρίζει «εν βρασμώ ψυχής» σε έγκλημα βίας.
      Ε ποιος στο διάολο την έβρασε την ψυχή αυτή;;;;
      Ποιος προκάλεσε τον νομιμόφρωνα άνθρωπο να ανοίξει κεφάλια;;;;
      Πλάκα κάνουμε;;;

      • Ο/Η Minnie λέει:

        Μα δεν διαφωνουμε.
        Τα αιτια υπαρχουν και τα ελαφρυντικα τπαρχουν… ΔΙΚΑΙΟλογιες δεν υπαρχουν.

        Δεν μπορουμε να κατηγοριοποιησουμε την βια… μεχρι εκει ειναι ανεκτη, παραπερα ειναι απαραδεκτη εκτος αν συντρεχουν εκτακτοι λογοι οποτε το ξεχειλωνουμε λιγο ακομα, μονο που ο γειτονας εχει αλλη γνωμη, κοκ…
        ΠΟΥ θα τραβηξουμε την κοκκινη γραμμη, Τσιλι?
        Και, το κυριωτερο, ΠΟΙΟΣ θα την τραβηξει και με ποια κριτηρια?

        Το ζητημα ειναι ενα slippery slope στο οποιο καλυτερα να μην κατρακυλησουμε.
        Η βια ειναι βια και ειναι κατακριτεα in my book.
        Δεν μπορεις να την περιφρουρησεις με κανονες.

        Εστω οτι ενας πολιτης πηρε αναποδες γιατι, ας πουμε, καποιος νομος τον τσακισε επαγγελματικα και οικονομικα, τι θα κανει?
        Θα ανατρεξει σε καποια λιστα που θα του επιτρεπει να κλωτσησει τον Χ υπουργο, να γιαουρτωσει τον Ψ Γ.Γραμματεα και να φτυσει καταμουτρα τους βουλευτες που υπερψηφισαν τον νομο?
        Δεν νομιζω.
        Θα βγει στον δρομο Τσιλι και θα την πληρωσει οποιοσδηποτε βρεθει πρωτος μπροστα του.
        Αυτο θελουμε?

        • Ο/Η tsilivithras λέει:

          Minnie δεν καταλαβαίνω τι συγκρίσεις κάνεις όπως είπε και στον Θρακα ότι είναι λάθος να συγκρίνεις έναν «τυχαίο» με έναν άνθρωπο του συστήματος.

          Έχετε-ουμε έναν τρόπο σκέψης κλισαρισμένο ο οποίος πάει να αμυνθεί ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ που απειλείται από εξωσυστεμική σκέψη.
          Όλοι σας γράφετε πάνω κάτω το ίδιο πράγμα και κάνετε σαν μωρές παρθένες που φωνάζουν για την αδικία της βίας κτλ κτλ.

          Η βία ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ αποκηρύσσεται μέσα σε μια κοινωνία πολιτών. Αν ΔΕΝ αποκηρυχθεί τότε δεν μπορεί να ασκηθεί εξουσία επί των πολιτών. Μια χρηστή εξουσία το ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ και χειρίζεται τα θέματα αυτά ΠΡΟς ΟΦΕΛΟΣ των πολιτών.
          Μια μη-χρηστή εξουσία ΑΔΙΑΦΟΡΕΙ για το «κοινωνικό συμβόλαιο» και πιέζει τους πολίτες σε ΟΡΙΑΚΕΣ καταστάσεις (ναι αυτές που γεννούν βία) ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ότι ο συστεμισμός της σκέψης του πολίτη θα κάνει την δουλειά του και ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΝΑ ΑΠΟΚΗΡΥΣΣΕΙ ΤΗΝ ΒΙΑ ακόμα κι όταν απειλείται η ύπαρξή του…!!!
          Και κάθε φορά που θα κινδυνεύει να σπάσει η συστεμική σκέψη θα διοχετεύει η εξουσία ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΒΙΑ μέσω των καναλιών της (ΜΜΕ και αστυνομία) προκειμένου να πειθαναγκάσει τον πολίτη να ΚΑΤΣΕΙ ΣΤΑ ΑΥΓΑ ΤΟΥ.

          Αυτό συμβαίνει αγαπητή μου Minnie.
          Τίποτε άλλο.
          Οι κραυγές αποκήρυξης της βίας είναι »αντανακλαστικές» αλλά επί του παρόντος ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΟΥΝ ΟΥΤΕ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΝ τις ανάγκες του πολίτη.

          Άντε να πω κι εγώ ότι η βία δεν βοηθάει.
          Και που το πα τι έγινε;;;
          Θα σταματήσει τον επόμενο που θα σηκώσει χέρι στην επόμενη πορεία;;;
          Και τι να κάνω δλδ που πιστεύω ακράδαντα ότι Ο ΦΟΒΟΣ ΦΥΛΑΕΙ ΤΑ ΕΡΜΑ;;;;
          Η ιστορία το αποδεικνύει ΕΠΑΝΕΙΛΛΗΜΕΝΑ.

        • Ο/Η Minnie λέει:

          Μα καλε μου Τσιλι, το υπαρχον πολιτικο μας συστημα ελπιζει και ευχεται για βια.
          Αυτο την εξεθρεψε αλλωστε!

          Με μικρα βηματακια στην αρχη (αμεσως μετα την μεταπολιτευση) και με μεγαλα πλεον αλματα σημερα.
          Στο ονομα της «δημοκρατιας» (ποσο θλιβερο ειναι οταν οι εννοιες εκφυλιζονται και γελοιοποιουνται) μασκαρευτηκαν με δημοκρατικο μανδυα και βαφτιστηκαν «δικαιωματα» εκδηλωσεις του τυπου…
          -καμια σαρανταρια ειμαστε αλλα και τι εγινε? αραιωστε να φαινομαστε περισσοτεροι κι’ας κλεισουμε την Βασ. Σοφιας κανα διωρο, ποιος θα μας πει κουβεντα…
          -πανεπιστημιακο ασυλο ελευθερης διακινησης ιδεων? σιγα τωρα, εμεις θα το ορισουμε χωροταξικα ως ασυλο καθε εγκληματια του κοινου ποινικου δικαιου, ειμαστε πολυ μαγκες να’ουμε και στα «τετοια» μας αν υπαρχουν φοιτητες που θελουν να σπουδασουν κι’αμα λαχει τα σπαμε κιολα και τα καιμε γιατι ετσι γουσταρουμε και ειναι ΔΙΚΑΙΩΜΑ μας.

          Βια ηταν κι’αυτα Τσιλι.
          Και σιγα-σιγα εξελιχθηκαν.

          Μεχρι που μπηκε το κομματοσκυλο στα Γυμνασια να κανει διαφωτιση στα 13χρονα και υπηρχαν γονεις που θαυμαζαν κι’ελεγαν «τι προοδος, τι δημοκρατια!» την ωρα που βιαζονταν τα μυαλα των πιτσιρικιων.
          Μεχρι που η διαστροφη εφθασε στο να δολοφονουνται ανθρωποι γιατι επελεξαν να εργασθουν σε ημερα απεργιας.

          Και το πολιτικο συστημα, αραχτο και κουλ, ετριβε και τριβει τα χερια του.
          Παρακαλανε για βια, οσο περισσοτερη γινεται… κι’εσυ θελεις να τους δωσεις κι’αλλη??
          Εγω ειμαι αντιθετη στην βια εκ πεποιθησεως.
          Η πεποιθηση μου αυτη ενισχυεται ολο και περισσοτερο οσο βλεπω το συστημα να παρακαλαει για βια, περισσοτερη βια.

        • Ο/Η tsilivithras λέει:

          Μinnie δεν θέλω να «δώσω» τίποτα σε κανέναν.
          Απλά δεν μπορώ να κάθομαι να ακούω ευχολόγια άπό ανθρώπους που τόσα χρόνια ζούσαν σε άρνηση και ξαφνικά θυμήθηκαν ότι η βία είναι «φτου κακά».
          Αυτήν την στιγμή η βία δεν είναι εναλλακτική ώστε να ζυγιστεί και να κριθεί όπως άλλες επιλογές.
          Δεν είναι καν επιλογή μέσα σε οργανωμένη κοινωνία.
          Όταν όμως η κοινωνία διαρρηχθεί από την ίδια την εξουσία τότε ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΛΕΟΝ να αποφευχθεί γιατί έχει φέρει στα άκρα τον πολίτη.
          Και «στα άκρα» σημαίνει «ένστικτο» και όχι συνείδηση.

          Δεν μπορώ να ακούω κριτικές για την βία ως κάτι ενσυνείδητο…ως κάτι που δήθεν «επιλέγουμε» να κάνουμε.

          Κατά τα άλλα δεν πιστεύω ότι το matrix θέλει εκτεταμένη βία στους δρόμους. Θα χάσει λεφτά με αυτόν τον τρόπο και επιπλέον δεν θα έκανε τα αδύνατα δυνατά να αποτρέψει τον πολίτη από την διαδήλωση.
          Χούντα διά της μη-εμπλοκής θέλουν για να εισπράξουν «φόρους» και δάνεια.
          Γι αυτό επέλεξαν τον Τζέφρυ.Για να βάλουν μπροστά ένα πρόσωπο που προκαλεί γέλωτα και συνειρμούς συστεμικούς που τροφοδοτούν την α-νοησία (»δεν μπορεί ένας σοσιαλιστής να κάνει τέτοια πράγματα») και αποτρέπουν τον κόσμο από τις πορείες.

        • Ο/Η Minnie λέει:

          Ο τρελλαμενος απελπισμενος δεν θα «χρυπησει» στοχευμενα και συνειδητα, αυτο ειπα και πιο πανω.
          Θα χτυπησει τυφλα, κατα πασα πιθανοτητα αθωους γιατι αυτοι προσφερονται ως τα ευκολωτερα θυματα…. και αυτο ειναι κατι που με τρομαζει και δεν το θελω.

        • Ο/Η tsilivithras λέει:

          Το θες δεν το θες εδώ που φτάσαμε δεν «σου» πέφτει λόγος.
          Ούτε εσένα ούτε εμένα.
          Άλλα αντανακλαστικά δουλεύουν τώρα και είναι κοροιδία να κάνουμε τις μυξοπαρθένες.
          Δεν είναι θέμα επιλογής πλέον.
          Είναι θέμα αντίδρασης.

  8. Ο/Η Κλεισθένης λέει:

    Αγαπητοί φίλοι πόσο πιο αποτελεσματικό θα ήταν οι διαδηλωτές να έφτυναν κατάμουτρα τον όχι και τόσο αθώο, για την σημερινή τραγική κατάσταση, Χατζηδάκη (στρατηγού του ξεπουλήματος της «Ολυμπιακής και όχι μόνο).
    Καλές οι θεωρίες αλλά η νομιμοποίηση αυτού που αποφασίζει να δείρει κάποιον άλλο δεν υπάρχει, ακόμη και σε κατάσταση «βρασμού ψυχής» ο δράστης τιμωρείται.
    Αν ακολουθήσουμε αυτή τη λογική τότε να ηρωοποιήσουμε και τους δολοφόνους της 17 Νοέμβρη και τους «γνωστούς άγνωστους» που τα σπάνε παρέα με τους ασφαλίτες. Ελεος.

    • Ο/Η tsilivithras λέει:

      Φίλε Κλεισθένη με συγχωρείς αλλά αυτά είναι χιπισμός και ροζ λουλουδάκια.
      Σε πηδάνε ασάλιωτα εδώ και πάνω από 30 χρόνια κι εσύ πιστεύεις ότι αν τους «αγνοήσεις» και τους «φτύσεις» θα ναι πιο γόνιμη αντίδραση;;;
      Και λες «θεωρίες» την ψυχολογία της βίας;;
      Προφανώς δεν γνωρίζεις και πολλά πράγματα επί του θέματος ή βγήκες από κανένα θιβετιανό μοναστήρι.
      «Θεωρίες» καλέ μου φίλε είναι αυτά που λες εσύ.Ευχολόγια.
      Τι καλά που θα ταν αν….

      Και η σύγκριση που κάνεις με 17Ν είναι εκτός από άσχετη και κακοπροαίρετη.
      Τι σχέση μπορεί να χει η φάπα του αγανακτισμένου πολίτη με τρομοκράτες δολοφόνους;;;

      Ανοίξτε τα μάτια σας και καταλάβετε ότι η ΑΔΙΚΙΑ ΓΕΝΝΑ ΤΗ ΒΙΑ.
      Η βία είναι ενδογενής στο ανθρώπινο γένος και την αποκηρύσσει προκειμένου να ζήσει σε μια κοινωνία πολιτών με ειρήνη και άλλα ωφέλη.

      Βγάλε τον πολίτη από την κοινωνία…βγάλτον από την ειρήνη και την οργάνωση μιας κοινωνίας…και τότε έλα να μου πεις με το χέρι στην καρδιά ότι δεν θα ξανανιώσεις λίγο «ένστικτο» να σαλεύει μέσα σου για να προστατέψεις περιουσία και οικογένεια.
      Το ίδιο κίνητρο είναι.
      Primal insticts.

      100% υπεύθυνοι οι πολιτικοί για όσα ζούμε.
      100% υπεύθυνα τα κόμματα για την κατάντια της χώρας.
      100% υπεύθυνοι οι συστεμικοί ψεύτες για την αγριότητα που θα ζήσουμε.

    • Ο/Η palios λέει:

      Εγώ λέω να βγάλετε ορισμένοι το κεφάλι σας από το έδαφος και να παραδεχθείτε πως υπάρχουν στιγμές που όσοι ζουν στον διανοουμενίστικο μικρόκοσμό τους κάνοντας αφ’ υψηλού κηρύγματα αγάπης, ειρήνης, αλληλεγγύης, προστασίας του περιβάλλοντος και «σώστε τη χελώνα καρέτα-καρέτα», καλά θα κάνουν να σωπάσουν για λίγο ως ένδειξη σεβασμού απέναντι στην ιερότητα της εικόνας μιας κοινωνίας που παλεύει να κρατηθεί στη ζωή με νύχια και με δόντια.

      «η νομιμοποίηση αυτού που αποφασίζει να δείρει κάποιον άλλο δεν υπάρχει, ακόμη και σε κατάσταση “βρασμού ψυχής” ο δράστης τιμωρείται.»

      Αυτά είναι για τους δικαστές και τους νομοθέτες, όχι για εμάς. Να σου φέρω ένα παράδειγμα: Ας υποθέσουμε οτι κυκλοφορεί είδηση πως ένας γονιός επιστρέφει στο σπίτι του και πιάνει επ’ αυτοφόρο κάποιον να ασελγεί πάνω στο ανήλικο παιδί του. Φυσικά, τον σκοτώνει. Δουλειά του δικαστή είναι να τηρήσει τον νόμο (καλώς υπάρχει ο νόμος) και να καταδικάσει τον φονιά με την όποια ποινή του αναλογεί.
      Ο μπλόγκερ όμως ή ο σχολιαστής που θα σπεύσει να καταδικάσει την βία του γονέα και να υποστηρίξει τη θέση οτι ο γονέας όφειλε να καλέσει το 100 και όχι να σκοτώσει, είναι για σκαμπίλια. Από αυτά τα δυνατά του Βέγγου. Δεν ξέρω κατά πόσο έγινα κατανοητός.
      Αν το νόμιμο ΔΕΝ είναι απαραιτήτως και ηθικό, συνεπάγεται πως υπάρχουν και στιγμές που το παράνομο ΔΕΝ είναι και ανήθικο. Μη παριστάνετε μερικοί-μερικοί τους Νομικούς και τους Συνταγματολόγους κάνοντας τον Πόντιο Πιλάτο, προκαλείτε εμετό.

  9. Ο/Η palios λέει:

    Τελικά το καταφέρανε. Μέσα σε 30-40 χρόνια η Ελλάδα αλλά και ο περισσότερος δυτικός κόσμος μαζί έχει φτιάξει ένα μυαλό πουρέ από τον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Έχουμε χάσει την μπάλα σχετικά με το τι είναι «ζωή» και μας έχει επιβληθεί ένας ιδιότυπος αυτο-ευνουχισμός των αμυντικών μας αντανακλαστικών ως κοινωνία. Έχουμε σηκώσει το λάβαρο των «έξυπνων» και «ανώδυνων» λύσεων, κι όταν οι καταστάσεις είναι τέτοιες που δεν μπορούμε να τις διαχειριστούμε με αυτά τα δύο εργαλεία, κοιταζόμαστε μεταξύ μας. Ξεχνώντας οτι σε αυτή τη ζωή, που και που πρέπει να πέφτουν και μερικές μάπες. Ναι ξέρω, ακούγεται κλισέ και λαχαναγορίτικο. Όμως όσο κι αν ενοχλεί η διατύπωση, ισχύει θέλουμε δεν θέλουμε. Με το να αναλωνόμαστε σε αμπελοφιλοσοφίες ομφαλοσκοπίσεις ηθικής τάξης, η εξουσιαστές μας (που φέρουν τα όπλα της ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ βίας και τα χρησιμοποιούν με εμετικό μάλιστα τρόπο) κάνουν πάρτι πάνω στο μισοπεθαμένο μας κουφάρι. Όσο διαβάζω κάποια σχόλια τόσο πείθομαι οτι ως σύνολο η γενιές των τελευταίων δεκαετιών είμαστε καταδικασμένες να πεθάνουμε σαν πρόβατα επί σφαγή. Μας έπεισαν πως το μόνο που δικαιούμαστε να κάνουμε είναι να βελάζουμε. Ακόμη και όταν συμπληρώσουμε την απαιτούμενη κρίσιμη μάζα που να ΔΙΚΑΙολογεί την όποια βίαιη αντίδρασή μας, δογματικά αρνούμαστε να το πράξουμε ή έστω να το χρησιμοποιήσουμε ως απειλή. «Καταδικάζω τη βία από όπου κι αν προέρχεται». Από όπου κι αν προέρχεται έ? Καλά να πάθεις λοιπόν. Κάτσε και ψόφα.

    • Ο/Η Dyer λέει:

      Κάτι ξέρει ο παλιός !!!
      Όπου δεν πίπτει λόγος πίπτει ράβδος.
      Όταν ο άλλος ασκεί εξουσία φασιστικά κάτσε εσύ να τον πείσεις δημοκρατικά. Φυσικά αυτό περιμένει από σένα για να συνεχίσει ανενόχλητος.
      Και εν τέλει μην ανησυχείτε ένα μεμονωμένο φαινόμενο ήταν και όλοι το καταδικάσαμε, αργούμε να γίνουμε ζούγκλα. Αλλά δεν είναι καλό να το έχουν κάπου στην άκρη του μυαλού τους αυτοί που αποφασίζουν για μας χωρίς εμάς.

      • Ο/Η palios λέει:

        Εμ, πιάσαμε γενικότερο φιλοσοφικό μαράζι για το φαινόμενο της βίας τώρα, με μια προσέγγιση λες και αφορμή στάθηκε κάποιο επεισόδιο σε γήπεδο ή τσακωμός σε συνοικιακό μπαρ για δυο μάτια γαλανά. Καθόμαστε και συζητάμε κατά πόσο έχει θέση η βία ως παράμετρος μέσα σε ένα πλαίσιο κοινωνικής έκρηξης.
        Είδανε λίγο αιματάκι ορισμένοι και τους φύγανε τα τσίσα τόσο, που σε επόμενο χρόνο θα καταδικάσουν και τους κεραυνούς ή θα απορρίψουν τις κατολισθήσεις. Σειρά αποκήρυξης έχει ο νόμος της δράσης-αντίδρασης.
        Άμα τους χαλάει το σύμπαν, να το φέρουμε τούμπα στα μέτρα τους δηλαδή. Μιλούν λες και μέσα σε μισό αιώνα αλλάξαμε είδος σε τούτη τη δυτική γωνιά της γης και γίναμε κάτι άλλο, οπότε κατά τη θέση τους οφείλαμε να κοιτάμε την κοινωνική βία σαν παλιό κουσούρι σε βιβλία ιστορίας ή ειδήσεις από τόπους μακρινούς και απολίτιστους.

  10. Ο/Η Κλεισθένης λέει:

    Αγαπητέ φίλε tsilivithras αρχικά ονομάζεις αυτούς που χτύπησαν τον Χατζηδάκη αγανακτισμένους πολίτες, ερώτηση, τους ξέρεις; ήσουν εκεί; Έχω υπάρξει σε πολλές εκδηλώσεις των «αγανακτισμένων» πολιτών, αυτό που αποκόμισα απ’ τις περισσότερες είναι ότι ήταν βαλτοί χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ισχύει και για την περίπτωση που μιλάμε. Ονομάζεις την 17 Νοέμβρη «τρομοκράτες δολοφόνους», δολοφόνοι είναι σίγουρα αλλά τρομοκράτες; με την έννοια που χρησιμοποιούμε θέλει πολύ συζήτηση. Δεν λες κάτι για τους «γνωστούς άγνωστους» γιατί; Νομίζω ότι αν αυθαίρετα χαρακτηρίζουμε κάνουμε λάθος και ζημιά. Είμαι μεγάλος και έχουν δει τα μάτια μου πολλά. Το «βία στη βία της εξουσίας» τόχουμε πληρώσει άσχημα. Η λογική του χάους δεν έκανε καλό σε καμία κοινωνία. Δεν έκανα σύγκριση του ξυλοδαρμού με την 17 Νοέμβρη αλλά προσπάθησα να δείξω ότι η αποδοχή της βίας δεν έχει όρια, ή δέχεσαι τη βία ή την απορρίπτεις. Το «κακοπροαίρετο» που χρησιμοποιείς είναι προσβλητικό και με δεδομένο ότι δεν με γνωρίζεις είναι και άστοχο. Σέβομαι το ιστολόγιο που μας φιλοξενεί και δεν θέλω να σε παραπέμψω στο δικό μου ιστολόγιο όπου θα μπορούσες να δεις τις θέσεις μου. Επιμένω ότι τα προβλήματα δεν λύνονται με τέτοιο τρόπο, αν παρακολουθείς τον Θράκα και τα κείνενά του μπορείς να βρεις λύσεις που προτείνει και με τις οποίες «εν πολλοίς» συμφωνώ. Η θητεία του Χατζηδάκη στα πολιτικά πράγματα είναι από μηδενική έως επιζήμια, δεν έχει δουλέψει ποτέ, είναι πολιτικό παιδί της «άγιας» οικογένειας και «νεοφιλελεύθερος», αυτά όμως δεν δίνουν στο καθένα το δικαίωμα να τον δέρνει και το κυριότερο δεν νομιμοποιούν κανένα να τον δέρνει. Η ζούγκλα είναι στην Αφρική, εδώ είναι Ελλάδα μη το ξεχνάμε.

    • Ο/Η anarmodios λέει:

      Κλεισθένη μπορείς να βάλεις ότι λινκ θέλεις και προς το ιστολόγιό σου και προς αλλού. Αν μάλιστα τα λινκ οδηγούν σε κείμενα που προωθούν την δημοκρατία, ακόμα καλύτερα.

      Οι ιδέες έχουν σημασία και πρέπει να διαδίδονται. Ιδίως όταν πρόκειται για δημοκρατικές ιδέες. Βάλε τα λινκ που θέλεις, δεν ενοχλείς κανέναν.

      Θραξ Αναρμόδιος

    • Ο/Η tsilivithras λέει:

      Δεν χρειάζεται να ξέρω ΑΥΤΟΥΣ.Δεν χρειάζεται να είμαι ΕΚΕΙ.Καταλαβαίνω πολύ καλά πως αισθάνονται οι άνθρωποι τριγύρω μου είτε κατέβηκαν είτε όχι σε διαδηλώσεις.Καταλαβαίνω πολύ καλά την αδικία και το συναίσθημα του να νιώθεις ανίκανος να αντιδράσεις στην κατάφωρη αδικία.Δεν με ενδιαφέρει ΠΟΙΟΙ το προκάλεσαν κι αν ήταν «στημένοι» ή όχι.Με ενδιαφέρει ως εικόνα γιατί 1) τρομάζει τους πολιτικούς και 2) αντικατοπτρίζει τα συναισθήματα του κόσμου.
      Δεν είναι επίσης το θέμα μου η 17Ν ούτε οι γνωστοί-άγνωστοι.Αναφέρθηκα μόνο επειδή εσύ έκανες μια σύγκριση που στα μάτια μου είναι άκυρη Αν σε πείραξε το «κακοπροαίρετη» το ανακαλώ.θεωρώ αυτό που είπες εντελώς άσχετο με την ουσία του θέματος «βία».

      Η λογική του χάους δεν είναι μέσα στην επιχειρηματολογία μου ή την φιλοσοφία μου σαν άνθρωπο.Είμαι αρκετά συντηρητικός και απεχθάνομαι την αριστερίστικη άποψη περί επανάστασης.Δεν υποννοώ ούτε υπερασπίζομαι «χάος» και παρόμοιες απόψεις.
      Το «χάος» όμως αγαπητέ φίλε ΔΕΝ ΤΟ ΠΡΟΚΑΛΕΣΑ ΕΓΩ και οι συνέλληνές μου.
      Το «χάος» το προκάλεσε η άρχουσα τάξη πολιτικών και «εχόντων» που ακόμα και τώρα που μιλάμε σκέφτονται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ το μέγιστο ώφελος για αυτούς και αδιαφορούν για τον κοσμάκη.
      Είναι επιθετικά όρνια και τρέφονται από την άγνοια και την καλή προαίρεσή μας και μας έχουν φέρει ένα κλικ πριν την ΒΙΑ.

      Πάμε λοιπόν σε αυτό που λες:

      «αλλά προσπάθησα να δείξω ότι η αποδοχή της βίας δεν έχει όρια, ή δέχεσαι τη βία ή την απορρίπτεις.»

      Αυτό είναι καθαρά φιλοσοφικό όπως επιμένεις να το διατυπώνεις. Άλλη ώρα ευχαρίστως να συζητήσουμε για φιλοσοφία όσο θες.
      Η σχέση όμως «βία και κοινωνία» είναι όπως την περιέγραψα εγώ και δεν περιέχει τίποτε φιλοσοφικό.Είναι η απλή αποκύρηξη της βίας από τον πολίτη προκειμένου να δέσει το κοινωνικό συμβόλαιο.Εξ ου και ο «αφοπλισμός» του γενικού πληθυσμού (οπλο-απαγόρευση).Αποκηρύσσω ένα «όπλο» μου το οποίο μπορεί να προκαλέσει αμφιλεγόμενη συμπεριφορά προκειμένου να απολαμβάνω τα ωφέλη της οργανωμένης ειρηνικής κοινωνίας.

      Όμως…η εξουσία έχει αλλάξει τους κανόνες.Έχει πάψει να υπηρετεί το σύνολο των πολιτών και λειτουργεί ιδιοτελώς και με γνώμονα το προσωπικό συμφέρον μια κλειστής κάστας ανθρώπων που την «χαιδεύουν».
      Αυτό εκτός από παράνομο και αντισυνταγματικό είναι και ΑΝΗΘΙΚΟ.
      Άρα λοιπόν χτυπάει εκτός από τα κοινωνικά αντανακλαστικά ΚΑΙ ΣΤΑ ΗΘΙΚΑ ΑΝΤΑΝΑΚΛΑΣΤΙΚΑ του ανθρώπου.
      Εκείνα δλδ που δύνανται να παράξουν «πρωτόγονη» συμπεριφορά ανάλογα με την κλίμακα κινδύνου του ανθρώπου (ιεράρχηση προτεραιοτήτων).

      Κι εκεί ακριβώς διαφωνούμε.
      Όταν έχει φτάσει η αλυσίδα της κλιμάκωσης (escalation) στο σημείο ο άνθρωπος να νιώθει κίνδυνο και προδοσία εις βάρος του τότε ΔΕΝ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ κοινωνικό συμβόλαιο γιατί πλέον ΔΕΝ ΥΦΙΣΤΑΝΤΑΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ.
      Το συμβόλαιο έχει διαρραγεί και η εξουσία πιέζει ακόμα περισσότερη βία στην πλάτη του πολίτη…κι εσείς θεωρείτε ότι υπό αυτές τις ψυχοσυναισθηματικές συνθήκες ο άνθρωπος μπορεί να λειτουργήσει ΦΡΟΝΙΜΑ και ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΣ ΑΠΟΔΕΚΤΑ…

      Το ξαναλέω γιατί έτσι είναι.
      Έχετε παντελή άγνοια επί ανθρώπινων αντανακλαστικών και βίαιη συμπεριφορά και επιμένετε να κρίνετε ΜΕ ΛΑΘΟΣ ΚΡΙΤΗΡΙΑ.

      Το ξαναλέω το παράδειγμα:

      ρώτα τον φίλο σου «θα σκότωνες ποτέ τον γείτονά σου;;;»
      Φυσικά θα σου πει όχι.
      Τώρα φαντάσου ότι επί 10 χρόνια ένας διπλανός του βιάζει το παιδί.
      Μετά ξανακάνε την ίδια ερώτηση.

      Σταματήστε να κρύβεστε πίσω από κοινωνικούς αυτοματισμούς και politically correct έννοιες.

      Ο άνθρωπος βαθιά μέσα του ποτέ δεν θα ξεφύγει από τα πρωτόγονα ένστικτά του.
      Ψυχολόγοι, ανθρωπολόγοι και behaviorists έχουν γράψει μιλιούνια τόμους γύρω από το θέμα και άκρη δεν έβγαλαν.

      Μπορείς να αποκηρύξεις την βία όσο θέλεις μέχρι να την δεις μπροστά σου να απειλεί εσένα την περιουσία και την οικογένειά σου.

  11. Ο/Η Κλεισθένης λέει:

    Αγαπητέ φίλε tsilivithras χάρη της ανταλλαγής απόψεων ας πούμε ότι αποδέχομαι όλα όσα γράφεις, ερωτήματα.
    1) «Δεν υφίσταται το κοινωνικό συμβόλαιο». Είμαστε κατά τη γνώμη σου σε προεπεναστατική διαδικασία; Αν κρίνεις ναι ο ξυλοδαρμός εντάσεται σ’ αυτήν;
    2) «Τρομάζει τους πολιτικούς». Είσαι σίγουρος ότι ο ξυλοδαρμός τρόμαξε τους πολιτικούς έτσι ώστε να αλλάξουν πολιτική συμπεριφορά και να αρχίσουν να πολιτεύονται για το καλό του λαού;
    3) Προσωποποιείται το σύστημα σε ένα άνθρωπο; Δλδ χτυπώ τον Χατζηδάκη σημαίνει χτυπώ το σύστημα;
    Εγώ πάντα μιλάω πολιτικά δεν είμαι ψυχολόγος, θα σου αναφέρω ένα παράδειγμα για το τι σημαίνει βία και τι επιπτώσεις έχει στα συστήματα εξουσίας. Πριν πολλά χρόνια οι «Μουτζαχεντίν αλ-χαλκ» στο Ιράν τοποθέτησαν βόμβα στο κοινοβούλιο και σκότωσαν 100 περίπου βουλευτές. Σε λίγες ώρες φίλε μου η βουλή του Ιράν συνεδρίασε σε πλήρη απαρτία. Το επακόλουθο ήταν η συντριβή των «Μουτζαχεντίν» και πολιτικά. Το θεοκρατικό σύστημα ζει και βασιλεύει μέχρι σήμερα.
    Τα συστήματα εξουσίας δεν πέφτουν απ’ τα χαστούκια που θα δώσει κάποιος σε ένα υπηρέτη του συστήματος ούτε από τυφλές πράξεις βίας, τα συστήματα καταρρέουν με πολιτικές πράξεις. Αν υπάρξει ανάγκη επαναστατικής βίας για την απαλλαγή από ένα καθεστώς τότε τα πράγματα γίνονται δύσκολα. Οι επαναστάσεις δεν είναι απλές διαδικασίες ούτε βόλτα στις καφετέριες, θέλουν οργάνωση, λαϊκή κινητοποίηση και συνθήκες που να τις επιβάλουν. Επειδή δεν θα τρελαθούμε όλοι με τους φίλους υποστηρικτές της βίας οι συνθήκες στην Ελλάδα κάθε άλλο παρά προεπεναστατικές είναι.
    Αν θέλεις απάντησέ μου με πολιτικούς όρους και όχι με όρους ψυχολογίας. Αυτή ήταν και η αιτία που μίλησα για θεωρίες. Νάσαι καλά.

    • Ο/Η tsilivithras λέει:

      Φίλε επιμένεις να συγχέεις την ατομική βία του ανθρώπου που είναι σε αγανάκτηση (δίκαιη οργή) με παραδείγματα οργανωμένης και μάλιστα πολιτικής βίας.
      Δεν με νοιάζει εμένα αυτό το παράδειγμα και δεν μπαίνω σε «πολιτική συζήτηση περί βίας»…όπως δεν με ενδιαφέρει η «πολιτική από κονσερβοκούτι»…ξέρεις, αυτή που καταναλώνεται κατα βούληση από «συστεμικά» μυαλά σαν το δικό σου….παλιάς κοπής άνθρωποι που αδυνατούν να αντιληφθούν την πραγματικότητα με άλλο τρόπο πέραν αυτού Ο ΟΠΟΙΟΣ ΗΔΗ ΕΧΕΙ ΧΡΕΩΚΟΠΗΣΕΙ!!

      Εγώ μπήκα στην κουβέντα για να εξηγήσω το ΠΩΣ λειτουργεί ο άνθρωπος υπό βρασμώ και ότι ΔΕΝ ΜΑΣ ΠΕΦΤΕΙ ΛΟΓΟΣ να αποκηρύξουμε ηθικά την βία ΟΤΑΝ ΑΥΤΗ ΕΚΔΗΛΩΝΕΤΑΙ.
      Η βία αποκηρύσεται ΜΟΝΟ ΠΡΙΝ.
      Μετά ΔΕΝ ΑΠΟΚΗΡΥΣΕΤΑΙ αλλά ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΤΑΙ.
      Άρα όλα τα »φτου κακά» είναι ναχαμε-ναλέγαμε…τρύπια λόγια.

      Ναι χαίρομαι αν φοβούνται οι πολιτικοί ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΛΙΓΟ παραπάνω εξαιτίας του επεισοδίου.
      Ναι πιστεύω ότι εκεί που είναι όλα υπ’ατμόν ΒΟΗΘΑΕΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ένα περιστατικό τέτοιο να βαρύνει στο αν θα υπογράψουν κι άλλα νομοθετήματα που βαραίνουν τις πλάτες μας.
      Όχι δεν προσωποποιείται το σύστημα στην εικόνα ενός ανθρώπου αλλά αυτό είναι Α-Σ-Χ-Ε-Τ-Ο.
      Το θέμα είναι ότι ο κόσμος έχει ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΕΙ σε τέτοιο βαθμό που αρχίζουν να καταρρέουν ΚΑΙ ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΙ ΗΘΙΚΟΙ ΦΡΑΓΜΟΙ απέναντι στην κοινωνία.

      Καταλάβατε τι λέω;;;
      Κι αυτό αντιμετωπίζεται μόνο έτσι:

      Ιθαγενής είπε: «μόνο ένας πολιτικός που θα καταθέσει ολοκληρωμένη πρόταση άμεσης απεμπλοκής από το μνημόνιο διώχνοντας και θυσιάζοντας και δικούς του ενόχους θα επιβιώσει. Οι υπόλοιποι θα ψυχορραγούν και θα είναι οι καταλληλότεροι της μειοψηφίας: του εκλογικού σώματος. »

      Γκε γκε;;;;

      Ο φόβος φυλάει τα έρμα και ο πολίτης έχει ΚΑΘΕ ΔΙΚΙΟ να ναι εξοργισμένος και χαστουκόφρων…!!!

  12. Ο/Η ο νοών...νοείτω λέει:

    @tsilivithras,
    Καιρός να σου αντιγυρίσω το …πες τα μεγάλε να αγιάσει ο στόμας σου σε λέω!!
    Προς τις φίλες και φίλους σχολιαστές και τον φίλτατο Θράκα.
    Άλλο πράγμα να εκφράζεις την άποψή σου και την φιλοσοφία σου, άλλο πράγμα να καταδεικνύεις την πραγματικότητα και άλλο πράγμα να προτείνεις διεξόδους.

    Γεγονός. Τα τελευταία 36, τουλάχιστον χρόνια, ο πολίτης έχει μία και μοναδική ημέρα του χρόνου να επιλέξει για 4 χρόνια κυβέρνηση.
    Γεγονός. Η διαδικασία επιλογής, είναι κίβδηλη.
    Γεγονός. Το αποτέλεσμα, εκ των πραγμάτων, οικτρά και απογοητευτικό.
    Γεγονός. Η δυνατότητα αντίδρασης στο ενδιάμεσο, ανύπαρκτη.
    Γεγονός. Τα συσσωρευμένα δεινά και επακόλουθα, τραγικά.
    Γεγονός. Η ευνομία, η ισηγορία και η Δικαιοσύνη, ανύπαρκτες.
    Γεγονός. Η ένδεια πολιτικής συνείδησης των πολιτών τροφοδοτείται από το κράτος και τους εκφραστές του.
    Γεγονός. Η συσσωρευμένη αγανάκτηση.
    Γεγονός. Πλήρες πολιτικό αδιέξοδο.
    Γεγονός. Πρόβλημα επιβίωσης σε πολύ μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού.
    Γεγονός. Κύριος φταίχτης το διαχρονικό ανάλγητο κράτος.
    Γεγονός. Μπόλικη προβοκάτσια εδώ και πάρα πολλά χρόνια.
    Γεγονός. Αυτοί που κατεβαίνουν στους δρόμους, αλλά και πολλοί μεγάλοι σε ηλικία δεν διαβάζουν όλη την ημέρα αυτά που γράφουμε εμείς.
    Γεγονός. Πλήρης ατιμωρησία για τους άρχοντές μας.
    Γεγονός. Η μισή Ελλάδα έχει καεί τα τελευταία τρία χρόνια μαζί με 75 συνανθρώπους μας.
    Γεγονός. Δεκάδες αυτοκτονούντες και 5 νεκροί σε δύο χρόνια.
    Γεγονός. Γροθιές στον κ. Χατζηδάκη, κυνηγητό στον κ. Κακλαμάνη, γιαούρτια στον κ. Παναγόπουλο.

    Απορία. Ποια τυφλή Δικαιοσύνη θα αποδώσει δίκαιο;
    Απορία. Μήπως να βγάλει το μαντήλι από τα μάτια της και το κερί από τα αυτιά της;
    Απορία. Ποιος καθορίζει τα όρια του επιτρεπτού σήμερα;
    Απορία. Ποιος κατέλυσε τους νόμους;
    Απορία. Ποιος θα τους επαναφέρει;
    Απορία. Ποιος θα δικάσει τους χειροδικήσαντες;
    Απορία. Θα έχει δικάσει πρώτα τους πρωτεργάτες;
    Απορία. Από ποιον ζητάμε αυτοσυγκράτηση και πολιτικό πολιτισμό;
    Απορία. Τι του προσφέρουμε για να το εμπεδώσει;

    Όχι στην βία.
    Όχι στην εξαθλίωση.
    Όχι στην κοροϊδία.
    Όχι στα αδιέξοδα.
    Όχι στην ατιμωρησία.
    Όχι στην ασυδοσία.

    Πως;
    Με ποιους τρόπους;

    Μέχρι να μπορέσουν να επικοινωνηθούν οι απαντήσεις στο κομμάτι αυτό του πληθυσμού που σε λίγο δεν θα κρατιέται, και μέχρι να απομονωθούν οι προβοκάτορες, θα βλέπουμε πιο συχνά γροθιές και ας ελπίσουμε όχι κάτι χειρότερο.
    Και δεν χρειάζεται να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας.
    Ούτε να αναφωνούμε έκπληκτοι και συγκλονισμένοι, κοίτα αίμα!
    Καμιά φορά η επαναφορά στον πολιτισμό περνάει από το χάος.
    Και πράγματι, δεν ξέρω τι να ευχηθώ, πλέον.
    Διότι ότι και να ευχηθώ εγώ, αυτό που είναι να συμβεί, θα συμβεί.

    • Ο/Η tsilivithras λέει:

      Ναι ρε φίλε έτσι όπως τα λες είναι.

      Οι πολιτικοί φέρουν την ΑΠΟΛΥΤΗ ΕΥΘΥΝΗ για όσα ζούμε.

      Ο Ευκαιριακός (που χει μαλλιάσει η γλώσσα μου να λέω) είναι η ΑΡΡΩΣΤΙΑ της κοινωνίας.
      Ο άνθρωπος που θυσιάζει ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΑ προκειμένου να ωφεληθεί αυτός τα μέγιστα αδιαφορώντας για τις συνέπειες.
      Αυτός καταλύει την κοινωνία.
      Αυτός καταστρέφει το κοινωνικό συμβόλαιο.
      Αυτός σπέρνει ψέμματα και διχόνοια και απάτη και φέρνει τους πολίτες στα άκρα και μετά τους μέμφεται και τους καταδιώκει.

      Όλα θα χαν τελειώσει την άνοιξη αν δεν ήταν η προβοκάτσια της μαρφιν.
      Όλα θα μπορούσαν να τελειώσουν και σήμερα ακόμα αν η αστυνομία δεν έπαιζε το παιχνίδι των πολιτικών…αν άφηναν τον κοσμάκη να διαδηλώσει ειρηνικά ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΘΑ ΤΑΝ ΕΞΩ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ.

      Προβοκάτσια και φόβος…για να μείνουν τα πρόβατα στο μαντρί.

      Και σας σόκαρε ένα ανοιγμένο κεφάλι;;;;
      Το αίμα σας σοκάρει πιο πολύ από το ρήμαγμα ανθρώπινων ζωών 40 χρόνια τώρα;;;;;

  13. Ο/Η YIOULI λέει:

    Είμαστε συνυπεύθυνοι για την κατάντια και την ανεπάρκεια των πολιτικών μας προσώπών.
    Τόσα χρόνια κοιτάζαμε την πάρτη μας, τη μονάκριβη θεσούλα που μας εξασφάλιζαν σαν βύσματα στο στρατό, στο Δημόσιο, στο να μας σβήνουν τις κλήσεις της τροχαίας και αλλού, είχαμε πνιγεί σ’ ένα ανελέητο νταραβέρι ρουσφετιών και γλειψίματος, εμείς για τον …πισινό μας κι εκείνη για την ψήφο τους και αναπαραγάγαμε επί χρόνια μια ανοχή καλά πληρωμένη για τις ατασθαλίες και τις παρανομίες και τις δικές μας και τις δικές τους.
    Δεν υποστηρίζω βέβαια ότι μαζί τα φάγαμε όπως λέει ο Πάγκαλος αλλά σαφέστατα τους διευκολύναμε ασύστολα και να τα φάνε και να τα χωνέψουν.
    Δεν ορθώσαμε ανάστημα απέναντι στα προβληματικά πελατειακά συστήματα μέσα στην παιδεία, στην υγεία, στη δικαιοσύνη παρά κάναμε τα στραβά μάτια γυρνώντας την πλάτη στα κοινά, εγκλωβισμένοι μέσα στο καταναλωτικό μας ντελίριο και τον ωχαδερφισμό μας.
    Τώρα βρίσκουμε την εύκολη λύση να τους κατηγορούμε για τα πάντα και δεν κοιτάμε τα μούτρα μας και τις τεράστιες ευθύνες μας στη δημιουργία αυτού του …πορνείου που λέγεται «Βουλή».
    Πριν αρχίσουμε να βαράμε και να φτύνουμε τους πολιτικούς που μας αντικατοπτρίζουν σαν θλιβερά καθρεφτάκια ας ρίξουμε καναδυό μπινελίκια και στα ανθρωπάκια που τους ψηφίζουν συστηματικά εδώ και 30 χρόνια και δεν βρήκαν ποτέ τα @@ να τους κόψουν τη φόρα όποτε παίρνανε ψηλά τον αμανέ και κακοποιούσαν τη δημοκρατία κάνοντας κατάχρηση της εξουσίας τους.
    Τα περισσότερα χαστούκια αξίζουν στους Έλληνες πολίτες που τόσα χρόνια έγιναν συνεργοί και συνένοχοι σ΄αυτή την παρτούζα.
    (Φίλε Θράκα συγγνώμη για τις …ανάρμστες εκφράσεις αλλά όταν ζεις ανάρμοστες και παρά φύσιν καταστάσεις οι καλοί τρόποι πάνε περίπατο.)

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s