Μάνα, δεν μου δημοσιεύουν τα σχόλια.


Εχω αυτό εδώ το ιστολόγιο, τον Αναρμόδιο, από το 2008. Εγραφα τρεις αναρτήσεις ετησίως και ήμουνα πολύ χαρούμενος και ικανοποιημένος με την πάρτη μου και όλα καλά. Μέχρι που ξέσπασε η κρίση και για να παλαίψω την κατάθλιψη που με έπιασε, άρχισα να γράφω με ρυθμό πολυβόλου. Και να σχολιάζω και σε άλλα ιστολόγια.

Εχω σχολιάσει στο μισό internet.

Δεν με κόψανε ποτέ. Δεν θυμάμαι δηλαδή. Αλλά κι αν έγινε μια και δυο, δεν τρέχει και τίποτε πια. Εχω το δικό μου ιστολόγιο και μπορώ να γράψω οτι θέλω. Ο καθένας μπορεί να το κάνει αυτό. Είναι απλό, εύκολο και δωρεάν. Και να πει τη γνώμη του, με ότι τρόπο θέλει. Και να αναλάβει και τις ευθύνες του, στο δικό του ιστολόγιο.

Αν σε κάποιον σχολιαστή μου, του έχουν κόψει σχόλιά του σε άλλα ιστολόγια, γιατί πρέπει να γίνεται θέμα αυτό, στο δικό μου ιστολόγιο; Υπάρχει κάποια λογική εξήγηση; Κάποια συνάφεια; Εχω εγώ κάνα μέτωπο ανοιχτό με άλλα ιστολόγια; Παίρνω εγώ μέρος σε καμμιά δια-ιστολογική σύρραξη; Είμαι δια-ιστολογικός συνήγορος του ανώνυμου σχολιαστή;

Αναγνωρίζω και πιστεύω, διότι ναι βεβαιώθηκα, ότι σε διάφορα ιστολόγια “πέφτει μαχαίρι” σε αρκετά σχόλια, ακόμη και όταν τα σχόλια αυτά είναι ευπρεπή, δεν περιέχουν ύβρεις, χαρακτηρισμούς ή αστήρικτες κατηγορίες και συκοφαντίες. Και πως κόβονται μόνο και μόνο γιατί διαφωνούν με την κεντρική πολιτική γραμμή του χι, ξι, ψι ιστολογίου. Θέλετε ορισμένοι να βάλω και το antinews μέσα στα ιστολόγια αυτά, ώστε να έχετε την ικανοποίηση οτι το ‘βαλα; Να το βάλω. Αλλάζει κάτι;

Αλλά δεν καταλαβαίνω τι σχέση έχω εγώ, με τα κομμένα σχόλια κάποιου, σε άλλο ιστολόγιο. Και τι σχέση έχουν τα θέματά μου με αυτό. Αυτό που θέλω εγώ είναι να σπείρω πέντε κείμενα στο διαδίκτυο που θα μιλάνε

  • για τη δημοκρατία.
  • για το ότι ο κοινοβουλευτισμός είναι ολιγαρχία.
  • για το ότι τα κόμματα είναι ο βιότοπος της διαφθοράς, και κατά δική τους ομολογία.
  • για τον τρόπο που λειτουργεί το χρήμα, οι τράπεζες και τα δάνεια.
  • για την ιστορία μας ως έθνος και τους αγώνες μας.
  • για τους καταπληκτικούς ανθρώπους της πατρίδας μου και τον λαό της.
  • για το ότι τα οικονομικά συστήματα (σοσιαλισμοί-καπιταλισμοί-λιμοί-σεισμοί και καταποντισμοί) είναι συστήματα που μασκαρεύονται σε πολιτεύματα ενώ αυτό που χρειάζονται για να εφαρμοσθούν είναι πάντα ένας κοινοβουλευτισμός με απολυταρχική τάση.
  • για το ότι δεν υπάρχουν αριστεροί και δεξιοί αλλά μόνο έλληνες.
  • για το ότι η διχόνοια μας είναι κομματικό προϊόν και εργαλείο χειραγώγησής μας και εμπόδιο στην συνεννόησή μας.

Εγώ θέλω να είμαι και να παραμείνω κήρυκας συμφιλίωσης. Συμφιλίωση λέω. Οχι φαγωμάρα (γμ τα σχόλια και το καλό τους). Ιδέες περί συμφιλίωσης αριστερού με δεξιό προπαγανδίζω. Να κάτσουν στο ίδιο τραπέζι μαζί, λέω. Να πιουν. Να τσουγκρίσουν ποτήρια. Να χορέψουν ελληνικά. Να μιλήσουν. Να συζητήσουν. Και να έχουν και τις γυναίκες τους μαζί. Και τα παιδιά τους. Για έλληνες μιλάω. Για πατριώτες.

Αυτά λέω, για αυτά χτυπιέμαι. Και πάνω στα πρώτα βήματα ευρύτερης αποδοχής που πάει να κάνει ο Αναρμόδιος σαν ιστολόγιο, συναντώ τα συνήθη (από κείνους τους λίγους φυσικά). Χαζοκακίες, εμπάθειες, αμετροέπειες και μόνιμους ερεθισμούς. Και  το αστείο είναι πως δεν έχουν πάντα εμένα ως αποδέκτη. Αλλά διάφορα άλλα πρόσωπα, πολιτικά μερικές φορές. Και άλλα ιστολόγια.

Εσύ λοιπόν αναγνώστη μου, αν σε ενδιαφέρει η δημοκρατία, η επικείμενη αναθεώρηση του Συντάγματος, η κριτική στον κοινοβουλευτισμό, καλώς ήρθες. Αν έχεις αντίθετη άποψη και επιχειρήματα, “χώστα” στα σχόλια. Χώστα αλλά γερά χώστα. Οχι φοβισμένα. Χώστα μας με παρρησία. Με θάρρος και ένταση. Μείνε βράχος στην πολιτική σου γνώμη. Υπερασπίσου την. Δεν κόβει ο Αναρμόδιος σχόλια επειδή διαφωνεί μαζί τους πολιτικά. Οταν βρίζουν κι όταν συκοφαντούν τα κόβει.

Μη μας χαρίζεσαι λοιπόν. «Πολιτικώς αντίθετοι μα η αγάπη, αγάπη«. Πυροβόλα με επιχειρήματα. Ευγενικά όμως πάντα. Και μην αρπάζεσαι με τους συν-σχολιαστές σου. Μην τους λούζεις με χαρακτηρισμούς. Διότι εμείς εδώ τακτικά οργανώνουμε και τσιπουρομαζώξεις. Συμφωνούντες και διαφωνούντες. Κι άμα είσαι κάνας μπελαλής και καβγατζής τι να σε φωνάξουμε; Διαφωνία θέλουμε, όχι καράτε.

Οσο δε, αναγνώστη μου, για το αν σου κόβουν τα σχόλια αλλού, μη γνοιάζεσαι. Τώρα θα σου κόβουν τα σχόλια και εδώ. Απροειδοποίητα. Διότι όταν αποκαλείς τον συνομιλητή σου π.χ. “φασιστόμουτρο” ή δεν ξέρω γω τι, δεν είναι ότι τον προσβάλλεις μόνο, αυτόν κι εμένα που σας φιλοξενώ και τους δύο.

Αλλά και ότι είναι τζάμπα τσαμπουκάς και με ξένες πλάτες. Κι αυτός που κινδυνεύει να τρέχει στα δικαστήρια είμαι εγώ. Οχι εσύ. Οποιος θέλει να βρίζει κόσμο, ας κάνει δικό του ιστολόγιο. Οχι εδώ πατριώτες. Αυτό το ιστολόγιο είναι για άλλη δουλειά.

Θραξ Αναρμόδιος

ΥΓ. Ακούτε εδώ οι φανατικοί Σαμαρικοί. Οταν κάνω εγώ κριτική κατά του κ. Σαμαρά, δεν είναι κάτι εναντίον του κ. Σαμαρά προσωπικά. Για τους προσωπολάτρες το λέω αυτό. Διότι τελευταία ο κ. Σαμαράς έχει μαγέψει πολλούς από αυτό το καταπληκτικό είδος ανθρώπου. Πολιτικά το λέω ότι λέω. Πολιτικά μιλάω. Δεν επιτίθεμαι στον κ. Σαμαρά ως πρόσωπο (θεός φυλάξοι). Δεν έχω και λόγο δηλαδή. Ασε που μου είναι και συμπαθής στο κάτω κάτω (το πιστεύεις δεν το πιστεύεις εσύ). Αλλά και προσωπικός μου φίλος να ήταν ο άνθρωπος, πολιτικά, πάλι τα ίδια και χειρότερα θα του έλεγα.

Και φέρνω σαν παράδειγμα τον κ. Σαμαρά διότι με κατηγόρησαν και ότι όλο με τον κ. Σαμαρά ασχολούμαι, ορισμένοι εκ των προσωπολατρών του.

Ενημέρωση (που λένε και τα σοβαρά μπλογκ): Παρακαλούνται επίσης οι κ.κ. αντι-Σαμαρικοί να θεωρήσουν ότι το προηγούμενο ΥΓ (υστερόγραφο) αφορά και σ’ αυτούς. Και ότι λέω εδώ για τους Σαμαρικούς, ισχύει και για τους αντι-Σαμαρικούς. Αμα θέλει κάποιος να βρίσει τον κ. Σαμαρά, να πάει αλλού να το κάνει. Κι άμα νομίζει ότι βρίζοντας πρόσωπα, πολιτικά ή μη, ή ακόμη και αποκαλώντας τα προδότες και δεν ξέρω γω τι, προσφέρει υπηρεσία στην πατρίδα του, έχω να του πω, ότι δεν έχει καταλάβει καλά τι ακριβώς είναι το συμφέρον της πατρίδας του ακόμη. Και να διαβάζει ανελλιπώς τον Αναρμόδιο, μήπως και τελικά σημειώσει κάποια πρόοδο στο ζήτημα, και κάποια μέρα κατανοήσει τι σημαίνει τελικά «το συμφέρον της πατρίδας«. Αν και μερικοί δεν ξέρουν τι είναι πατρίδα ακόμη και τι συνιστά την πατρίδα…

 

This entry was posted in Επικαιρότητα and tagged . Bookmark the permalink.

11 απαντήσεις στο Μάνα, δεν μου δημοσιεύουν τα σχόλια.

  1. Ο/Η nina λέει:

    @Θράκα φίλε μου,
    λυπάμαι πραγματικά και ζητώ συγνώμη που έγινα αιτία με μία προτασούλα στο σχόλιο μου να δημιουργηθεί τόσο μεγάλο πρόβλημα. Πραγματικά δεν περίμενα ότι αυτή η πρόταση θα πυροδοτούσε τόσες αντιπαραθέσεις στο ιστολόγιό σου και σε καμμία περίπτωση ότι θα σου δημιουργούσε το οποιδήποτε πρόβλημα . λυπάμαι πολύ.

    • Ο/Η anarmodios λέει:

      @nina

      χμμ, δεν νομίζω ότι φταις εσύ.

      Εχει εδώ και μια βδομάδα που στα σχόλια έχει ψιλοξεκινήσει και υποβόσκει μια κοντρίτσα μεταξή Σαμαρικών-αντιΣαμαρικών και στο τέλος ενέπλεξαν και το antinews, ίσως με την αφορμή που ξεκίνησε από το δικό σου σχόλιο. Τόσο ήθελαν και κάναν την τρίχα, τριχιά.

      Αλλά μια που όλοι συνωμοσιολογούν αυτές τις μέρες για τις επιθέσεις που δέχονται δικαιούμαι να δώσω κι εγώ μια ερμηνεία που «βλογάει τα γένια μου»: φαίνεται πως κάποιοι ενοχλήθηκαν πολιτικά από τις πολιτικές θέσεις που εκφράζει ο Αναρμόδιος και επιχείρησαν μια πρώτη κρούση, να μετρήσουν και τα αντανακλαστικά μας.

      Είμαι σίγουρος πως θα ακολουθήσουν κι άλλες.

      Στην κομματική έρημο, δεν επιτρέπονται οάσεις και πηγές δημοκρατίας.

      Θραξ Αναρμόδιος

  2. Ο/Η skeptiki λέει:

    Συμφιλίωση… μεγάλη λέξη.. Εγώ θα την έλεγα απλά λογική σκέψη… Αλλά που το πας και το αφήνεις πίσω το «εγώ» και το «δικό μου»…. Όλα εκεί παίζονται
    Εγώ λέω να κάνεις το μεγάλο εγχείρημα και να προπαγανδίσεις τη συναδέλφωση στο ποδόσφαιρο (δεν αναγράφω ονόματα και ομάδες για να μην κοπώ :) ). Ειδικά σε ασπρόμαυρες και χρωματιστές ομάδες :)
    Που ανεβάζουν και κατεβάζουν πολιτικούς, και αφήνουν στο απυρόβλητο διαπλεκόμενους γιατί στηρίζουν την ομάδα. Λίγο το’χεις?
    Αν πιάσει αυτό όλα τα άλλα είναι εύκολα…

  3. Ο/Η palios λέει:

    Θράκα γιατι τόση πρεμούρα να μη κατηγορηθεί το antinews? Αν έμπαιναν σε ένα μια σου ανάρτηση κάποιοι που θα κατηγορούσαν τις ειδήσεις του MEGA θα είχες την ίδια αντίδραση, λέγοντας «σε όποιον δεν αρέσει ας αλλάζει κανάλι, μη μου πειράζετε την ανάρτηση»? Αν κάποιοι έμπαιναν να διαμαρτυρηθούν για πρωτοσέλιδα εφημερίδων θα τους έλεγες «όταν περνάτε έξω από περίπτερα να μη τα διαβάζετε, να γυρνάτε το κεφάλι από την άλλη, σταματήστε να μου χαλάτε την αναρτηση»?
    Φόβισε μη σε στοχοποιήσει ο Φάκτορας και (θου κύριε) αφαιρέσει το ιστολόγιό σου απο τα link του?
    Το antinews με τον ύπουλο (το ξαναλέω) τρόπο που έκτισε τη δυναμική του, επηρεάζει σημαντικά τον πατριωτικό χώρο και έχουμε κάθε δικαίωμα να διαμαρτυρηθούμε για τις πρακτικές του. Αν το κάνουμε στα σχόλιά του θα μας τα κόψουν. Εσύ γιατί να κάνεις το ίδιο όμως? Γιατί δεν δίνεις βήμα να μιλήσει ο κόσμος για κάτι που τον προβληματίζει και τον ανησυχεί? Μια ανάρτηση είναι, δεν σου φάγαμε το ιστολόγιο φίλε μου.
    Ούτε υβριστικά σχόλια κάναμε όσοι ήρθαμε εδώ να διαμαρτυρηθούμε, ούτε συκοφαντικά, ίσως να είναι ολίγον άσχετα με τον κύριο προβληματισμό της ανάρτησης (όχι όμως και ΤΟΣΟ άσχετα με την ουσία της επίμαχης ανάρτησής σου ώστε να ενίστασαι έτσι).

    • Ο/Η anarmodios λέει:

      @palios

      Εχεις δίκιο να λες ότι δεν θα έκανα το ίδιο πράγμα αν κάποιος ερχόταν κι έγραφε για κάποιο κανάλι ή εφημερίδα. Πράγματι. Αλλά δεν νομίζω ότι είναι και το ίδιο πράγμα. Καλά κάνεις όμως και με στριμώχνεις.

      Αλλά έχω λόγους να ζητάω να μην γίνει το ιστολόγιο αυτό βήμα πολέμου για άλλα ιστολόγια. Διότι αυτό και μόνο ζήτησα. Οσο για το link μου, το αφαιρέσανε ήδη από το antinews.

      Σχόλια δεν θέλω να κόβω. Δεν μου πάει να απαγορεύω σε κάποιον να μιλήσει. Ποιος είμαι εγώ στο κάτω κάτω;

      Να συζητήσουν λοιπόν κάποιοι στα σχόλια του Αναρμόδιος για τα παράπονά τους στο antinews, αλλά εδώ πήγε να γίνει σχεδόν «μόνιμο» και «κεντρικό θέμα». Δεν είναι αυτός ο στόχος μου και ο νταλγκάς μου εμένα. Τα έχω χιλιοπεί αυτά. Αλλη είναι η θεματολογία μου. Και θέλω και μια άλλη ποιότητα στις συζητήσεις. Οχι κραυγές. Θέσεις, ιδέες και επιχειρήματα.

      Δεν θέλω ξαναλέω να συγκεντρωθούν στα δικά μου σχόλια οι πολέμιοι ενός άλλου ιστολογίου, είτε έχουν δικαιολογημένη πίκρα είτε όχι. Είναι εύκολο αν το θελήσουν να κάνουν ένα δικό τους ιστολόγιο και να γράφουν εναντίον οποιουδήποτε θέλουν.

      Εννοείται πως αυτοί που ατακτούν, βρίζοντας ή συκοφαντόντας ή ότι άλλο, δεν γίνεται να δημοσιευτούν και να τρέχω εγώ στα δικαστήρια για την «μαγκιά με ξένες πλάτες» που θέλησαν να κάνουν. Οχι έτσι.

      Αλλά αυτό που με ενοχλεί περισσότερο, γιατί κι εγώ είμαι πολύ παλιός στο διαδίκτυο, είναι όταν ο συνομιλητής ΔΕΝ σέβεται τον συνομιλητή του, και τον λούζει με χίλια δυο κοσμητικά επίθετα. Αυτό που ο λαός λέει «μη γαμάς τη συζήτηση».

      Σε ένα πολιτικό ιστολόγιο σαν κι αυτό, είναι ότι χειρότερο. Και ενώ δεν περίμενα η ζωή να με φέρει σε θέση λογοκριτή, δεν υπάρχει περίπτωση να αφήσω να δημοσιευτεί σχόλιο που λούζει με χαρακτηρισμούς τον συνομιλητή του. Διότι όχι κόμματα, όχι πολίτευμα, ούτε πατρίδα θα κάνουμε ποτέ αν δεν ΜΑΘΟΥΜΕ ΝΑ ΣΥΖΗΤΑΜΕ μεταξύ μας. Με τι θα λύσουμε τα κοινά μας προβλήματα αν όχι με την συζήτηση; Πετώντας πέτρες ο ένας στον άλλον; Το κάναμε αυτό και στο παρελθόν και έχουμε ακόμη να ανάβουμε καντήλια στους νεκρούς μας στα μνήματα, από την φαγωμάρα μας.

      Για δε το επεισόδειο με τα παράπονα, δεν φαίνεται να είναι τόσο αθώο. Οχι από την μεριά των παραπονούμενων όμως. Υπήρξε «μόχλευση». Δες τα link που παραθέτω, από σχόλια στο antinews. Εχουν γίνει από δύο σχολιαστές. Τον Kennan και τον Mikros Exerevnitis. Εχουν γίνει τουλάχιστον σε 4-5 αναρτήσεις του antinews και είναι πανομοιότυπα.

      http://www.antinews.gr/?p=76136#comment-589438
      http://www.antinews.gr/?p=76147#comment-589446
      http://www.antinews.gr/?p=76035#comment-589430
      http://www.antinews.gr/?p=76120#comment-589421

      Δυο «διαφορετικοί» σχολιαστές, κάνουν το ίδιο πανομοιότυπο σχόλιο, σε 4 τουλάχιστον αναρτήσεις. Αυτό είναι «πρεμούρα». Και το κερασάκι: στο τελευταίο σχόλιο, απαντάει κάποιος Ask (προφανώς ξεχειλίζοντας από αγάπη για μένα), ως εξής:

      —————————————————-
      Mikros Exerevnitis είπε:
      14/12/2010 στις 11:16 pm

      https://anarmodios.wordpress.com/2010/12/13/1-28/

      Δείτε στο λινκ πως ορισμένοι που το παίζουν φίλοι εδώ μέσα πάνε σε ένα άλλο μπλογκ και βρίζουν το antinews. Αβυσσος η ψυχή του ανθρώπου. Σχολιαστές του antinewsπου βαρεθήκαμε να τους διαβάζουμε πάνε αλλού και γραφουν οτι το antinews κοβει …σχόλια (!!!)
      Απάντηση

      *
      Ask είπε:
      14/12/2010 στις 11:39 pm

      Τόσο ανθρωπάκι δηλαδή ή δεν τού κατσε η αποχή στην υποτιθέμενη Δημοκρατία του;
      —————————————————-

      Ωραία πράματα, έτσι;

      Θραξ Αναρμόδιος

      • Ο/Η palios λέει:

        Μίλησες πολύ ωραία. Κατάλαβα τώρα καλύτερα τη θέση σου. Και νομίζω πως τελικά, έχεις δίκιο.

  4. Ο/Η aspasia λέει:

    Μαζι σου Θρακα πολυπαθε, οχι μονον για την προσπαθεια σου στο ιστολογιο σου, αλλα και ως Θρακας μιας περιοχης που κυνδινευει.
    Συνεχισε τον αγωνα σου με γνωμονα ΜΑΚΡΙΑ ΤΑ ΛΑΜΟΓΙΑ ΠΟΥ ΕΠΙΔΙΩΚΟΥΝ ΤΗΝ ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΔΙΧΟΝΟΙΑΣ. ΝΑΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΝΕΡΓΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΣΚΕΦΤΟΠΜΑΣΤΕ. ΚΑΤΩ ΤΑ ΛΑΜΟΓΙΑ, ΚΑΤΩ ΟΙ ΚΛΕΦΤΕΣ (μεσα και εξω).
    ΑΞΙΑ ΜΑΣ = Η ΓΝΩΣΗ.

    ΓΝΩΘΙΣ ΣΑΥΤΟΝ
    ΜΗΔΕΝ ΑΓΑΝ
    ΜΑΙΑΝΔΡΟΣ

  5. Ο/Η Antigoni λέει:

    «Εγώ θέλω να είμαι και να παραμείνω κήρυκας συμφιλίωσης. Συμφιλίωση λέω. Οχι φαγωμάρα (γμ τα σχόλια και το καλό τους). Ιδέες περί συμφιλίωσης αριστερού με δεξιό προπαγανδίζω. Να κάτσουν στο ίδιο τραπέζι μαζί, λέω. Να πιουν. Να τσουγκρίσουν ποτήρια. Να χορέψουν ελληνικά. Να μιλήσουν. Να συζητήσουν. Και να έχουν και τις γυναίκες τους μαζί. Και τα παιδιά τους. Για έλληνες μιλάω. Για πατριώτες.»

    Με αλλα λόγια, ο,τι γραφεις και πρεσβεύεις στο ιστολογιο σου δεν αφορούν εμάς τις γυναίκες, αφού η συμφιλίωση την οποια υπερασπίζεις και προωθείς είναι ζήτημα των αντρών – όταν αυτοί τα βρούν, τότε θα μας κουβαλήσουν και μας, μαζί με τα παιδιά, στο εορταστικό γλέντι (ε,κάποιος[α] πρέπει να μαγειρέψει, αλλιώς τι θα φάνε τα συμφιλιωμένα παλληκάρια, τα σωβινιστικά μουστάκια τους;).

    Αυτή είναι η δημοκρατία που υπερασπίζεσαι Μια δημοκρατία στην οποια αναγνωρίζεις ως πολίτες, ως πολιτικά υποκείμενα μονο τους άντρες;

    Αντιγόνη

    • Ο/Η anarmodios λέει:

      @Αντιγόνη

      !!!

      Εβγαλες τέτοιο πολιτικό συμπέρασμα από ένα σχήμα λόγου;

      Θραξ Αναρμόδιος

      • Ο/Η Antigoni λέει:

        «Έχει επιχειρηματολογηθεί πως η γλώσσα παίζει ρόλο στον σεξισμό, αν και υπάρχει διάλογος στο κατά πόσο μία συγκεκριμένη γλώσσα προκαλεί σεξισμό ή αν ο σεξισμός προκαλεί τη δημιουργία μιας συγκεκριμένης γλώσσας.»

        Αυτά λέει η βικιπαιδεια στην σελίδα Σεξισμός στο υποκεφάλαιο Γλώσσα.

        Η δικη μου θέση είναι διαλεκτική, δηλαδή η (σεξιστική) γλώσσα είναι ταυτόχρονα και αποτέλεσμα και αιτια του σεξισμού. Είναι αποτέλεσμα ως έκφραση της συγκεκριμένης κοινωνικής δομής (πατριαρχεία – σεξισμός). Είναι αιτια στο βαθμό που ο σεξιστικός λόγος, όσο παραμένει αδιαμφισβήτητος και άρα ηγεμονικός, αναπαραγάγει την δομή που τον καθιστά δυνατό, δηλαδή τον σεξισμό.

        Η πολιτική αμφισβήτηση και ανατροπή του σεξισμού στην γλώσσα είναι εξαιρετικά δύσκολη κυρίως γιατί όταν μιλάμε και γράφουμε η γλώσσα εμφανίζεται σχεδόν σαν ένα φυσικό όργανο, όπως τα ματια και τα αυτιά, με το οποιο επικοινωνούμε με τους άλλους. Με αλλα λόγια, όταν μιλάμε και γράφουμε δεν είμαστε αποστασιοποιημένοι από την γλώσσα, δηλαδή, δεν διατηρούμε ταυτόχρονα μια κριτική απόσταση από την ίδια την γλώσσα.

        Γί αυτό και όταν κάποιος παρεμβαίνει στην γλώσσα μ’ ένα τρόπο που της αφαιρεί την αθωότητα η την «φυσιολογικότητα» της, τότε η αντανακλαστική αντίδραση είναι ένας απαξιωτικός εκνευρισμός του στυλ «κανεις την τρίχα, τριχιά», «τρόπος του λέγειν, βρε παιδί μου!», «σχήμα λόγου είναι, πως κανεις έτσι!».

        Ελπίζω αυτά τα λίγα να καθιστούν (πιο) κατανοητή την παρέμβαση μου.

        Φιλικά,
        Αντιγόνη

        • Ο/Η anarmodios λέει:

          @Antigoni

          Αυτό που εγώ ξέρω με σιγουριά για τον εαυτό μου, είναι πως ΔΕΝ είμαι σεξιστής κλπ.

          Και μπορεί να φανεί η σιγουριά μου κάπως αλαζονική, αλλά ξέρω πολύ καλά γιατί πράγμα μιλάω. Εχω δηλαδή την δυνατότητα θες να το πεις; την ικανότητα; κάπως αλλιώς; να ξέρω τι είμαι και τι ΔΕΝ είμαι, όσο αλαζονικό κι αν ακούγεται αυτό.

          Και αυτό, το ότι δηλαδή ΔΕΝ είμαι σεξιστής, ισχύει ακόμα κι αν όταν οργίζομαι γίνεται το στόμα μου οχετός.

          Τώρα για να λέει βέβαια και η επιστήμη τα δικά της, θα έχει τους δικούς της λόγους. Οποιοι κι αν είναι αυτοί οι λόγοι. Αλλά για ορισμένα ζητήματα, που αφορούν τον εαυτό μου στο κάτω κάτω, έχω την ικανότητα να ξέρω, για μένα λέω, καλύτερα από την επιστήμη.

          Αν δεν αρκεί σε κάποιον αυτό, …. θα έλεγα τώρα, αλλά θα κατηγορηθώ για σεξιστής πάλι.

          »
          Με αλλα λόγια, ο,τι γραφεις και πρεσβεύεις στο ιστολογιο σου δεν αφορούν εμάς τις γυναίκες, αφού η συμφιλίωση την οποια υπερασπίζεις και προωθείς είναι ζήτημα των αντρών – όταν αυτοί τα βρούν, τότε θα μας κουβαλήσουν και μας, μαζί με τα παιδιά, στο εορταστικό γλέντι (ε,κάποιος[α] πρέπει να μαγειρέψει, αλλιώς τι θα φάνε τα συμφιλιωμένα παλληκάρια, τα σωβινιστικά μουστάκια τους;).

          Αυτή είναι η δημοκρατία που υπερασπίζεσαι Μια δημοκρατία στην οποια αναγνωρίζεις ως πολίτες, ως πολιτικά υποκείμενα μονο τους άντρες;
          »
          Τα δε παραπάνω, εκτός από άδικα πολιτικά συμπεράσματα, τα θεωρώ άκρως εμπαθή και εντελώς ανόητα. Αφού όμως πιστεύεις πως ανακάλυψες έναν σεξιστή που υποδύεται τον δημοκράτη, καλά κάνεις και τον ξεσκεπάζεις.

          Αυτά και δεν με ενδιαφέρει περισσότερο το ζήτημα.

          Θραξ Αναρμόδιος

Σχολιάστε

